خطر بالای ابتلا به کرونا در استخرها
کد خبر: ۱۸۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 28    -    ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با هشدار درباره اینکه استخرها خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد گفت: در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا سبک زندگی مردم باید تغییر کند.

دکتر حسین کریم با بیان اینکه متاسفانه در کشور و استان البرز با روند صعودی ابتلا به کرونا رو به رو هستیم گفت: مردم مانند روزهای اول شیوع کرونا در کشور این بیماری را جدی نمی گیرند و خیلی موارد پیشگیری از این بیماری را رعایت نمی کنند و همین عادی سازی روال زندگی باعث شد در زمانی که همه فکر می کردیم کرونا را شکست داده ایم مجددا حمله خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه هر محل تجمع و ازدحام می تواند عاملی برای انتشار این ویروس باشد خاطر نشان کرد: مردم باید به رعایت سه اصل مهم یعنی استفاده از ماسک ، شستشوی مرتب دست و رعایت فاصله یک تا دو متری از دیگران دقت جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم باید در کنار وضعیت اقتصادی و کسب و کار در دوران کرونا مورد توجه قرار بگیرد افزود: حفظ سلامتی و وضعیت اقتصادی هر دو مهم هستند که ستاد ملی کرونا و ستاد استانی تلاش می کنند با تصمیم گیری درست از آسیب های این دو حوزه جلوگیری کنند .

دکتر کریم با اشاره به اینکه رطوبت هوا باعث می شود سرعت و انتقال ویروس بیشتر شود خاطر نشان کرد: استخرها و فضاهای مرطوب خطر ابتلا را افزایش می دهند.

رئیس دانشگاه در پایان به فرهنگ تغییر سبک زندگی در دوران کرونا تاکید کرد و افزود : به طور مثال خیلی از شهروندان می توانند به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که نمی توان از دیگر افراد فاصله ایمن را داشت از دوچرخه و یا پیاده روی که برای سلامتی فرد هم موثراست استفاده کنند.

روزپلاس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
اگر مردم میفهمیدن که نمیرفتن،دولت چرا جلوگیری نمیکنه؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار