استفاده از تریاک به‌جای دارو در برخی مرغداری‌ها
کد خبر: ۱۸۴۱۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 06    -    ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی برخی از مرغداری‌ها برای مصرف دارویی و آنتی بیوتیک از تریاک استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در خصوص شایعات اخیر مبنی بر استفاده پرورش دهنگان مرغ گوشتی از تریاک برای افزایش وزن گفت: رئیس سازمان دامپزشکی این موضوع را تایید کرده بود که برای افزایش وزن مرغ­ها از تریاک استفاده میشود؛ اما این طور نیست.

مهدی یوسف خانی اظهار کرد: گفته شده است که استفاده از تریاک باعث یبوست در مرغ شده و به این شکل افزایش وزن پیدا می­‌کند. این کار به ضرر کشتارگاه است و ضرری برای مصرف کننده نهایی ندارد. زیرا بعد از کشتار مرغ، روده­ها پاک شده و تخلیه میشود و در نتیجه وزن مرغ کاهش پیدا می­کند و به دست خریدار میرسد.

وی با اشاره به این که استفاده مرغداران از این ماده عمومیت ندارد، افزود: فقط ممکن است چیزی کمتر از 20 درصد از مرغداران برای مصرف دارویی و آنتی بیوتیک از آن استفاده کنند. شنیده شده که برخی از مرغداران به دلیل دسترسی نداشتن به دارو و یا بی­ تاثیر بودن آن، از تریاک استفاده می‌­کنند. من این را تکذیب نمی­‌کنم که البته این کار درست نیست و با این افراد برخورد می­شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی این مساله که عنوان شده بود وجود تریاک در گوشت مرغ باعث کرخت و بی­حال شدن فرد مصرف کننده می­‌شود را نیز تکذیب کرد.

جام جم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
3
بله ايشان فقط تكذيب ميفرمايند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
1
بنده خدا مرغ كل مدفوعش تو روز سى گرم نميشه كدام احمقي ترياك كيلو شش ميليون ميده به مرغ ايشون فكر كرده مرغم اندازه خودش اجابت مزاج ميكنه خير سرش
پاسخ ها
علی
| |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
سلام .نظرتون خیلی جالب بود تشکر .کلی اول صبحی خندیدم.روزتون شاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار