لامبورگینی سیان رودستر معرفی شد
کد خبر: ۱۸۴۵۹۷
تاریخ انتشار: 2020 July 11    -    ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
لامبورگینی با معرفی ابرخودروی فوق قدرتمند سیان نشان داده که به وسیله الکتریکی سازی می‌تواند در آینده خودرو‌های سریع‌تر و قدرتمندتری را راهی بازار کند.

لامبورگینی با معرفی ابرخودروی فوق قدرتمند سیان نشان داده که به وسیله الکتریکی سازی می تواند در آینده خودروهای سریع تر و قدرتمندتری را راهی بازار کند. لامبورگینی سیان با بهره بردن از یک پیشرانه 819 اسب بخاری نه تنها قدرتمندترین لامبورگینی تولید شده تا به امروز محسوب می شود، بلکه یکی از کمیاب ترین ابرخودروهای این کمپانی ایتالیایی هم است؛ چراکه تنها قرار است 63 دستگاه از آن تولید شود. اما امروز این برند ایتالیایی آلمانی یک گام دیگر برداشته و نسخه رودستر ابرخودروی سیان را معرفی کرده است.

لامبورگینی سیان رودستر معرفی شد

استایل ظاهری

همانطور که حدس زده می شد، نسخه رودستر لامبورگینی سیان بدون سقف راهی بازار می شود؛ ولی استایل خشن و تهاجمی آن درست مانند نسخه کوپه این ابرخودرو طراحی شده است. لامبورگینی در طراحی سیان از ابرخودروی مفهومی ترزو میلنیو الگوبرداری کرده است و سیان با بهره بردن از این سبک طراحی نشان دهنده زبان طراحی آینده محصولات لامبورگینی است.

جزییاتی مانند چراغ های جلو با دیزاین سه پر یا همان مشابه لوگوی مرسدس بنز و همچنین چراغ های عقب سه تایی از جمله مواردی هستند که بیننده را در نگاه اول مجذوب این هیولای ایتالیایی می کنند. المان های دیگری همچون ورودی های هوای جانبی و همچنین بال عقب هیدرولیکی نشان دهنده میزان خاص بودن سیان هستند. باید اعتراف کنیم که سیان جدا از این موضوع که قدرتمندترین محصول لامبورگینی قلمداد می شود، خوش استایل ترین محصول این کمپانی در حال حاضر نیز محسوب می شود.

مشخصات فنی

اما چه پیشرانه برای سیان نصب شده که به لطف آن این ابرخودرو به قدرتمندترین گاو خشمگین حال حاضر لامبورگینی تبدیل شده است؟ این ابرخودرو از یک پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر تنفس طبیعی مشابه نمونه نصب شده در اونتادور SVJ بهره می برد که در کنار آن یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز نصب شده است. به لطف این سیستم هیبریدی ملایم، بیشینه قدرت تولیدی پیشرانه سیان به 819 اسب بخار رسیده که واقعا شوکه کننده است. لامبورگینی وعده داده که سیان قادر است در کمتر از 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در حالی که لامبورگینی قصد داشت تنها 63 دستگاه از نسخه کوپه سیان را تولید کند، نسخه رودستر آن باز هم خاص تر است، چراکه کمتر از یک سوم نسخه کوپه از آن تولید خواهد شد؛ به عبارت دیگر لامبورگینی تنها قصد تولید 19 دستگاه از نسخه رودستر سیان را دارد. شاید این موضوع شما را حیرت زده کند، اما تمام 19 دستگاه سیان رودستر هم اکنون فروخته شده اند!

خبر خوب در خصوص سیان اینجاست که مالک این ابرخودرو قادر است با همکاری بخش Ad Personam لامبورگینی تا حدی خودروهای خود را شخصی سازی کند تا سیان مطابق میل مالک خود شود. خودرویی که در این تصاویر مشاهده می کنید یک دستگاه سیان رودستر بوده که به رنگ آبی اورانوس مزین شده و این رنگ زیبا در کنار تودوزی سفید و رینگ های رنگی ترکیبی خیره کننده را پدید آورده است.

سخن آخر

با توجه به تیراژ بسیار پایین لامبورگینی سیان رودستر، این احتمال خیلی کم است که بتوان یکی از نسخه های این خودرو را در سطح خیابان مشاهده کرد. جهت یادآوری بیان می کنیم که ابرخودروی فوق گران قیمت، آغازگر راه و همچنین نشان دهنده نسل آینده محصولات 12 سیلندر لامبورگینی است.

در این لحظه لامبورگینی قیمتی برای سیان رودستر اعلام نکرده است، اما با توجه به قیمت برخی از محصولات رودستر لامبورگینی، می توانیم محدوده قیمت این خودرو را حدس بزنیم. بدین ترتیب سیان رودستر می تواند قیمتی حتی تا 3 میلیون و 700 هزار دلار هم داشته باشد.

خودرو نویس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار