مهار کرونا در پاییز سخت‌تر می‌شود
کد خبر: ۱۸۴۷۷۰
تاریخ انتشار: 2020 July 13    -    ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر اینکه مردم در این ایام، به استان مازندران سفر نکنند، گفت: در فصل پاییز همزمانی بیماری آنفلوانزا با ویروس کرونا مدیریت تشخیص و درمان این دو بیماری را بسیار سخت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر اینکه مردم در این ایام، به استان مازندران سفر نکنند، گفت: در فصل پاییز همزمانی بیماری آنفلوانزا با ویروس کرونا مدیریت تشخیص و درمان این دو بیماری را بسیار سخت خواهد کرد.

سید فرزاد جلالی از مراجعه ۲۶ هزار و ۱۵۰ بیمار مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند تاکنون به مراکز درمانی و کلینیک‌های بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۱۸۷ بیمار کرونایی هم از بیمارستان‌های بابل ترخیص شده اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از استان‌های کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، اظهار کرد: استان مازندران از این قضیه مستثنی نیست و علیرغم هشدار‌ها متاسفانه بسیاری از شهر‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و عادی‌انگاری، علت اصلی شیوع مجدد این بیماری است، تصریح کرد: سفر به استان مازندران در ایام تعطیل نیز از علت‌های مهم وضعیت این روز‌های استان است به طوری که طبق آمار‌ها در هر تعطیلی نزدیک به جمعیت استان، مسافر به این مناطق می‌آید که هم باعث آلودگی منطقه شده و هم مسافران این آلودگی‌ها رابه شهر‌های خود انتقال می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه نگرانی در فصل پاییز بیشتر از فصل تابستان است، بیان کرد: در فصل پاییز همزمانی بیماری آنفلوانزا با ویروس کرونا مدیریت تشخیص و درمان این دو بیماری را بسیار سخت خواهد کرد.

جلالی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان عوارض زیادی را متحمل شده، افزود: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌کنم که کرونا، استفاده از ماسک و سایر توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، ماسک می‌تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ۸۰ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.

جلالی بیان کرد: تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل به عنوان مبتلایان به کرونا بستری هستند به ۱۸۴ بیمار رسیده است در صورتی که نسبت به ۷۰ روز گذشته که به تعداد ۶۰ بیمار بستری در کل رسیده بودیم بسیار نگران کننده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار