چرا نباید نوزادان را به مسافرت ببریم
کد خبر: ۱۸۵۶۴۹
تاریخ انتشار: 2020 July 27    -    ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
بسیاری از پدر و مادرها بعد از تولد بچه و قبل از اینکه نوزاد چند ماهی رشد کند قصد سفر می نمایند اما از خطرات سفر برای نوزاد خود مطلع نیستند. بنا بر گفته ی متخصصان بهتر است نوزاد در چند ماه اول پس از تولد به سفر نرود. در ادامه همراه با ما شوید تا درباره مسافرت نوزاد با ماشین و توصیه های مربوط به آن بیشتر بخوانید.

نوزادان را به مسافرت نبرید

نوزادان را به مسافرت نبرید«تابناک با تو» - بسیاری از پدر و مادرها بعد از تولد بچه و قبل از اینکه نوزاد چند ماهی رشد کند قصد سفر می نمایند اما از خطرات سفر برای نوزاد خود مطلع نیستند.بنابر گفته ی متخصصان بهتر است نوزاد در چند ماه اول پس از تولد به سفر نرود در ادامه همراه با ما شوید تا درباره مسافرت نوزاد با ماشین و توصیه های مربوط به آن بیشتر بخوانید.

مسافرت نوزاد با ماشین

یک فوق تخصص نوزادان گفت: پس از تولد نوزاد در چند ماه اول، به مسافرت نروید. دکتر محمد کاظمیان استادیار دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این رابطه افزود: در ماه‌های اول تولد، نوزادان دچار نقص ایمنی و ضعف دفاعی بدن هستند و نسبت به باقی سنین آسیب‌پذیرترند بنابراین خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که اگر مسافرت ضرورت ندارد حتی‌الامکان باید از رفتن به مسافرت بپرهیزند.وی اضافه کرد: با تغییر آب و هوا و جابجایی هم خطر سرما و گرما برای نوزاد وجود دارد و هم اینکه میکروب‌های هر منطقه، خاص همان منطقه است.

بنابراین ممکن است بدن نوزاد با میکروب‌های جدیدی مواجه شود که این عامل ریسک عفونت را در نوزاد بالا می‌برد. استادیار دانشگاه شهید بهشتی افزود: اگر هنگام مسافرت از یک مکان عمومی مانند هتل استفاده شود نیز چون مشخص نیست که چه کسانی قبلا در آن مکان حضور داشته‌اند، امکان عفونت در نوزاد بالا می‌رود.دکتر کاظمیان تاکید کرد: در مسافرت‌های هوایی هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما بهتر است کودک شیر بخورد زیرا در این حالت مشکلی برای گوش نوزاد ایجاد نمی‌شود.وی ادامه داد: در این مسافرت‌ها چون تغییرات آب و هوایی بیشتر است حتما باید کودک از نظر تعادل‌ مراقبت شود به گونه‌ای که درجه حرارت برای او در طول سفر یکنواخت باشد.

نوزاد در مسافرت

به گفته وی، تا جایی که امکان دارد باید از تماس نوزاد با افراد جدید جلوگیری شود.این فوق تخصص نوزادان با بیان اینکه شست‌وشوی دست‌ها در مسافرت بسیار مهم است، افزود: با این کار از ایجاد عفونت‌ها جلوگیری می‌شود و والدین باید در زمان مسافرت در حد وسواس، دست‌های خود را بشویند.وی تصریح کرد: در چند ماه اول داروی خوراکی مناسبی برای نوزاد وجود ندارد اما اگر کودک دچار گرفتگی بینی شده باشد والدین می‌توانند از قطره کلرسدیم استفاده کنند یا اگر اضطراری وجود داشت حداکثر یک نوبت از استامینوفن استفاده کنند.وی در پایان اظهار کرد: والدین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در چند ماه اول مسافرت نداشته باشند زیرا این حالت به نفع بچه است.

نوزادان را به مسافرت نبرید

مسافرت با نوزاد

بد نیست توصیه های مربوط به مسافرت نوزاد با ماشین را بخوانید

از صندلی ماشین رو به عقب استفاده کنید

انجمن پزشکان امریکا، استفاده از صندلی ماشین به حالت رو به عقب را برای کودکان زیر دوسال توصیه می‌کند. صندلی ماشین خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نخرید. اندازه صندلی ماشین را با توجه به سایز خودرو انتخاب کنید. صندلی ماشین را در ردیف عقب خودرو نصب کنید.

در آب و هوای مناسب سفر کنید

زمانی با کودک به سفر جاده‌ای بروید که هوا دلپذیر و رانندگی ایمن است. هوای گرم موجب بی قراری کودک می‌شود (حتی با وجود کولر!) و در هوای بارانی و برفی نیز رانندگی خطرناک است. اگر در هوای بارانی سفر می‌کنید. مسیری با کمترین میزان ناهمواری و بیشترین تعداد توقفگاه را انتخاب کنید. اگر در تابستان سفر می‌کنید، آب و مایعات به مقدار کافی برای مصرف کودک داشته باشید.

مکان‌های استراحت بین راه را شناسایی کنید

پمپ بنزین‌ها با داشتن کافه و رستوران، برای استراحت، خوردن غذا و تعویض پوشک نوزاد بسیار مناسب هستند. هنگام مسافرت با نوزاد، بهتر است هر یک ساعت توقف داشته باشید تا فرزندتان خسته نشود. به نشانه‌های روی نقشه برای مراکز امداد و نجات توجه کنید.

در سفر با نوزاد یک بزرگسال کنار کودک بنشانید

بهتر است هنگام مسافرت جاده‌ای، یک بزرگسال کنار کودک بنشیند. اگر به تنهایی با کودک سفر می‌کنید، آینه‌ای برای مشاهده کودک نصب کنید. اگر به تنهایی با کودک به سفری طولانی می‌روید. تعدادی عکس رنگی جذاب، به پشت صندلی خود بچسبانید تا کودک با آن‌ها سرگرم شود.

کودک را سرگرم کنید

آهنگ بگذارید، اشعار کودکانه بخوانید یا هرکاری که کودک را سرگرم می‌کند. اگر کنار کودک نشسته‌اید، با اشاره به نشانه‌های جاده، حواس کودک را پرت کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار