نخستین ماسک شفاف دنیا که لبخند شما را پنهان نمی‌کند
کد خبر: ۱۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار: 2020 June 29    -    ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
یکی از مشکلاتی که با ماسک‌ها داریم این است که بخش بزرگی از صورت ما را می‌پوشانند و بنابراین حالت صورت خودمان و دیگران را نمی‌توانیم ببینیم و این یعنی نوعی کوری احساسات! حتی گاهی با ماسک‌ها تشخیص سریع اشخاص هم برای ما دشوار می‌شود. بماند که مشکل خیلی‌ها این است که با ماسک گوشی‌ها و تبلت‌هایشان با مکانیسم تشخیص چهره نمی‌توانند.

نخستین ماسک شفاف دنیا با استاندارد N99+ که لبخند شما را پنهان نمی‌کند!

نخستین ماسک شفاف دنیا با استاندارد N99+ که لبخند شما را پنهان نمی‌کند!«تابناک با تو» - یکی از مشکلاتی که با ماسک‌ها داریم این است که بخش بزرگی از صورت ما را می‌پوشانند و بنابراین حالت صورت خودمان و دیگران را نمی‌توانیم ببینیم و این یعنی نوعی کوری احساسات!

حتی گاهی با ماسک‌ها تشخیص سریع اشخاص هم برای ما دشوار می‌شود. بماند که مشکل خیلی‌ها این است که با ماسک گوشی‌ها و تبلت‌هایشان با مکانیسم تشخیص چهره نمی‌توانند آنلاک شوند و آنها مجبور می‌شوند اگر گوشی‌شان قابلیت تشخیص اثر انگشت نداشته باشد، به شیوه قدیمی رمز یا الگوها را وارد کنند.

اما همان طور که انتظار می‌رفت، فناوری بیکار نمانده و نخستین ماسک شفاف دنیا، البته با استاندارد بالای فیلتر ذرات میکروبی و ویروسی یا دقیق‌تر بگویم استاندارد N99+ در آستانه تولید است و این ماسک در FDA یا همان سازمان غذا و داروی آمریکا هم ثبت شده (البته به صورت دقیق هنوز تایید نشده)

اسم این برند ماسک LEAF است. اما از نظر تکنیکی این ماسک چطور هم شفاف است و هم فیلترها لازم را در خود گنجانده؟

باید بگویم که الیاف فیلترهای این ماسک در قسمت چانه تعبیه شده‌اند و بنابراین قسمت مرکزی صورت زیر پوشش شفاف، قابل مشاهده است. (یک مقدار همین امر شخصا برای من سوال برانگیز است که آیا قسمت فیلتر در بخش مرکزی ماسک نباشند، مکش هوای لازم در بخش محیطی برای رساندن جریان لازم هوا کافی خواهد بود یا نه. به احتمال زیاد سازندگان این امر را بارها تست کرده‌اند.)

این ماسک قابلیت ضدبخار دارد و بخاری و رطوبت زیر قسمتهای شفاف آن جمع نمی‌شود.

به علاوه برخی از مدل‌های آن یک قسمت ساطع‌کننده اشعه ماورای بنفش نوع C دارند که به کاسک خاصیت خودپاکیزه‌کنندگی می‌دهد.

مدل LEAF PRO آن، حتی اپلیکیشن iOS‌ و اندرویدی دارد که به شما می‌گوید که میزان تهویه و کیفیت هوایی که با ماسک تنفش می‌کنید به چه میزان است. دیتای این اپ را حسگرهای نصب شده در ماسک تامین می‌کنند.

این ماسک ۴ اندازه مختلف دارد. قیمت ارزان‌ترین مدل آن ۴۹ دلار و قیمت مدل پروی آن ۱۹۹ دلار است!

حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم بعد از تولید انبوه و استفاده عملی مردم، آیا آنها واقعا از این ماسک راضی خواهند بود یا نه. پروژه این کار در indiegogo بسیار محبوب بوده و در مدت کوتاهی ده‌ها برابر بودجه لازم را جذب کرده است.

نخستین ماسک شفاف دنیا با استاندارد N99+ که لبخند شما را پنهان نمی‌کند!

نخستین ماسک شفاف دنیا با استاندارد N99+ که لبخند شما را پنهان نمی‌کند!

نخستین ماسک شفاف دنیا با استاندارد N99+ که لبخند شما را پنهان نمی‌کند!

نخستین ماسک شفاف دنیا با استاندارد N99+ که لبخند شما را پنهان نمی‌کند!

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار