درمان کرونا همچنان رایگان است
کد خبر: ۱۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار: 2020 July 06    -    ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیماران کرونایی بیمارستان‌های تامین اجتماعی به هیچ عنوان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیماران کرونایی بیمارستان‌های تامین اجتماعی به هیچ عنوان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

مجید صادقی راد معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: در بسیاری از کشور های پیشرفته، مجموعه ای تعریف شده از داروهای قابل قبول و تایید شده وجود دارد. ممکن است این مجموعه در آمریکا با اروپا متفاوت باشد. در کشور ما هم چنین مجموعه ای وجود دارد که هرساله تعدادی دارو به این لیست اضافه می‌شود که مورد تایید مصرف هستند. تقریبا همه این داروها تحت پوشش بیمه هستند و آنچه که به عنوان داروی جدید در شورای عالی بیمه سلامت پذیرفته می‌شود، مصوب می‌شود تا تمام بیمه ها اقدام به پرداخت هزینه های تعیین شده آن کنند.

وی در رابطه با داروهای ایرانی که تحت پوشش بیمه نیستند اظهار داشت : داروها در حال حاضر با برندهای تجاری مختلف عرضه می‌شود. آنچه که مورد تأیید سازمان های بیمه است، اصطلاحا با نام ژنریک و نه نام تجاری، با قیمت تعیین شده توسط شورای عالی بیمه سلامت عرضه می‌شود و بیمه موظف به پرداخت هزینه ها است. گاها ممکن است بر حسب برندهای متفاوت، هزینه ای از بیمار دریافت شود که تحت پوشش بیمه نیست. قرار بر این نیست که هر داروی تولید شده سریعا تحت پوشش بیمه قرار گیرد. دارو ابتدا باید به تایید استاندارد رسیده و بعد به عنوان دستور کار در شورای عالی بیمه سلامت مطرح ‌شود و در نهایت به تایید می‌رسد. بیمه ها اجازه ندارند که بدون مصوبه های صادر شده اقدام به پرداخت هزینه های این قبیل از داروها کنند.

صادقی راد در خصوص میانگین هزینه های یک بیمار کووید-19 و شرایط پرداختی بیمه افزود : میانگین هزینه های یک بیمار کووید-19 در بیمارستان های تامین اجتماعی در بخش عادی، دو نیم میلیون و در ICU حدود 5 میلیون است. بیماران بیمارستان های تامین اجتماعی به هیچ عنوان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و دیگر بیماران مطابق با قوانین تعیین شده توسط بیمه اقدام به پرداخت هزینه‌ها می‌کنند.

معاون تأمین خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه واکسن آنفلوآنزا گفت: اگر این امر به تصویب شورای عالی بیمه سلامت برسد امکان دارد واکسن آنفولانزا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

صادقی راد در رابطه با تمدید دفترچه های بیمه درمانی گفت: موضوع تاریخ اعتبار دفترچه ها بین وزارت بهداشت و بیمه های پایه مطرح شده است و قرار بر این شده که مراجعه به شعب بیمه نداشته باشیم و استحقاق درمان مردم بصورت غیرحضوری تعیین و تکلیف شود.

وی در انتها در مورد وضعیت پرداختی معوقات داروخانه ها افزود: وضعیت نسبت به سنوات گذشته در پرداخت به طرف های قرارداد علی‌الخصوص داروخانه ها بسیار مناسب تر شده است و به ویژه در رابطه با داروخانه ها که سرمایه هایشان دائما درحال گردش است تلاشمان بر پرداخت سریعتر است.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار