طرز تهیه‌ی زولبیای اردنی
کد خبر: ۱۸۵۳۱۷
تاریخ انتشار: 2020 July 21    -    ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
همه با شکل و روش پخت شیرینی زولبیا، آشنا هستیم اما این بار می‌خواهیم سبک متفاوتی از پخت زولبیا که در کشور اردن، طرفداران زیادی دارد را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی زولبیای اردنیاختصاصی تابناک باتو؛ همه با شکل و روش پخت شیرینی زولبیا، آشنا هستیم اما این بار می‌خواهیم سبک متفاوتی از پخت زولبیا که در کشور اردن، طرفداران زیادی دارد را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه، با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه‌ی زولبیای اردنی

مواد لازم:

آرد: 3 پیمانه
مایه خمیر: یک قاشق مرباخوری
شکر: یک قاشق غذاخوری
سیاه دانه: یک قاشق غذاخوری
کنجد: یک قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
آب گرم: یک و نیم پیمانه
روغن زیتون: نصف پیمانه
شربت آماده: یک پیمانه
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه:

در ظرفی مناسب، آرد، مایه خمیر، شکر، سیاه دانه، کنجد و نمک را ریخته و مواد را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. آب را به تدریج به مواد قبلی افزوده و هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند.

اطراف خمیر به دست آمده را کمی روغن زیتون می‌مالیم و آن را در ظرفی قرار می‌دهیم. روی ظرف حاوی خمیر را می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم تا یک ساعت استراحت کنند.

پس از گذشت این زمان، گلوله‌هایی به اندازه‌ی یک نارنگی کوچک از خمیر جدا می‌کنیم. دست خود را با روغن زیتون چرب کرده و گلوله‌ی خمیری را با دست چرب شده، ورز می‌دهیم. سپس خمیر را روی سطح صافی با کمک وردنه یا دست، پهن می‌کنیم.

هر تکه‌ی خمیر آماده شده را در روغن داغ سرخ می‌کنیم. در ظرفی مناسب، شربت آماده را ریخته و زولبیاهای سرخ شده را ابتدا داخل شربت فرو برده و وقتی کاملا به شربت آغشته شدند، آنها را خارج می‌کنیم. اگر دوست داشتید، زولبیاها را با پودر قند، تزیین کنید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: atyabtabkha

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار