سردار معروف اشکانی هم ماسک زد+عکس
کد خبر: ۱۸۴۹۸۷
تاریخ انتشار: 2020 July 16    -    ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
موزه ملی ایران، تعطیلی یک هفته‌ای خود را بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا، با زدن ماسک روی صورت بزرگ‌زاده اشکانی (مرد شمی) اعلام کرد.

بر اساس تصمیمِ ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعطیلی یک‌هفته‌ای فضاهای پرتردد در سطح شهر تهران مانند موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها اعلام شد که بر این اساس، حضور بازدیدکنندگان در موزه‌ها در این مدت لغو شد و فقط کارمندان موزه‌ای در این مراکز حاضر می‌شوند.

موزه ملی ایران در این‌باره، اطلاعیه‌ای را به این شرح منتشر کرده است: «بر اساس اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهر تهران و تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به منظور پیشگیری از شیوع کووید۱۹، موزه ملی ایران از تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ به مدت یک هفته تعطیل است. هرگونه تغییر از طریق وبگاه موزه به اطلاع خواهد رسید.»

در همین رابطه، روابط عمومی موزه ملی ایران، عکسی از تندیس بزرگ‌زاده اشکانی را با ماسکی بر چهره، منتشر کرده است. این تندیس که به مرد شمی معروف شده، یکی از اصلی‌ترین آثار باقی‌مانده از هنر اشکانیان است. جنس این تندیس از مفرغ توخالی است و اغلب محققان بر این باورند که این تندیس منسوب به سورنا، سردار مشهور پارت‌ها است.

سردار معروف اشکانی هم ماسک زد

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار