خداحافظی با پیژامه آبی و زیرپیراهن سفید
کد خبر: ۱۸۳۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 03    -    ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
این روزها رسیدن به اندامی جذاب برای برخی از مردان تبدیل به دغدغه روزمره شده است. داشتن سیکس پک یا شکم شش تکه‌ای برای اینان هدفی جدی در زندگی است. آنان می‌خواهند لباس‌هایی که می‌خرند به‌ شکلی باشد که تناسب‌اندامشان را آشکار کند. اگر پیراهنی می‌پوشند دگمه‌های بالای پیراهن را باز می‌گذارند تا خط وسط عضلات سینه معلوم شود.

خداحافظی با پیژامه آبی و زیرپیراهن سفید

خداحافظی با پیژامه آبی و زیرپیراهن سفید«تابناک با تو» - این روزها رسیدن به اندامی جذاب برای برخی از مردان تبدیل به دغدغه روزمره شده است. داشتن سیکس پک یا شکم شش تکه‌ای برای اینان هدفی جدی در زندگی است. آنان می‌خواهند لباس‌هایی که می‌خرند به‌ شکلی باشد که تناسب‌اندامشان را آشکار کند. اگر پیراهنی می‌پوشند دگمه‌های بالای پیراهن را باز می‌گذارند تا خط وسط عضلات سینه معلوم شود. برخی از آنان موهای روی سینه‌شان را می‌تراشند تا شکیل‌تر جلوه کند. موقع عبور از مقابل فروشگاههای بزرگ، کمی مکث می کنند و تصویر اندام خود را بر روی شیشه های تمیز فروشگاه چک می کنند. شاید جراحیِ بینی عمدتا به نام زنان تمام شده باشد ولی یک مطالعه دقیق می‌تواند نشان دهد که مردان هم از قافله عقب نمانده‌اند.

▪️برخی از مردان هرروز مطالبی همچون “ده نقطه از بدن آقایان که مورد توجه خانم‌هاست” را می‌خوانند و تک‌به‌تک آن نقاط را در اندام خودشان وارسی می‌کنند. آنان هرروز در توالت خانه‌شان دستگاه فیلیپس خود را برمی‌دارند و موهای گوش، بینی و ابرو را تمیز می‌کنند. اگر زمانی مردان در مقابل ساختمان پزشکان، در درون اتومبیل خود به انتظار همسرشان می‌نشستند و از طریق گوشی «کلش آو کلانز » بازی می‌کردند امروزه دیگر خودشان از متخصصان پوست وقت دونفره می‌گیرند. حتی بعضی از آن‌ها برای آنکه موجب شک همسرشان نشوند(سروگوشش میجنبه) علاوه بر مراجعه دونفره، به‌تنهایی هم به دیدار دکتر پوست خودشان می‌روند. برخی از آنان دو یا سه ماه، سختی می کشند تا موی طبیعی بکارند. حتی با رنگ کردن موهایشان، شانس خود را برای جوانیِ بیشتر امتحان می کنند. در قرن بیستم زنان هدف اصلی صنعت مد بودند. لباس‌های شهوت‌انگیز مخصوص اتاق‌خواب عمدتاً برای زنان طراحی می‌شد. امروزه صنعت مد برای مردان نیز لباس‌های زیرِ شهوت‌انگیز برای اتاق‌خواب طراحی می‌کند.

▪️در جامعه سنتی مردان تصور می‌کردند همین‌که مرد هستند تمام فضائل عالم را در خود دارند و به مونتاژ و نمایش بدن نیازی نیست. گویا ورق برگشته است. آنچه توصیف شد شاید قصۀ جوانان خانواده‌های متمول، و مردانی باشد که در حوالی 50 سالگی به ثبات و پیشرفت اقتصادی رسیده‌اند ولی به‌تدریج به سایر اقشار جامعه هم سرایت خواهد کرد.

▪️در دهه‌های گذشته، نگاه «خیرۀ مردانه»، مورد نقد مطالعات اجتماعی بوده است. طبق این مطالعات، زنان همواره به‌عنوان یک کالای جنسی، هدف نگاهِ خیره مردانه بوده‌اند که مهم‌ترین ویژگی آن لذت از خیره شدن به زن به‌عنوان یک ابژۀ(هدف-شیء) جنسی است. گفته می‌شد که ” متأسفانه” زنان این نگاه خیره را در خود درونی کرده و رفتارهای خود در جامعه را طبق آن نگاه سامان داده اند. مثلاً اغلب برای خوشامد مردان لباس پوشیده‌اند. ولی سخن آن است که گویا مردان نیز دارند برای خوشامد زنان لباس می‌پوشند. به‌بیان‌دیگر بدن مردان نیز به‌تدریج دارد تبدیل به ابژۀ جنسی و موضوعی برای نمایش و تماشای زنان می‌شود.

▪️کوتاه آنکه، بدن متناسب داشتن؛ دیگر دغدغه‌ای صرفاً زنانه نیست. این روزها مردان نیز خود را قالب‌بندی و مونتاژ می‌کنند تا مورد اقبال چشم‌های خیره زنان قرار گیرند. درواقع شاهد شکل‌گیری « نگاه خیره زنانه » هستیم. پدیده‌ای که در طول تاریخ همواره متعلق به مردان بوده است.

▪️زمانی زنان فقط با دیدن تصویر جورج کلونی در فیلم‌ها می‌توانستند درباره مردان حرف بزنند ولی امروزه آنان در دورهمی های دوستانه‌شان درباره لباس و نوع اودکلن مردان دوروبرشان نظر می‌دهند. « نگاه خیره زنانه » در حال شکل‌گیری است.

▪️پرسش آن است که توجه مردان به اندامشان به دلیل شکل‌گیری تدریجی همین نگاه خیره زنانه است یا آنکه بیانگر عصیان مردان به هنجارهای جامعه سنتی در خصوص کلیشه‌های مردانگی است، چرا که در یک جامعه مردسالار، مردان هم به شکل دیگری قربانی اند.

منبع: jostarha.com

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
16
به لطف کرونا و افول وضع اقتصادی در دنیا ،برای همه روشن شده که هدف از تحت تاثیر قرار دادن سلایق مردم و تشویق آنها به پیروی از مد و خلاصه اینکه همه مردم دارای پوشش و ظاهر قالبی و یکسان باشند،فقط کسب درآمد بیشتر و سرازیر کردن پول به جیب یکسری افراد خاصه،چراکه امروز که بعلت همه گیری این بیماری ،تمام این فعالیتها تعطیل شده،غیر ضروری بودن آنها بیش از پیش آشکار شده و این همون چیزیه که فعالان در این عرصه از آن واهمه داشتند،یعنی پی بردن و آگاه شدن مردم از غیر ضروری بودن آنها .سلامت بودن و مراقبت از سلامتی و آراسته و تمیز بون و اهمیت به اراستگی ظاهری( که بنظر من نوعی احترام به افرادی است که در طول روز با آنها در تماس هستیم) با این رفتارهای وسواس گونه و بیمارگونه در اهمیت دادن به ظاهر و اندام و یا خرج‌های بی رویه برای خرید فلان برند و فلان مارک و متحمل شدن هزینه های سنگین جراحی های زیبایی و بجان خریدن عواقب خطرناک و گاه غیر قابل جبران آنها ، فرق داره. به دور و بر خودتون نگاه کنید، چه تعداد از دختران و زنان جوان را می بینید که با بینی های عمل شده(و متاسفم که بگویم اکثرا هم بد عمل شده و دفرمه شده و تابه تا شده) و لبهای اردکی و گونه های برجسته ، بکلی زیبایی های خود را نابود کرده و با افتخار سر خود را بالا میگیرند،فقط برای اینکه نشان دهند توانایی پرداخت هزینهای عمل جراحی برای تبدیل شدن به یک زامبی دیگر را داشته اند. و یا اقایون با بینی های عروسکی و موهایی که مانند نشاهای برنج،دسته دسته ، روی سرشان کاشته شده و بدجوری توی ذوق می زنه،سعی در رقابت با بانوان دارند.وقت آن رسیده که در زمینه بهداشت و زیبایی و سلامتی به مردم آموزش داده بشه تا هم درک درستی از زیبایی و سلامتی داشته باشن و هم پولهای خود را برای منظور بهتری خرج کنند نه جراحی های بی مورد زیبایی آسیب زا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار