عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ
کد خبر: ۱۸۴۹۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 16    -    ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
مائورو پروسپری در ماراتن شن سال ۱۹۹۴ در صحرای بزرگ مراکش شرکت کرد. به دلیل طوفان شن، ماراتن لغو شد. مائورو تنها در بیابان گم شد و سپس به اشتباه در مسیر برعکس شروع به حرکت کرد. او شروع به دویدن کرد و در نهایت به یک مسجد قدیمی رسید. به مدت ۹ روز آنجا خفاش و ادرار خفاش خورد. از نجات یافتن ناامید شد. تصمیم گرفت خودکشی کند.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگاختصاصی «تابناک با تو»؛ فاصله بین مرگ و زندگی بسیار کم است، گاهی حادثه‌ای بی‌اهمیت مثل گزش یک پشه ممکن است باعث مرگ بشود و گاهی ... در ادامه این گزارش تکان دهنده را درباره افرادی که به طرز عجیبی از مرگ نجات یافته‌اند بخوانید.

 

مائورو پروسپری Mauro Prosperi

مائورو پروسپری در ماراتن شن سال ۱۹۹۴ در صحرای بزرگ مراکش شرکت کرد. به دلیل طوفان شن، ماراتن لغو شد. مائورو تنها در بیابان گم شد و سپس به اشتباه در مسیر برعکس شروع به حرکت کرد. او شروع به دویدن کرد و در نهایت به یک مسجد قدیمی رسید. به مدت ۹ روز آنجا خفاش و ادرار خفاش خورد. از نجات یافتن ناامید شد. تصمیم گرفت خودکشی کند. رگ‌های دستش را با چاقو برید اما خون از شدت خشکی، لخته شده بود و او نمُرد. کمی که گذشت یک خانواده بیابان نشین مائورو را پیدا کردند و او را به مسئولان الجزایر سپردند. او مداوا شد و به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

 

فران سِلک Frane Selak

مربی موسیقی که به او لقب خوش‌شانس‌ترین مرد روی زمین را داده‌اند، زیرا بارها به مرگ نزدیک شد و از آن نجات پیدا نمود و تا ۸۵ سالگی زندگی کرد. وقتی ۳۳ ساله بود سوار قطار شد. ناگهان قطار از ریل خارج شد و داخل یک رودخانه یخ‌زده افتاد و بسیاری از مسافران کوپه‌ای که او سوارش بود، جان سپردند. اما فران زنده ماند و فقط دستش شکست. یک سال بعد از این ماجرا، سوار هواپیمایی شد که به مقصد کرواسی در حرکت بود. دَرب هواپیما دچار مشکل شد. فران در هوا معلق ماند، بر اثر فشار ناشی از باز شدن در هواپیما روی تلّی از کاه افتاد و نجات پیدا کرد. شش سال بعد سوار اتوبوس شد. اتوبوس به داخل رودخانه افتاد. چهار نفر جان سپردند اما فران نمرد. وقتی ۴۱ ساله شد، باک اتومبیلش منفجر شد اما او توانست از مرگ حتمی نجات پیدا کند. سه سال بعد اتفاق مشابهی رخ داد و او باز هم نجات پیدا کرد و بعد از آن یک حادثه اتوبوس را پشت سر گذاشت. در سال ۲۰۰۳ برنده لاتاری شد و چند میلیون دلار برنده شد. به او لقب خوش‌شانس‌ترین مرد جهان را داده‌اند.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

 

نجات یافتگان کوه‌های آند The Andes Survivors

در سال ۱۹۷۲ میلادی، تیم راگبی دانشگاه استیلا ماری اوروگوئه، برای یک مسابقه با هواپیما به شیلی سفر کردند. مسافران ۴۵ تن بودند، هواپیما بالای منطقه‌ای دور افتاده بر فراز کوه‌های آند سقوط کرد. نجات یافتگان روی قله کوه مانده بودند. درجه حرارت سی درجه زیر صفر بود. وقتی توشه غذا تمام شد، همه امید خود را از دست دادند، به خصوص وقتی که از رادیو شنیدند که عملیات جستجو به پایان رسیده است، ناامیدی شان چند برابر شد. در این شرایط ترسناک یکی پس از دیگری می‌مردند و در حالیکه هیچ کورسویی از امید در قلبشان نبود، شروع به خوردن اجساد کردند تا زنده بمانند. دو نفر از آنها خطر کردند و بعد از یک سفر طولانی و پرمخاطره به شیلی رسیدند و خبر دوستان گیرافتاده در کوهستان را به مردم دادند. ۷۲ روز بعد از سقوط هواپیما، آنها پیدا شدند. فقط ۱۶ تن از این ماجرا جان سالم به در بردند و بقیه از دنیا رفتند.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

 

روی سولیوان Roy Sullivan

روی‌سولیوان داستان عجیبی دارد، او پلیس ایالت ویرجینیا بود. نامش در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مردی که هفت بار از خطر صاعقه نجات یافت، ثبت شده‌ است. هر بار صاعقه اثری روی بدن او می‌گذاشت. یک بار موهای او بر اثر صاعقه، کاملاً سوخت. یک بار هم کتفش مورد اصابت قرار گرفت. او هفت بار از این ماجراها نجات یافت و در نهایت به خاطر مشاجره با همسر جوانش دست به خودکشی زد. شب وقتی کنار همسرش خوابیده بود به خودش شلیک کرد. او پس از هفت بار نجات از مرگ حتمی، حالا قاتل خودش شده بود.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

 

اهد اسرافیل Ahad Israfil

اهد در سال ۱۹۸۷ میلادی، چهارده‌ سال داشت. در یک مغازه در محل‌شان کار می‌کرد. صاحب مغازه یک اسلحه داشت. روزی اسلحه ناگهان روی زمین می‌افتد و گلوله‌ای شلیک می‌شود و سمت راست سر او را به طور کامل از بین می‌برد، او را به بیمارستان می‌برند. عمل جراحی پنج ساعته روی او انجام می‌دهند. بعد از به هوش آمدن در کمال تعجب تلاش می‌کرد صحبت کند و این اتفاr برای فردی که بخش زیادی از مغزش را از دست داده بسیار عجیب بود. چند سال بعد یک جراح زیبایی در سر او سیلیکون کار گذاشت تا جای خالی را پر کند و او پس از این ماجراها به زندگی عادی برگشت. به دانشگاه رفت و دکترا گرفت.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

 

ترومن دونکن Truman Doncan
ترومن دونکن یک سوزن‌بان ریل قطار بود، این سوزن بان در حال کار روی ریل‌های قطار بود که ناگهان بر اثر یک اشتباه روی ریل افتاد و تِرنی از روی او رد شد. بیست و سه عمل جراحی روی او انجام گرفت. قسمت چپ بدن و کلیه‌اش را از دست داد اما زنده ماند.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

 

آناتولی بوگروسکی Anatoly Bogorowski
آناتولی بوگروسکی پژوهشگر انستیتو فیزیک روسیه بود. یکی از تجهیزات انستیتو خراب شد و یک پرتو پروتونی با سر وی برخورد کرد و مستقیم وارد مغز او شد. پرتو صورت و بخشی از جمجمه او را سوزاند با وجود اینکه پرتو ۵۰۰ راد می‌تواند انسان را بکشد، آناتولی با برخورد پرتو ۲۰۰ هزار راد نجات پیدا کرد و همچنان به فعالیت خود ادامه داد. البته شنوایی گوش راست او دچار مشکل شد و نیمی از صورتش به دلیل سلول‌ها و اعصاب آسیب‌دیده به فلج مبتلا گردید.

عجیب‌ترین ماجراهای نجات از مرگ

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بختیاری
|
United States
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
8
پلیسی که هفت بار از مرگ با اصابت صاعقه نجات پیدا کرد ولی نتوانست از دست همسرش نجات پیدا کند؟خیلی جالب و عبرت آموز بود در کل زن از هفت صاعقه هم خطرناک ترهست. ;)
الان متوجه دلایل سخت شدن شرایط ازدواج شدم.دولت بفکر جوانان هست بهمین دلیل وام ازدواج نمیدن وشرایط رو سخت میکنن بخاطر نجات جان خودمون هست.تشکر میکنم از عزیزان که در همه شرایط مواظب مردم هستن!!!! سایه شوم جنگ رو قبلا برداشتن وای که چقدر خوشبختیم تنها مشکل این هست الان کنار استخر نشستم ومنتظر سبد گلابی هستم گلابی ها برسه همه چی تمومه من چقدر خوشبختم....
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
مادرتون هم یک زن هست- به نظرتون از صاعقه هم خطرناک تره؟اگه اون آقای پلیس یه زن هم سن خودش میگرفت مشکلی نداشت
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
7
منم با حقوق معلمی و چهارتا بچه و دو تا عروس و سه تا نوه زنده موندم تازه پسرام کارشون رو از دست دادند و ماشین لباسشویی ام هم خرابه این معجزه نیست ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار