«شنای پروانه»، پیشتازِ فروشِ سینما‌ها شد
کد خبر: ۱۸۳۳۰۱
تاریخ انتشار: 2020 June 27    -    ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
در شش روزی که از بازگشایی سینماهای کشور می‌گذرد، نزدیک به ۴۴ هزار نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده رفته‌اند. در این میان، حدود ۶۰ درصد آمار فروش بلیت‌ها، به فیلم «شنای پروانه» اختصاص دارد.

مسعود نجفی، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «نقد سینما» که جمعه‌شب‌ها روی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود، تاکید کرد آمار فروش و مخاطب فیلم‌ها از اول تیر که سینماها بازگشایی شده‌اند، روزانه در سایت سازمان سینمایی منتشر شده است.

او در این‌باره گفت: «همچنین از اواسط این هفته، این آمار به تفکیک فروشنده، گیشه، تخفیفات، سالن، فیلم و حتی ساعت خرید در سامانه سمفا به صورت آنلاین اعلام خواهد شد تا مورد استفاده سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: «با توجه به تاکید رئیس سازمان سینمایی مبنی بر شفاف سازی، در سال گذشته، سامانه سینماشهر این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد و امسال قرار است سامانه سمفا آمار اکران را کامل‌تر منتشر کند.»

نجفی با اشاره به آمار مخاطبان سینما بعد از بازگشایی گفت: «۴۳ هزار و ۹۶۱ نفر تا این لحظه مخاطب فیلم‌های روی پرده بوده‌اند که از این تعداد، حدود ۶۰ درصد آمار فروش بلیت‌ها، به «شنای پروانه، ۲۵ درصد به «خوب، بد، جلف ۲» و ۱۵ درصد به فیلم‌های دیگر اختصاص داشته است.

او، مخاطبان پنج‌شنبه و جمعه (۵ و ۶ تیر) را حدود ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: «تا این لحظه (ساعتِ ۲۳:۳۰ ششم تیر)، ۱۸ هزار و ۵۷۴ نفر مخاطب فیلم‌های جمعه بودند که چند سانس فوق‌العاده همچنان ادامه دارد.»

نجفی در پایان گفت: «با آماری که از فروش فیلم‌ها در دو روز اخیر مشاهده شد، به روند اکران فیلم‌ها در روزهای آینده می‌توانیم خوشبین باشیم. خصوصا اینکه باید اعتماد مردم به سالن‌های سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماها از سوی پرسنل و تماشاگران جلب شود.»

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار