بیماران کرونایی تا چند روز ناقل ویروس هستند؟
کد خبر: ۱۸۴۹۶۵
تاریخ انتشار: 2020 July 15    -    ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
یک پزشک عمومی گفت: در هفته گذشته برخی مطالعات منتشرشده نشان داده که بیماران کرونایی حداقل تا ۱۰ روز ناقل ویروس کرونا هستند در حالی که ما معتقدیم این بیماران تا ۱۴ روز نیز می‌توانند ناقل ویروس کوویدـ۱۹ باشند.

دکتر افشین اسدی پزشک عمومی بیان کرد: در دوران شیوع کرونا مردم اطلاعات بسیاری از این بیماری به دست آورده‌اند که متاسفانه بسیاری از آن‌ها درست نیست. در این شرایط مسئولان وظیفه دارند از طرق مختلف این باورهای غلط کرونایی را اصلاح کنند.

وی با اشاره به این‌که افراد مبتلا به کرونا بعد از ابتلا به این ویروس تا ۱۴ روز می‌توانند ناقل این ویروس باشند توضیح داد: در هفته گذشته برخی مطالعات منتشرشده نشان داده که بیماران کرونایی حداقل تا ۱۰ روز ناقل ویروس کرونا هستند در حالی که ما معتقدیم این بیماران تا ۱۴ روز نیز می‌توانند ناقل ویروس کوویدـ۱۹ باشند.

این پزشک عمومی با تاکید بر این‌که نیمی از تلاش‌های ما باید روی این موضوع متمرکز باشد که فرد ناقل ویروس را انتقال ندهد و افراد سالم نیز این ویروس را دریافت نکنند، افزود: دوره کمون بیماری از زمانی که ویروس وارد بدن می‌شود بین ۲ تا ۳ روز و حداکثر ۱۴ روز است که تقریبا از زمان ورود ویروس به بدن علائم به تدریج شروع می‌شود و تست‌های آزمایشگاهی این ویروس را نشان خواهد داد.

آیا ویروس کرونا جهش می‌یابد؟

اسدی گفت: کرونا موجودی زنده است پس با تغییر شرایط محیطی، نوع فعالیت ویروس تغییر پیدا خواهد کرد به طوری که در ابتدای شیوع این ویروس در دنیا نشانه‌های تنفسی را در افراد بیمار شاهد بودیم که به تدریج نشانه‌های این علامت به سمت اختلالات بویایی و چشایی و سپس مشکلات گوارشی سوق پیدا کرد.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون کمردردها و دردهای عضلانی بدون دلیل نیز به علائم این بیماری اضافه شده است، افزود: هرگونه دردهای عضلانی را که برای آن علت مشخص پیدا نمی‌شود باید در شرایط کنونی جدی گرفت و بلافاصله به پزشکان مربوطه مراجعه کرد تا آن‌ها بتوانند این درد عضلانی بدون دلیل را از بعد کرونایی تحلیل کنند.

این پزشک عمومی با اشاره به این‌که دردهای عضلانی بدون دلیل مانند تب در روزهای اولیه می‌تواند از علائم اولیه این بیماری باشد تصریح کرد: هم‌اکنون اهمیت ضد عفونی کردن سطوح نسبت به مواجهه با افراد به صورت رو در رو بدون استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و حضور در شلوغی‌ها نسبت به اوایل شیوع این ویروس در دنیا کمتر شده است بنابراین مردم باید به صورت جدی از حضور در تجمعات غیرضروری دوری کنند.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار