شستشوی چمدان مسافرتی چگونه است؟
کد خبر: ۱۸۴۲۴۹
تاریخ انتشار: 2020 July 07    -    ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

چمدان مسافرتی اولین و آخرین وسیله‌ای است که پیش و پس از سفر مورد توجه قرار می‌گیرد. هنگامی که در سفر هستیم چمدان بارها روی زمین می‌ماند و آلودگی، باکتری و گرد و غبار روی آن قرار می‌گیرد. از این رو شستشوی و خشکشویی چمدان مسافرتی اهمیت بسیاری دارد.

زیرا هنگامی که چمدان را پس از سفر به داخل خانه می‌آورید، آلودگی‌ به همراه چمدان وارد خانه می‌شود. در صورتی که به تمیزی و سلامت اهمیت می‌دهید، شستن و تمیز کردن چمدان را در اولویت کارهایتان قرار دهید و به بهداشت آن نیز توجه کنید.

چگونه چمدان مسافرتی را بشوییم؟

در صورتی که می‌خواهید مراحل شستن چمدان مسافرتی را در خانه انجام دهید، توصیه می‌کنیم به نکات زیر توجه کنید:

ابتدا اجزای چمدان را جدا کنید تا چمدان به سادگی تمیز شود و اجزای فلزی در تماس با آب زنگ نزنند. هنگامی که چمدان را از وسایل خالی کردید، داخل آن را جارو برقی بکشید تا تمام گرد و غبار و ذرات خوراکی از آن پاک شود. جارو برقی ساده‌ترین روش تمیز کردن گوشه و کنار و جیب‌های چمدان است.

در صورتی که آستر یا لایه چمدان جدا می‌شود، آن را با آب سرد یا ولرم و مقداری ماده شوینده ملایم بشویید تا کاملا تمیز شود. توصیه می‌کنیم آستر و جیب چمدان را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید، چرا که معمولا جنس آن برزنتی است و در چرخش ماشین لباسشویی آسیب می‌بیند یا پاره می‌شود.

دستگیره و چرخ‌های چمدان را با مقداری آب و صابون تمیز کنید و سپس با یک دستمال حوله‌ای، آن‌ها را خشک کنید. در صورتی که دستگیره و چرخ چمدان جدا می‌شوند، آن‌ها را با آب صابون بشویید. اگر دستگیره چمدان فلزی است، آن را با دستمال مرطوب و اسپری الکل تمیز کنید، سپس با یک دستمال نخی، خشک کنید.

اگر می‌خواهید از چمدان گران قیمت‌تان محافظت کنید تا آسیب نبیند و عمر بالایی داشته باشد، هرگز آن را در آب قرار ندهید. بهترین روش شستن داخل چمدان در خانه، لکه‌گیری چمدان است. در این روش شما به یک مسواک کهنه و تمیز، مقداری جوش شیرین، مقداری آب و یک دستمال خشک و تمیز نیاز دارید تا لکه چمدان را پاک کنید.

مقداری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. سپس خمیر جوش شیرین را با یک مسواک تمیز و نرم روی پارچه و بین درزهای چمدان به آرامی بکشید تا داخل چمدان تمیز شود. در نهایت با یک دستمال مرطوب یا خشک یا یک حوله تمیز، خمیر جوش شیرین را پاک کنید.

بهترین روش خشک کردن چمدان مسافرتی، قرار دادن آن در هوای آزاد است. اگرچه چمدان در سفر زیر آفتاب و باران قرار می‌گیرد، اما اگر می‌خواهید عمر چمدان بیشتر شود، آن را زیر آفتاب مستقیم خورشید قرار ندهید تا رنگ و جنس‌اش آسیب نبیند.

شستشوی چمدان مسافرتی چگونه است؟

اگر بدنه خارجی چمدان از پلاستیک ساخته شده، می‌توانید از یک دستمال مرطوب و مقداری ماده شوینده ملایم همچون صابون استفاده کنید و روی بدنه پلاستیکی را پاک کنید. در نهایت بدنه چمدان را خشک کنید تا لکه آب یا مواد شوینده روی آن باقی نماند.

شستن چمدان چرم

در صورتی که بدنه چمدان چرم است، ابتدا با یک دستمال خشک تمام گرد و خاک چمدان را پاک کنید، سپس با محلول یا واکس مخصوص چرم، بدنه چمدان را پاک، تمیز و براق کنید. چرم، همچون پوست زنده است و نیاز به مراقبت دارد. از این جهت چمدان چرم نباید خشک شود و باید همیشه با واکس از آن نگهداری کنید.

شستن چمدان آلومینیوم

اگر بدنه چمدان آلومینیوم است، از هیچ‌گونه ماده شوینده استفاده نکنید، چرا که ممکن است رد صابون روی آلومینیوم باقی بماند. در این صورت بهترین روش شستن چمدان آلومینیومی استفاده از آب خالص است. یک دستمال تمیز نخی بدون پرز بردارید و آن را کمی مرطوب کنید. سپس چمدان را تمیز کنید و به سرعت با یک حوله یا دستمال ضخیم آن را خشک کنید.

شستن چمدان پارچه‌ای

در صورتی که بدنه چمدان پارچه‌ای است، بهترین روش شستشوی آن با استفاده از یک اسپری لکه‌بر است. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از اسپری لکه‌بر نکات استفاده از این ماده شوینده را بخوانید تا مشکلی در تمیز کردن چمدان ایجاد نشود.

اهمیت خشکشویی چمدان مسافرتی

با توجه به قیمت بالای چمدان، این وسیله ضروری در سفر به مراقبت و نگهداری ویژه‌ای نیاز دارد. چرا که ممکن است با یک بار شستشو نامناسب آسیب ببیند و مجبور شوید مبلغ زیادی را صرف خرید چمدان جدید کنید.

توصیه می‌کنیم به منظور حفظ چمدانتان از یک خشکشویی قابل اعتماد کمک بگیرید. کارشناسان خشکشویی می‌توانند یک چمدان را بدون کوچک‌ترین آسیب بشویند و شما می‌توانید با کمترین قیمت چمدان کثیف خود را به یک چمدان تمیز و سالم تبدیل کنید.

با این حال اگر می‌خواهید در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، با جستجو بهترین خشکشویی تهران را بیابید و از آن کمک بگیرید. از این جهت سفارش خشکشویی خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید تا کارشناسان خشکشویی اینترنتی لباس و چمدان شما را از درب محل تحویل بگیرند و با سرعت و کیفیت بالا در محل تحویل بدهند. از این رو در هزینه و زمان خود به صورت قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار