قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!
کد خبر: ۱۸۵۲۲۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 19    -    ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
یکی از بهترین تجربه‌های سفر، آشنا شدن با غذاهای جدید است. اما زمانی که به مقصد جدید وارد می‌شوید باغذاهای بسیاری مواجه می‌گردید که انتخاب را برای شما سخت می‌کند. برای اینکه انتخاب را برای شما راحت کنیم، در اینجا لیستی از ده غذای خوشمزه از کشورهای مختلف را آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!«تابناک با تو» - یکی از بهترین تجربه‌های سفر، آشنا شدن با غذاهای جدید است. اما زمانی که به مقصد جدید وارد می‌شوید باغذاهای بسیاری مواجه می‌گردید که انتخاب را برای شما سخت می‌کند. برای اینکه انتخاب را برای شما راحت کنیم، در اینجا لیستی از ده غذای خوشمزه از کشورهای مختلف را آورده‌ایم. با ما همراه باشید.

تلفظ برخی از‌ آنها مشکل است و ممکن است نام آن را تا به حال نشنیده باشید اما این موضوع در خوشمزگی و طعم آنها خللی ایجاد نمی‌کند. آنها همه در کشور خودشان محبوب هستند و اگر شانس این را دارید که آنها را امتحان کنید، هیچ تعللی نکنید. (البته پس از پایان یافتن محدودیت‌های سفر در دوران کرونا و با رعایت اصول بهداشتی!)

Apfelstrudel

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

در اتریش آفلسترودل یک دسر سنتی است که قدمت آن به دهه ۱۶۰۰ برمی‌گردد. امروزه این دسر را باید یک نوع برخورد فرهنگی بدانیم، با یک دستورالعمل دست‌نویسی که از سال ۱۶۹۶ در کتابخانه وین قرار گرفته است.

آفلسترودل یا اشترودل به زبان آلمانی به معنای گرداب است، یعنی یکی از معانی آن این است. این دسر نیز واقعا گردابی از سیب و لایه‌های نازک شیرینی می‌باشد که گفته می‌شود از باقلوا‌های ترکیه الهام گرفته شده است. نحوه درست کردن آفلسترودل را می‌تواند در کافه رستورانی به نام شونبرون پالاس (Schönbrunn Palace) ببینید.

آفلسترودل را سرد و با خامه میل کنید. البته بدون خامه هم این دسر بسیار خوشمزه است. فقط اطمینان حاصل کنید که آن را تست کرده‌اید.

Arepas

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

ذرت مدت‌هاست که یکی از مواد غذایی اصلی مردم بومی آمریکای لاتین شده است. ذرت در ونزوئلا و کلمبیا خیابان‌ها پر از فروشندگانی می‌باشد که مشغول فروش ذرت و خدماتی مربوط به این ماده غذایی است.

در برخی از سایت‌های باستان‌شناسی در کلمبیا شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سه هزار سال پیش مردم از این ماده غذایی استفاده می‌کردند و در ونزوئلا شواهدی وجود دارد که استفاده از ذرت در رژیم غذایی مردم را به ۲۸۰۰ سال پیش نسبت می‌دهد. به هر حال قرن‌هاست که مردم از خوردن ذرت لذت می‌برند و این نمی‌تواند مزه اشتباهی باشد. ذرت اغلب با پنیر یا شیر غلیط شده سرو می‌شود یا می‌توان در میان ساندویچ‌های پر شده با مرغ یا گوشت نیز ذرت را دید.

ذرت در این منطقه از جهان یک غذای خیابانی محبوب می‌باشد.

Boba Tea

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

چای بوبا را به عنوان چای مروارید یا تاپیوکا (tapioca) نیز می‌شناسند. شما مردم تایوان را اغلب در حال نوشیدنی این چای خواهید یافت. توپ‌های سیاه رنگی کریستالی که جویدنی هستند را در چای قرار می‌دهند، سپس شیر را به آن اضافه می‌کنند و برای ایجاد یک لایه ضخیم کف ظرف را حسابی تکان می‌دهند.

این نوشیدنی در دهه ۱۹۸۰ در تایوان اولین بار تولید گردید و از آن زمان به بعد این چای به اندازه قهوه و سودا در جهان محبوب شد. در نسخه‌های دیگر از چای بوبا از شکر، میوه و حتی شربت‌های طعم‌دار نیز استفاده می‌کنند که می‌تواند طعم غیرقابل تصوری را ایجاد کند.

Bryndzove Halusky

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

برینزو هالسکی یک غذای ملی در اسلواکی است که در واقع یک غذای محبوب با پایه سیب‌زمینی می‌باشد. درست به مانند آمریکایی‌ها که دوست دارند سیب‌زمینی پخته را با گوشت، پنیر و خامه مخلوط و بپزند، برینزو هالسکی نیز با گوشت، پنیر و خامه درست می‌شود.

البته نمونه این غذا را در ایتالیا هم می‌توانید ببنید. در هر حال از خوردن این غذا به همراه یک نوشیدنی خنک لذت ببرید.

Bunny Chow

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

بانی چو یک غذای خانگی خوشمزه‌ است که داخل نان خالی سرو می‌شود. در واقع این یکی از سریع‌ترین راه‌های سرو می‌باشد. بانی چو از دوران تبعیض نژادی آپارتاید از میان جامعه بزرگ هندیان در دوربان می‌آید. زمانی که کارگران و برده‌های سیاه هندی در آفریقای جنوبی از خوردن غذا در رستوران منع می‌شدند، آنها ظرف غذای ساده و قابل حمل را ایجاد کردند.

امروزه این غذا در بسیاری از رستوران‌های کشور سرو می‌شود. زمانی که این غذا را سفارش می‌دهید، یک نان با خوراکی از گوشت گوسفند پر شده را برای شما می‌آورند که خوردن آن می‌تواند شانس بزرگی برای شما باشد.

Burek

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

خمیر فیلو را بردارید و آن را با گوشت چرخ‌کرده و ادویه پر کنید،‌ حالا غذایی دارید که معمولا در بوسنی و هرزگوین سرو می‌شود. البته ریشه این غذا به ترکیه برمی‌گردد. این غذای خوشمزه راه خود را به سمت کشورهای اروپای شرقی باز کرده و حالا در بوسنی و برخی دیگر از کشورهای اروپای شرقی یافت می‌شود.

در بوسنی بورک را با گوشت چرخ‌کرده پر کرده و به شکل حلزون در می‌آورند و قبل از پخت روی آن تخم مرغ می‌مالند تا بعد از پخت طلایی شود. البته داخل بورک را می‌توان با پنیر صبحانه، اسفناج یا هر سبزیجات دیگری هم پر کرد، بنابراین حتی گیاهخواران نیز می‌توانند این غذای محبوب را تست کنند.

Callaloo

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

کالالو با استفاده از سبزیجات بومی در ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) پخته می‌شود. کالالو می‌تواند یک پیش غذا یا یک ظرف سوپ محسوب شود.

Trini callaloo سبک دیگری از این غذا است که سبزی‌های بومی مانند eddo و taroرا با بامیه، گوشت خرچنگ، پیاز سفید و ادویه (فلفل و آویشن جزو ادویه‌های اصلی این غذا می‌باشد) مخلوط می‌کنند. اگرچه در کشورهای دیگر حوزه کارائیب این غذا نسخه خود را دارد اما تنها تفاوت آن در سبزی‌های بومی می‌باشد.

منشاء این غذای خوشمزه به آفریقای غربی برمی‌گردد که در زمان تجارت برده به دریای کارايیب وارد این حوزه شد و از آن زمان تا به امروز به غذای اصلی جزیره تبدیل شده است.

Ceviche (سوپ سرد سبزیجات)

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

سوپ سرد سبزیجات ممکن است در اغلب کشورها و رستوران‌های آمریکایی دیده شود و مردم از خوردن آن لذت ببرند اما احتمال زیاد ریشه این سوپ لذیذ به پرو برمی‌گردد و ما توصیه می‌کنیم این سوپ را در پرو هم امتحان کنید. در اینجا این سوپ به مانند یک غذای دریایی با ماهی و مخلوط مرکبات (لیمو) پخته می‌شود، سپس پیاز خرده شده، گوجه فرنگی و گاهی أوقات فلفل نیز برای طعم دادن به سوپ اضافه می‌شود. این سوپ یک وعده غذایی سبک و فرح‌بخش است. البته که این (سوپ) و واژه‌ی آن با آنچه ما از آن در ذهن داریم متفاوت است و کاملا آبکی نیست.

این غذا را می‌توان با هر گوشت دریایی از ماهی گرفته تا میگو، خرچنگ، تیلاپیلا، ماهی آزاد و صدف دریایی درست کرد. مهم نیست که چه گوشتی انتخاب کنید، از یک چیز در مورد این سوپ مطمئن باشید: در یک روز گرم کنار دریا هیچ چیزی بهتر از ماهی خوردن نیست، آنها هم یک ماهی تازه!

‏توجه: برخی منابع ادعا می‌کنند که این غذا در واقع از اکوادور ریشه گرفته‌ است.​

Chlodnik

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

این سوپ صورتی خوشرنگ که در لهستان یافت می‌شود، باید در تابستان مواد آن تهیه شود. چلادنیک در سرمای زمستان سرو می‌شود و رنگ صورتی خود را از چغندر می‌گیرد و می‌توان آن را با خامه ترش یا شیر غلیط میل کرد. ترشی و تخم‌مرغ آب‌پز این غذای محبوب را کامل می‌کند. سوپ صورتی لهستانی در آشپزخانه‌های خانگی و رستوران‌های محلی در بین ماه‌های ژوئن تا آگوست تهیه و ارائه می‌شود.

جالب است بدانید که چلادنیک در واقع از لیتوانی شروع شد اما به علت مسافرت و مهاجرت بسیاری از مردم در قرون ۱۴ تا ۱۶ بین این دو کشور، این غذا نیز به یک غذای ملی در لهستان تبدیل شد.

Colcannon (خوراک ایرلندی)

قبل از مرگ حتما این 10 غذا را امتحان کنید!

وقتی به ایرلند فکر می‌کنید، احتمالا سیب‌زمینی و کلم به ذهنتان می‌رسد. اما رفتار مردم در هنگام جشن روز سنت پاتریک (St. Patrick's Day) دیدنی‌ست. آنها این جشن را با ترکیبی از غذاهای معمول ایرلندی جشن می‌گیرند.

در این روز ایرلندی‌ها کولکانون درست می‌کنند. آنها سیب‌زمینی‌های خامه‌ای را با کلم مخلوط می‌کنند و به این ترکیب کره، نمک و فلفل نیز اضافه می‌کنند. برای کنار سیب‌زمینی‌ها ژامبون گرم نیز سرو می‌شود. در برخی از دستور پخت‌ها برای طعم دادن به کولکانون از ترشی یا تره فرنگی استفاده شده است. مهم نیست که چه کاری می‌کنند، وقتی در ایرلند هستید به این غذا نه نگویید.

منبع: لست سکند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
26
با این سرعتی که روحانی داره مدیریت میکنه مرگمون خیلی دور نیس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
18
قبل از مرگ هیچی جای اب و نمیگیره
پاسخ ها
marinette
| |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
وای آره
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
1
Ceviche ماهی خام و ناپخته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
13
با این قیمت دلار ما تا امامزاده شاه عبدالعظیم هم نمی توانیم بریم
با این ارزش ریال نان و پنیر غذای اعیانی ماست
با این شیوع کرونا یه نفس عمیق بهترین خوراک قبل مرگ ماست
اینها رو برای کی تبلیغ می کنید؟
رضــــا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
11
انصافاً كله پاچه رو عمداً ننوشتيد!!!!
پاسخ ها
مهدی
| |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
کله پاچه ؟
شوخی میکنی ؟
ناشناس
| |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
سرور تمام غذاهاي عالم، كله پاچه. عاشقتممممم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
1
1
تابناک جون
نمیشه به طراحان یا برنامه نویسان سایتتون بگید یه حرکتی بزنن موقع نظر نوشتن ساعت و تاریخ با نظر قاطی نشه ؟
من موقع نوشتن اولش یه اینتر میزنم
سید رسول زنگانلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
2
تابی جون من BUREK که اصالتا مال کشور تورکیه هست رو خوردم بسیار بسیار خوشمزه هست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار