این دارو احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد
کد خبر: ۱۸۴۹۷۴
تاریخ انتشار: 2020 July 15    -    ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
نتایج تحقیق جدید نشان می دهد داروهای متداول سوزش معده نظیر Prilosec (اُمپرازول) و Nexium (اس اُمپرازول) احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش می دهند.

محققان با نظرسنجی آنلاین از بیش از ۵۳ هزار امریکایی که همگی دارای سابقه ریفلاکس اسیدی، سوزش معده یا بیماری ریفلاکس گوارشی بودند دریافتند بسیاری از آنها برای کاهش میزان اسید معده شان از داروهای بازدارنده پمپ پروتون (PPI) استفاده می کردند.

همچنین بیش از ۶ درصد شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که تست کرونا آنها مثبت بوده است.
یافته ها نشان داد افرادی که روزی یکبار داروهای PPI مصرف می کردند دو برابر بیشتر با ریسک ابتلا به کووید مواجه بودند. افرادی هم که روزی دو بار از این داروها مصرف می کردند خطر ابتلایشان به بیماری کووید ۱۹ حدود چهار برابر بشتر بود.

دکتر «کریستوفر الماریو» سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی سینای لس آنجلس، می گوید: داروهای PPI در توقف تولید اسید معده بسیار موثر هستند. اما با کاهش اسید معده خطر عفونت های روده، اسهال و مسمومیت غذایی افزایش می یابد.وی می افزاید: مطالعات اخیر نشان می دهد کروناویروس در بزاق وجود داشته و امکان هضم آن در معده وجود دارد. و در بسیاری از افراد هم مشاهده شده است که کووید بر سیستم معده و روده تاثیر می گذارد.محققان تاکید می کنند مطالعه بیشتری برای تایید یافته های این نظرسنجی لازم است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار