اعلام فیلم‌های کلاسیک کن با یک فیلم از ایران
کد خبر: ۱۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار: 2020 July 16    -    ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
فهرست فیلم‌های بخش کلاسیک هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن اعلام شد.

جشنواره فیلم کن که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است، فهرستی از ۲۵ فیلم کلاسیک و ترمیم شده و هفت مستند درباره سینما را منتشر کرد که این فیلم‌ها قرار است در جشنواره فیلم لومیر (۱۰ تا ۱۸ اکتبر/ ۱۹ تا ۲۷ مهر) و جشنواره رویدادهای سینمایی کن (۲۳ تا ۲۶ نوامبر / ۳ تا ۶ آذر) با برچسب "جشنواره کن" به نمایش گذاشته شوند.

در میان فیلم‌های بخش کلاسیک کن ۲۰۲۰ در کنار آثاری چون «در حال و هوای عشق» ساخته «وونگ کاروای» (۲۰۰۰)، «آکاتونه» ساخته «پیر پائولو پازولینی» (۱۹۶۱)، «جاده» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (۱۹۵۶)، «از نفس افتاده» (۱۹۶۰) از «ژان لوک گدار»، «ماجرا» (۱۹۶۰) ساخته «میکل آنجلو آنتونیونی»، فیلم «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی محصول ۱۹۷۶ سینمای ایران نیز حضور دارد.

فیلم «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی و «آکاتونه» از «پیر پائولو پازولینی» امسال از سوی بنیاد فیلم «مارتین اسکورسیزی» ترمیم شده است که امسال سی‌اُمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفته است.

در «شطرنج باد» محصول سال ۱۳۵۵ شمسی که بهمن فرمان آرا تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد، فخری خوروش، محمد علی کشاورز و اکبر زنجانپور بازیگران اصلی هستند.

«ویم وندرس، دسپرادو»، «آلیدا: به زبان خودش»، «چارلی چاپلین: نابغه آزادی»، «آب باش»، «بلوشی» و «Antena da Raca »، شش مستند جدید درباره سینماست که به عنوان بخشی از بخش کلاسیک جشنواره کن انتخاب شده اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار