زمان رونمایی از واکسن جدید آنفولانزا مشخص شد
کد خبر: ۱۸۴۵۴۹
تاریخ انتشار: 2020 July 11    -    ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تولید واکسن آنفولانزای جدید تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: این واکسن بدون نیاز به spf تخم مرغ به تولید می‌رسد که بعد از رونمایی وارد بازار خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تولید واکسن آنفولانزای جدید تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: این واکسن بدون نیاز به spf تخم مرغ به تولید می رسد که بعد از رونمایی وارد بازار خواهد شد.

دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: طی سه ماه آینده به احتمال زیاد واکسن انفولانزایی که توسط محققان کشور به تولید رسیده را رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان این واکسن آنفولانزا را به روشی جدید به تولید می رسانند، عنوان کرد: این واکسن برای انفولانزای فصلی استفاده می شود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه شیوه تولید این واکسن آنفولانزا بدون استفاده از تخم مرغ است، بیان کرد:اکنون واکسنی ایرانی برای پیشگیری از آنفولانزا به تولید می رسد که با استفاده از spf تخم مرغ است؛ اما واکسن جدید بدون این ماده و برای اولین بار در کشور به تولید می رسد.

قانعی خاطر نشان کرد: آمریکا تنها تولید کننده این واکسن انفولانزای بدون spfتخم مرغ است که اکنون محققان ایرانی به دانش فنی آن دست پیدا کرده اند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه تاکنون این واکسن به کشور ما وارد نشده و تولید هم نشده است، گفت:تاثیر این واکسن جدید با قبلی در افراد یکسان است فقط در تولید وابستگی به تخم مرغ ندارد.

وی تاکید کرد: این واکسن چهارظرفیتی آنفولانزای فصلی است که برای همه قابل استفاده است؛ همه افراد می توانند از شهریور تا آبان ماه این واکسن را در راستای پیشگیری استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه به زودی و تا کمتر از سه ماه آینده این واکسن رونمایی می شود، گفت: بعد از رونمایی و افتتاح خط تولید تا یک ماه بعد از این واکسن به بازار خواهد رسید.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار