فوری ترین چسب دنیا را بهتر بشناسید
کد خبر: ۱۸۴۲۴۷
تاریخ انتشار: 2020 July 07    -    ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

چسب 123 که با نام چسب فوری یا قطره ای نیز شناخته می شود، کاربرد زیادی در صنایع متعدد دارد. نام شیمیایی این چسب سیانو اکریلات است که در سال 1985 میلادی برای اولین بار وارد بازار صنایع ایران شد. اما کاربرد این چسب محدود به صنعت نماند و با بهینه سازی و در یک فرموله سازی جدید، برای مصارف خانگی و پزشکی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

فوری ترین چسب دنیا را بهتر بشناسید

موارد استفاده از چسب 123

چسب های سیانواکریلات به سرعت بر روی سطح مورد نظر می چسبند و اتصال میان قطعات مختلف را به خوبی برقرار می کنند. چسب هایفوری سریعا خشک می شوند و اتصال محکمی را بین لایه ها برقرار می کنند؛ بنابراینبرای دستیابی به اتصالی عالی، بایستی سطوحی که می خواهند با یکدیگر جفت شوند، به درستی در کنار هم قرار گیرند. چسب فوق العاده را می توان در ویسکوزیته های مختلفی خریداری کرد که باعث می شود مقداری از فشار در عملکرد پر کردن شکاف وجود داشته باشد. چسب 123 برای چسباندن شیشه، چرم، سرامیک، فلز، چوب و حتی پلاستیک های خاصی که دارای خط باند بسیار محکم هستند، توصیه می شود.

چه چیزهایی را می توان با چسب 123 بچسبانیم؟

چسب123 به دلیل ترکیبات شیمیایی خاصی که دارد، همه کاره است و تقریبا بر روی تمامی سطوح چسبندگی فوق العاده ای دارد که همین ویژگی این چسب را به یکی از شناخته شده ترین ها در بازارهای صنعتی تبدیل کرده است.

در زیر برخی از بهترین کاربردهایاین چسب فوق العاده آورده شده است:

فوری ترین چسب دنیا را بهتر بشناسید

  • چسباندن تخته های چوبی

چسباندن تکه های چوب بخاطر سطح زبر و خشن آن، می تواند کاری دشوار باشد اما چسب 123 می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. البته لازم است که  در کنار چسباندن، شما از میخ و رول پلاک نیز برای ثابت کردن این قطعات استفاده کنید. چرا که ممکن است در طولانی مدت، بخش از چسب به همراه چوب تجزیه شود و اتصالات شما دچار مشکل شود.

  • تعمیرقطعات اتومبیل

از چسب 123 می توان در آب بندی قطعات تعمیری اتومبیل، چسباندن آینه های جانبی جدا شده و چراغ های شکسته استفاده کرد.

  • چسباندن سطوح شیشه ای

برای چسباندن سطوح شیشه ای و تقویت استحکام آن ها نیز می توانید از چسب های فوری استفاده کنید و یک عمر خیال تان از بابت اتصالات آن ها راحت باشد.

  • چسباندن لایه های سنگی

امروزه سنگ های گرانیتی و مرمر جز اصلی در نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها هستند. چسباندن این سنگ ها قبلا به کمک ملات سیمان و شن انجام می شد. اما امروزه از چسب های 123 و چسب های سنگ جلاسنج برای چسباندن سنگ های گرانیت و مرمر استفاده می شود که همین امر باعث حفظ ظرافت و زیبایی کار به بهترین شکل ممکن شده است.

 نحوه‌ی استفاده ازچسب 123 برای سطوح مختلف

چسب 123، یک اسپری مخصوص به همراه خود دارد که پیش از آغشته کردن سطح به آن چسب، باید از این اسپری استفاده شود. بنابراین شما به هنگام خرید، یک پک دو عددی که شامل اسپری و خود چسب می باشد، دریافت می کنید.

فوری ترین چسب دنیا را بهتر بشناسید

نحوه استفاده از چسب 123 برای سطوح مختلف به شرح زیر است:

  1. ابتدا سطح مورد نظر را به اسپری آغشته کنید و سپس از چسب 123 به مقداری که نیاز است، بر روی سطح بکشید. سعی کنید این لایه نازک و یکنواخت باشد.
  2. برای این که نتیجه بهتری بگیرید، سطح مورد نظر شما باید کاملا خشک و تمیز باشد. هر گونه گرد و غبار، لکه چربی و مواد دیگر باعث ایجاد اختلال در کار شما می شود.
  3. چسب های 123 غلظت های متفاوتی دارند که هر یک برای چسباندن قطعات خاصی کاربرد دارد. سعی کنید اطلاعات کافی راجع به چسب های سیانو آکریلاتی بدست آورید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.
  4. پس از اینکه سطح کار خود را به اسپری آغشته کردید، چند ثانیه صبر کنید تا کمی از آن تبخیر شود و در مرحله بعد، چسب را بر روی سطح کار بکشید. حالا سطح ثانویه را بر روی سطح اولیه قرار دهید و با وارد کردن فشار دست تان، به چسبندگی کامل هر دو لایه کمک کنید.
  5. از صورت خودتان و به خصوص چشم ها در برابر اسپری محافظت کنید. در صورت تماس اسپری و چسب با چشم ها، آن را با آب فراوان شستشو دهید و در صورت بروز مشکلات جدی حتما به پزشک مراجعه کنید.
  6. بخارات متصاعد شده از محلول اسپری، شیمیایی و مضر است. پس بهتر است در معرض بخارات آن قرار نگیرید. همچنین به دلیل اشتعال زا بودن مواد داخل آن، از روشن کردن سیگار و هر نوع آتش یا وسایل جرقه زا خودداری کنید.

    پکاربرد چسب فوری در جعبه کمک های اولیه

    چسب فوری بخشیمهم از هر کیت اضطراری است. این چسب فضای زیادی را در جعبه کمک های اولیه شما اشغال نمی‌کند اما می تواند در رابطه با انجام کمک های اولیه به یک فرد آسیب دیده کمک شایانی کند. چسب را می توان به آرامی بر روی زخم ها کشید تا به عنوان یک بافر عمل کند و از این رو از تحریک بیشتر جلوگیری می شود. علاوه بر این، چسب 123 می تواند در مواردی که امکان بخیه در همان لحظه نیست، مورد استفاده قرار گیرد تا سریعاً زخم ها بخیهو بسته شوند.

    قبل از استفاده از چسب 123 در قسمت بالایی زخم، پوست اطراف شکاف به وجود آمده فشرده می شود. همین کار باعث می شود تا به سرعت زخم را مهر و موم کند. بعد از خشک شدن کامل چسب، زخم باید با استفاده از بانداژ گاز تمیزو سپس پوشانده شود.

    البته ذکر این نکته الزامی است که فرمول و ترکیبات چسب 123 که در حیطه پزشکی استفاده می شود، متفاوت است از چسبی که برای مصارف صنعتی کاربرد دارد.

    چسب123 را می توان برای بسیاری از موضوعات دیگر استفاده کرد و موارد فوق فقط بخشی از یک لیست طولانی است.

    نتیجه گیری

    خوب است هنگام استفاده از چسب 123در موارد مختلف، نکات ایمنی توصیه شده را رعایت کنید. این نکات شامل انتخاب یک محل تهویه مناسب، باز کردن ظرف با احتیاط، پوشیدن دستکش، جلوگیری از وجود پرزهای پشم و پنبه در مجاورت سطح کار است.

    امیدواریم که این مقاله برای شما خواننده گرامی مفید واقع شده باشد.

    در صورت تمایل می توانید انواع چسب 123 را از فروشگاه اینترنتی ابزار میهن www.abzarmihan.com به صورت انلاین و با ارزان ترین قیمت خریداری نمایید.

    همچنین می توانید از دیگر چسب های ما از قبیل چسب سنگ جلاسنج  نیز بازدید نمایید .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار