تخلیه ۲۷ واحد در پاکدشت در پی فرونشست زمین+عکس
کد خبر: ۱۸۴۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 07    -    ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
امروز سه شنبه بر اثر نشست زمین در منطقه بهاران شهرستان پاکدشت و ایجاد شکاف در دیواره‌های ۵ دستگاه آپارتمان احداث شده در این منطقه، ۲۷ خانواده ساکن در این محله منازل خود را ترک کردند.

امروز سه شنبه بر اثر نشست زمین در منطقه بهاران شهرستان پاکدشت و ایجاد شکاف در دیواره‌های ۵ دستگاه آپارتمان احداث شده در این منطقه، ۲۷ خانواده ساکن در این محله منازل خود را ترک کردند.

منطقه شن و ماسه کریمی موسوم به منطقه بهاران، در جنوب مرکز شهر پاکدشت واقع شده که بر اساس دستورالعمل شهرداری، ارتفاع ساختمان‌های احداث شده در این منطقه، دو طبقه بر روی پارکینگ است ولی احداث ۵ آپارتمان ۵ طبقه در این محله مشکلاتی را برای ساکنان به وجود آورده است.

طی ماه‌های اخیر، نشست زمین موجب ترک خوردن دیوارهای این آپارتمان‌ها شد و کار به جایی رسید که ۲۷ خانواده ساکن در این آپارتمان‌ها مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

فرماندار پاکدشت روز سه شنبه در این رابطه گفت: تخلیه این آپارتمان‌ها با هدف حفظ جان افراد ساکن در این محل انجام شده و شهرداری پاکدشت در حال ساماندهی این امر است.

تخلیه ۲۷ واحد در پاکدشت در پی فرونشست زمین

هادی تمهیدی افزود: هم اکنون کلیه انشعابات برق و گاز این آپارتمان‌ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی قطع شده است.

وی تصریح کرد: قیمت این واحدها به دلیل مشکلات موجود پائین‌تر از نرخ بازار بوده و خریداران بدون صدور استعلام پایان کار توسط شهرداری، اقدام به خرید ملک کرده‌اند که البته حق شکایت مالکان از فروشندگان در مراجع قضایی محفوظ است تا رسیدگی به پرونده تسریع پیدا کند.

وی تأکید کرد: سازنده و کسانی که در فروش این واحدهای مشکل‌دار مشارکت داشتند، مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

سرپرست شهرداری پاکدشت نیز از صدور حکم تخریب این واحدها در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خبر داد.
حسین شصتی افزود: به دلیل ساختار زمین در این منطقه، مالکان فقط اجازه ساخت دو طبقه روی پارکینگ را دارند ساخت آپارتمان بیش از ۲ طبقه در این منطقه ممنوع و تخلف محسوب می‌شود موضوع این تخلف، به صدور حکم تخریب منجر شده است.

وی اظهار کرد: چندین جلسه تخصصی برای رفع مشکلات ساکنان این آپارتمان‌ها برگزار شده و تلاش می‌شود تا این افراد با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در اماکن مناسب شهرستان اسکان داده شوند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
3
شهرداری مگه کور بوده ندیده این ساخت وساز ها را .......ماشالله نایب های قلچماق شهرداری رد فرقون اجر را روی هوا میزنند ...چطور از این ساخت وساز ها خبر دار نشدند ....قارچ نبوده که یکشبه سر از زمین در بیارن....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار