قنبر پلو، خوشمزه ای از شیراز
کد خبر: ۱۸۳۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 06    -    ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
یکی از غذاهای اصیل و سنتی شهر شیراز که طرفداران خاص خودش را دارد و در مهمانی،مراسم و مناسبت ها پخته میشود قنبر پلو شیرازی است و به دلیل رنگ تیره این غذا به این نام معروف است. برای آشنایی با طرز تهیه این غذای محلی با ما همراه باشید.

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی

 

طرز تهیه قنبر پلو شیرازیاختصاصی «تابناک با تو»؛  یکی از غذاهای اصیل و سنتی شهر شیراز که طرفداران خاص خودش را دارد و در مهمانی،مراسم و مناسبت ها پخته میشود قنبر پلو شیرازی است و به دلیل رنگ تیره این غذا به این نام معروف است. برای آشنایی با طرز تهیه این غذای محلی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای۴ نفر
برنج ۳پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز درشت ۱ عدد
پودرسیر ۱ قاشق سوپ خوری
کشمش ۱۰۰ گرم
گردو خردشده ۱۰۰گرم
رب انار ۱ قاشق سوپ خوری
زعفران به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

۱- گوشت چرخ‌كرده را در كاسه‌اي با ادويه‌ها نمك، فلفل و زردچوبه و پودرسیر مخلوط كنيد. گوشت را خوب با دست ورز دهيد تا چسبنده شود. حالا شروع كنيد آنها را به شكل كوفته قلقلي‌هاي كوچك درآوريد.

۲- در ماهيتابه‌اي روغن ريخته و حرارت دهيد تا داغ شود، بعد كوفته قلقلي‌هایی را كه آماده كرده‌ايد، در روغن تفت دهيد.

۳- در ظرفی دیگر پياز را خلالی خرد كنيد و با روغن سرخ كنيد تا طلايي شود. گردو را هم بعد از خرد كردن به پياز داغ اضافه كنيد و همراه با پياز داغ كمی تفت دهيد حالا كشمش را اضافه كرده و بعد از يك دقيقه آن را از روی حرارت برداريد سپس کوفته قلقلی ها را اضافه کنید وبه ان رب انار و زعفران بیفزایید.

۴- برنج از قبل خیس خرده را در قابلمه‌ای بجوشانید و آبکش کنید.

۵- حالا در قابلمه ای یک لایه برنج بریزید و روی ان مخلوط گوشت قلقلی بریزید این کار را انجام دهید تا مواد کامل تمام شود سپس روی ان زعفران بریزید ، در قابلمه را گذاشته با حرارت ملایم دم بکشد .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
4
2
من قاسم پلو رو بیشتر دوست دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار