واکسن کرونا در روسیه با موفقیت آزمایش شد
کد خبر: ۱۸۵۰۲۱
تاریخ انتشار: 2020 July 16    -    ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
دو مرکز تحقیقاتی در روسیه اعلام کردند مرحله نخست آزمایش ویروس کرونا را با موفقیت انجام داده اند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، روسیه نیز به جرگه کشور‌هایی پیوست که با موفقیت مرحله نخست آزمایش واکسن ویروس کرونا را انجام داده اند.

بر این اساس، دو مرکز تحقیقات پزشکی روسیه شامل دانشگاه پزشکی مسکو و مرکز تحقیقات پزشکی ارتش اعلام کردند مرحله نخست آزمایش واکسن ویروس کرونا را با موفقیت انجام داده اند. در این آزمایش دو گروه ۱۸ نفره از داوطلبان پس از ۲۸ روز از دریافت واکسن از بیمارستان مرخص شدند.

در بیانیه این دو گروه آمده است: داوطلبان آزمایش واکسن کرونا پیش از مرخص شدن از بیمارستان معاینه عمومی (چکاپ) شدند و از آنها تست خون برای پاسخ ایمنی بدن گرفته شد. مشاهدات اولیه نشان می‌دهد این واکسن بی خطر است و مقاومت خوبی در بیماران مبتلا به کرونا ایجاد کرده است. همچنین هیچ عوارض و واکنش معکوسی از این واکسن در بدن بیماران مشاهده نشده است.

این افراد ۴۲ روز پس از نخستین واکسیناسیون برای آزمایشات نهایی در بیمارستان بستری خواهند شد و پزشکان روند اثرگذاری واکسن را در بدن بیماران رصد خواهند کرد.

مسکو همانند سایر کشور‌های جهان به شدت به دنبال دستیابی به واکسن ویروس کرونا است. در ۲۴ ساعت گذشته در روسیه نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ تن به کرونا مبتلا شده اند که به این ترتیب مجموع شمار مبتلایان در این کشور به ۷۴۶ هزار تن رسید. از این میان، تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

تاکنون چند شرکت اروپایی و آمریکایی موفق شده اند مرحله نخست آزمایش واکسن کرونا را با موفقیت به اتمام برسانند. پیش بینی می‌شود تا اوایل سال ۲۰۲۱ نخستین واکسن کووید ۱۹ به بازار عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار