طراحی هایی مناسب با نیاز و بودجه شما
کد خبر: ۱۸۴۸۹۹
تاریخ انتشار: 2020 July 15    -    ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
داشتن خانه‌ای زیبا و دلنشین خواسته تمامی افراد است. اینکه بتوانید در محیطی زندگی کنید که با تمامی استاندارد‌های موجود در دنیای طراحی داخلی منزل همسان است و زیبایی آن نیز دقیقاً همان شکلی است که می‌خواهید مثل یک رویای شیرین است. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع طراحی منزل و قیمت آن بپردازیم و شما را با صفر تا صد این مسئله آشنا کنیم.

طراحی منزل و قیمت آن«تابناک با تو» - داشتن خانه‌ای زیبا و دلنشین خواسته تمامی افراد است. اینکه بتوانید در محیطی زندگی کنید که با تمامی استاندارد‌های موجود در دنیای طراحی داخلی منزل همسان است و زیبایی آن نیز دقیقاً همان شکلی است که می‌خواهید مثل یک رویای شیرین است. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع طراحی منزل و قیمت آن بپردازیم و شما را با صفر تا صد این مسئله آشنا کنیم.

برترین‌ها: داشتن خانه‌ای زیبا و دلنشین خواسته تمامی افراد است. اینکه بتوانید در محیطی زندگی کنید که با تمامی استاندارد‌های موجود در دنیای طراحی داخلی منزل همسان است و زیبایی آن نیز دقیقاً همان شکلی است که می‌خواهید مثل یک رویای شیرین است. البته رویایی که دست‌نیافتنی نیست و می‌توان به راحتی به آن رسید.

امروزه دنیای طراحی منزل بیش از پیش رشد کرده و به آن اهمیت بیشتری نیز داده می‌شود، به همین دلیل هم هست که افراد نسبت به خانه‌های خود تعلق خاطر بیشتری دارند و برای چیدمان آن به سراغ وسایل و البته قواعدی می‌روند که باب میلشان هستند. طبیعی است که با افزایش زندگی شهری و رشد بسیار خانه‌هایی با متراژ کم، رعایت برخی اصول و قواعد چیدمان منزل اهمیت بسیاری پیدا می‌کند، چیزی که یک طراح دکوراسیون منزل از پس آن بر می‌آید. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع طراحی منزل و قیمت آن بپردازیم و شما را با صفر تا صد این مسئله آشنا کنیم.

طراحی منزل و قیمت آن

چرا به طراحی منزل نیاز داریم؟

قطعاً اولین سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چرا وقتی می‌توانیم از وسایلی که دوست داریم در خانه خود استفاده کنیم باید از یک طراح دکوراسیون کمک بگیریم. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که طراحی دکوراسیون نیز مانند هر رشته دیگری، مدارج آکادمیک داشته و نیاز به تحصیل و یا حتی تجربه چندین ساله دارد.

چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی از آن چیزی که در نگاه اول به چشم می‌خورد جدی و پیچیده‌تر است و صرفِ اینکه در فضای خانه از وسایل موردعلاقه‌تان استفاده کنید به هیچ وجه کفایت نخواهد کرد. چیدمان خانه برای داشتن فضایی معقول‌تر و درست‌تر نیازمند رعایت اصول و قوانینی است که یک طراح دکوراسیون به خوبی بر آن‌ها تسلط دارد. به همین دلیل هم هست که طراحان داخلی می‌توانند با مشاهده شرایط موجود در منزل شما، متراژ فضا، نورگیری خانه، قدمت بنا و... سلیقه شما را نیز در نظر گرفته و در نهایت فضای متعادل و استانداردی را برای خانه شما فراهم سازند.

به همین دلیل هم هست که طراحان داخلی دقیقاً می‌دانند که با توجه به نور موجود در خانه باید به سراغ انتخاب چه رنگی در دکوراسیون منزل بروند و یا چگونه از محدودیت فضایی در امان بمانند و... تمامی این مسائل، موانعی هستند که می‌توانند در چیدمان منزل، راه افراد را ببندند. به همین دلیل هم شما می‌توانید با کمک طراحان دکوراسیون به خوبی از پس آن‌ها بر آیید و خانه خود را به درست‌ترین و هوشمندانه‌ترین حالت ممکن چیدمان کنید.

تأثیرات روحی طراحی دکوراسیون داخلی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که داشتن خانه‌ای با طراحی استاندارد و درست علاوه بر زیبایی بصری می‌تواند تأثیرات بسیاری را بر روی روحیات و شخصیت افراد نیز به دنبال داشته باشد. به همین دلیل هم هست که غالباً روحیات افراد بسیار متناسب با فضای خانه آن‌ها به نظر می‌رسد. برای مثال اگر فردی به طور شخصی استرس و نگرانی بسیاری داشته و یا ذهن مشوشی دارد بهتر است که در دکوراسیون منزل خود به سراغ اصولی برود تا جای ممکن آرامش را به او باز می‌گرداند. ساده‌ترین نوع این اصول نحوه انتخاب رنگ در دکوراسیون منزل و تناسب آن با موقعیت‌ها و فضا‌های مختلف خانه است، چیزی که با کمک یک طراح داخلی به خوبی میسر می‌شود.

طراحی منزل و قیمت آن


علاوه بر این انتخاب سبک‌های دکوراسیون، ابعاد و رنگ وسایل و... نیز همه و همه از مواردی به شمار می‌روند که می‌توانند تأثیرات بسیار زیاد و عمیقی را در روحیات افراد به جا بگذارند. به همین دلیل هم هست که بیشتر طراحان داخلی با کمک مشاورین و روان شناسان، روحیات اعضای خانواده را پرس‌وجو کرده و در نهایت خانه‌ای متناسب با روحیات و شخصیت این افراد طراحی می‌کنند.

طراحان معمولاً در وهله اول سلیقه و علایق صاحبان خانه را مدنظر قرار داده و در نهایت با توجه به اصول روان‌شناسی و همین‌طور طراحی دکوراسیون داخلی فضای خانه آن‌ها را طراحی و اجرا می‌کنند. در نتیجه، غالب افرادی که برای چیدمان منزل خود از طراحان داخلی کمک گرفته‌اند توانسته‌اند به روحیات متعادل‌تر و متناسب با شخصیت خود دست یابند.

درست است که شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد را از داشتن یک طراح داخلی باز می‌دارد هزینه‌های نسبتاً بالای آن است، اما باید بگوییم که استفاده و کمک گرفتن از طراحان دکوراسیون می‌تواند در درازمدت هزینه‌های شما را بسیار کاهش داده و در آن‌ها صرفه‌جویی نماید. بگذارید این موضوع را با یک مثال روشن کنیم. برای مثال فکر کنید که شرایط محیطی منزل شما به گونه‌ای باشد به دلیل رطوبت بالا در استفاده از برخی مدل‌های کفپوش محدودیت داشته باشید.

اگر با طراحان داخلی همکاری نکنید احتمالاً بدون اطلاع از این موضوع به سراغ کفپوشی می‌روید که مناسب خانه شما نیست و در نتیجه بعد از گذشت چند وقت با خسارات و هزینه‌های بالایی روبه‌رو خواهید شد. این در صورتی است که اگر از همان ابتدا با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید می‌توانید به سراغ درست‌ترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب بروید و از بروز مشکلاتی این چنین و همین‌طور هزینه‌های مربوط به خسارات به مراتب جلوگیری کنید در نتیجه شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای اولیه از هزینه‌های سنگین‌تری که ممکن است در آینده گریبانتان را بگیرد در امان باشید.

طراحی منزل و قیمت آن

علاوه بر این باید بگوییم که معمولاً طراحان داخلی با توجه به نیاز و البته بودجه شما دست به طراحی فضا می‌زنند. به همین دلیل هم هست که شما می‌توانید با مشخص کردن حدودی بودجه خود با طراحان داخلی دکوراسیون منزل مشورت کرده و در نهایت دکوراسیون منزل خود را متناسب با هزینه‌ای که در دست دارید به انجام برسانید.

امروزه قیمت طراحی داخلی منزل در دسته‌بندی‌های بسیار متفاوتی جای می‌گیرد. پیش از هر چیز اینکه شما بخواهید که طراحی دکوراسیون منزلتان شامل چه مواردی بشود شرط اول خواهد بود. برای مثال می‌خواهید که کابینت‌ها، وان حمام، شیرآلات، کفپوش‌ها و... را تغییر بدهید یا صرف تهیه وسایلی مانند مبلمان، سرویس خواب، پرده و... برایتان کفایت خواهد کرد؟ طبیعی است که در رابطه با مورد اول شما باید هزینه‌های به مراتب بیشتری را پرداخت کنید، در صورتی که در مورد دوم هزینه‌ها بسیار کمتر خواهند بود.

در کنار این عوامل بسیار دیگری از جمله قدمت بنا، متراژ آن، مدت زمانی که برای طراحی داخلی در نظر دارید، تخصص طراح دکوراسیون و... نیز می‌توانند در مشخص شدن هزینه و قیمت طراحی داخلی بسیار تأثیرگذار باشند.

منبع: برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار