اعلام نامزدهای گران‌ترین جایزه داستان کوتاه دنیا
کد خبر: ۱۸۴۳
تاریخ انتشار: 2015 June 07    -    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه 25 هزار یورویی «فرانک اوکانر» 2015 اعلام شد.

هیات داوران جایزه معتبر ادبی «فرانک اوکانر» نام شش نویسنده را به عنوان برگزیده نهایی این دوره اعلام کرد که نام سه داستان‌نویس آمریکایی، یک نیوزلندی، یک نویسنده اهل شیلی و داستان‌نویسی از ولز به چشم می‌خورد.

جایزه «اوکانر» با مبلغ 25 هزار یورو، عنوان گران‌ترین جایزه بین‌المللی داستان کوتاه را یدک می‌کشد. «بازپرداخت» نوشته «کارن ای. بندر» و «آقای قدبلند» به قلم «تونی ایرلی» و «نمایشگاه کلاغ»، کتابی از توماس مک گوین سه اثری هستند که به فهرست نهایی راه پیدا کرده‌اند.

«کریستی گان» نویسنده «خیانت‌ها»، «الخاندرو زامبرا» با مجموعه داستان «مدارک من» و «سایرس دیویس» با «رستگاری جالینوس» دیگر رقبای این نویسندگان محسوب می‌شوند.

به گزارش آیریش تایمز، برنده نهایی این دوره از جایزه «فرانک اوکانر» اوایل ماه جولای با فرا رسیدن فستیوال بین‌المللی داستان کوتاه «کرک» که قدیمی‌ترین در نوع خود محسوب می‌شود، معرفی می‌شود.

جایزه 25 هزار یورویی «فرانک اوکانر» به یاد داستان‌نویس بزرگی که به "چخوف ایرلندی" معروف بود، هر ساله به یک مجموعه داستان کوتاه اعطا می‌شود. اوکانر که بیشتر به خاطر داستان‌های کوتاه و زندگی‌نامه‌هایش شناخته می‌شود، بیش از ۱۵۰ اثر از خود برجای گذاشت.

«هاروکی موراکامی»، «ادنا اوبراین»، «یی‌یون‌ لی» و «رون راش» از برندگان پیشین این جایزه مهم ادبی هستند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار