فیلم ترسناک ببینید تا بهتر با کرونا بجنگید!
کد خبر: ۱۸۴۱۶۴
تاریخ انتشار: 2020 July 06    -    ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد افرادی که به تماشای فیلم‌های ترسناک علاقه دارند، کمتر در مواجهه با ویروس کرونا با ترس و نگرانی مواجه می‌شوند و بهتر با این مشکل کنار می‌آیند.

نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد افرادی که به تماشای فیلم‌های ترسناک علاقه دارند، کمتر در مواجهه با ویروس کرونا با ترس و نگرانی مواجه می‌شوند و بهتر با این مشکل کنار می آیند.

تحقیقاتی که توسط پژوهشگران دانشگاه شیکاگو صورت گرفته نشان می‌دهد افرادی که به فیلم‌های وحشتناک و ترسیم کننده شرایط دشوار علاقه دارند در مقایسه با افرادی که به این نوع فیلم‌های سینمایی علاقه‌ای ندارند، بهتر از پس کرونا و دغدغه‌ها و نگرانی‌های دوران شیوع این بیماری برمی‌آیند.

فیلم ترسناک ببینید تا بهتر با کرونا بجنگید!

کولتان شرینور یکی از محققان این طرح می‌گوید: طرفداران فیلم‌های ترسناک وقتی تولیدات خوب این ژانر را مشاهده می‌کنند با شخصیت‌ها، مشکلات و دشواری‌های پیش روی آنها هم ذات پنداری می‌کنند و به طور ناخودآگاه رویدادهایی که برای این افراد پیش می‌آید را در ذهن خود بازسازی و تکرار می‌کنند و همین مساله بر توان و روحیه آنها برای مقابله با دشواری‌ها و مشکلات می‌افزاید. در نتیجه مسئولیت پذیری متعهدانه این افراد بیشتر می‌شود.

بررسی یادشده در ماه‌های شیوع ویروس کرونا و با همکاری ۳۱۰ داوطلب انجام شده که به دو گروه تقسیم شده و یکی از این دو گروه فیلم‌های ترسناک را تماشا کرد و دیگری این فیلم‌ها را مشاهده نکرد. البته باید توجه داشت که توانایی تماشاگران فیلم‌های ترسناک برای مقابله با کرونا به میزان اندکی بیشتر از دیگر افراد است و تحقیق یادشده به معنای ایجاد مصونیت در برابر ویروس کرونا در علاقمندان به فیلم‌های ترسناک نیست.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار