پیرکشی غیرانسانی در هند از کجا آمد؟!
کد خبر: ۱۸۴۸۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 15    -    ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
سالمندان از مهمترين موهبت‌های الهی در خانواده هستند كه بايد احترام و عزت آنان بين افراد خانواده بيش از پيش باشد. سالمندان يكی از حساس‌ترين افراد بين خانواده‌ها هستند كه والدين بايد فرهنگ احترام و تكريم به اين افراد را به فرزندان خود آموزش دهند. اما آیا در همه‌جای دنیا چنین است. با این گزارش تکاندهنده همراه ما باشید.

پیرکشی غیرانسانی در هند از کجا آمد؟!

پیرکشی غیرانسانی در هند از کجا آمد؟!اختصاصی «تابناک با تو»؛ سالمندان از مهمترين موهبت‌های الهی در خانواده هستند كه بايد احترام و عزت آنان بين افراد خانواده بيش از پيش باشد. سالمندان يكی از حساس‌ترين افراد بين خانواده‌ها هستند كه والدين بايد فرهنگ احترام و تكريم به اين افراد را به فرزندان خود آموزش دهند. اما آیا در همه‌جای دنیا چنین است. با این گزارش تکاندهنده همراه ما باشید.

 در سال ۲۰۱۰ میلادی، در جنوب هند مردی ۸۰ ساله به مرکز پلیس مراجعه کرد تا خبر یک اتفاق دردناک را گزارش بدهد. او گفت که بچه‌هایش در تلاشند تا او را بکشند و اموالش را بین خود تقسیم کنند. پلیس سعی کرد روشی را که فرزندان با آن می‌خواستند پدر خود را بکشند کشف کند. پیرمرد گفت آنها می‌خواستند با روش تالایکوتال او را از بین ببرند.

پیرکشی غیرانسانی در هند از کجا آمد؟!

پلیس این حرف را جدی نگرفت و آن‌طور که باید به مساله نپرداخت و پرونده در بین قفسه‌های دفتر پلیس تامیل‌نادو باقی ماند. سرانجام روزنامه‌ها بعد از مدتی خبر مرگ پیرمرد را به روش تالایکوتال گزارش دادند.

تالایکوتال یا پیرکشی چیست؟

تالایکوتال شکلی از اتانازی است که فقط برای پیرها و سالخوردگان و در جنوب هند رواج دارد. خانواده با موافقت فرد سالخورده تصمیم می‌گیرند جان او را بگیرند. همه‌ی خانواده برای وداع با پیرمرد یا پیرزن گِرد هم می‌آیند. سپس او را درون یک وان آب قرار می‌دهند. بدنش را با روغن چرب می‌کنند و کم کم و به طور مداوم روی سرش آب سرد می‌ریزند تا درجه حرارتش به آرامی کاهش پیدا کند و سکته قلبی کند و به او آب نارگیل سبز که پر از پتاسیم است می‌نوشانند تا کلیه‌هایش از کار بیفتد و بمیرد. گاهی در حالت ناهشیاری به او از راه بینی شیر می‌نوشانند تا خفه بشود و بمیرد.

پیرکشی غیرانسانی در هند از کجا آمد؟!

تالایکوتال از نظر قانونی جرم است. در میان طبقات فقیر جامعه هند روشی شناخته شده برای رهایی از رنج و خستگی سالخوردگی است و حتی برخی از آدم‌های بدجنس که برای اموال و دارایی فرد قربانی نقشه کشیده‌اند، به چنین کاری مبادرت می‌کنند.

هیچ کسی دقیقاً نمی‌داند این روش غیرانسانی برای اولین‌بار از کجا شکل گرفته است. اما قبل از استعمار انگلستان در هند وجود داشته‌است. گفته می‌شود یک شاهزاده برای خلاص شدن از دست مادر معشوقه‌اش برای نخستین بار چنین کرد.

برخی از منایع نیز می‌گویند در دهه پنجاه قرن نوزدهم میلادی رایج شد و طبقه فقیر به خاطر ترس از فقر و کمبود مواد برای زندگی دست به این کار می‌زدند. در نهایت اخباری از این شگردهای غیرانسانی به بیرون از خانواده‌های تهی‌دست به بیرون درز کرد و مؤسسات و انجمن‌ها، کمپین‌هایی را برای جلوگیری از آن به راه انداختند و از ادارات امنیتی خواستند تا پیش از صدور گواهینامه فوت درباره علل و اسباب مرگ و میر بیشتر تحقیق کنند.

پیرکشی غیرانسانی در هند از کجا آمد؟!

مدیر مرکز الدرز فاندیشن‌ایندیا می‌گوید: سالخوردگان از این سبک مرگ می‌ترسند، ترس را می‌توان در چشمهایشان دید، حتی اگر خودشان موافق این ماجرا باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
8
67
ول کن بابا اینا دیگه چه مردمی هستند په این همه فیلم هندی احترام به بزرگترها همش الکی بنازم به فرهنگ خوب سرزمین ایران
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
یکم صبر کنید تامین اجتماعی نتونه حقوق بازنشسته بده و تورم هم همینجور زیاد بشه ما بدتر از اینها خواهیم شد
ناشناس
| |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
هرگز مثل اینها نمیشیم
ما بدتر از این شرایط رو هم پشت سر گذاشتیم.
هیچ ایرانی پدر و مادرش رو از روی فقر نمی کشه.
ناشناس
| |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
ایران سخت تر از این ها را دیده و هیچ وقت این طوری نشده به عنوان نسل کشی ایرانی ها توسط انگلیسی ها در جنگ جهانی اول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
1
77
خدایا به خاطر کوتاهی ها یی که در حق پدر و مادرمان انجام دادیم و می دهیم ما را ببخش ....
تنها کسی که می تونی بهش تکیه کنی
رفیق بی کلک
خیرخواه واقعی و ...
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
6
هردستی بدهیم دو دست پس می گیریم
مسعود سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
1
4
از این جماعت بی عقل بی فرهنگ متنفرم ، مردمان هزار خدا و هزار دین ، زن نادان من توسط یکی از همین فرقه های هندی به نام ساهاجا یوگا که زنی هندی به نام شری ماتاجی آنرا اداره میکرد و خود را همه کاره دنیا و مادر همه پیامبران میدانست مرتد شد و زندگی مان با یک بچه 5 ساله از هم پاشید
پاسخ ها
علی
| |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
چی میگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار