کوه شب همچنان می‌سوزد
کد خبر: ۱۸۳۲۸۷
تاریخ انتشار: 2020 June 27    -    ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
وقوع حادثه آتش‌سوزی در کوه شب سبب شده مراتع و پوشش گیاهی و جانوری طعمه آتش شود.

وقوع حادثه آتش‌سوزی در کوه شب سبب شده مراتع و پوشش گیاهی و جانوری طعمه آتش شود.

این آتش سوزی گسترده از اواخر چهارشنبه شب(چهارم تیرماه) آغاز و تاکنون ادامه دارد و منابع محلی می گویند تخمین زده می شود تا این لحظه بیش از ده ها هکتار از مراتع دچار نابودی کامل شده اند.

رییس شورای اسلامی رویدر در گفت و گو با ایسنا، نیز با بیان اینکه تیمی متشکل از نیروهای داوطلب مردمی به منظور بررسی خسارت و کسب اطلاعات روانه ارتفاعات کوه شب شده اند، افزود: محیط زیست خمیر، فرمانداری خمیر و همچنین مدیر کل ستاد بحران و مدیر کل محیط زیست استان در ساعات اولیه آتش سوزی در جریان قرار گرفته اند.

عبدالرحمن براندیش صعب العبور بودن مسیر کوه شب و کمبود آب نیز از مشکلاتی عنوان می کند که تیم مردمی رویدر در ارتفاعات کوه شب با آن مواجه هستند.

مسئول محیط زیست بندرخمیر نیز در این خصوص گفت: محیط زیست خمیر فاقد نیرو و امکانات برای مهار چنین آتشی است و منتظر تصمیم مسئولان استان هستیم.

کاظم شریفی همچنین تصریح کرد: آنچه منابع محلی می گوید فروکش کردن آتش در این منطقه است و تنها شاهد دود حاصل از تنه های درختان در آسمان کوه شب هستیم اما همچنان منتظر دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیلی از مسئولین رویدر و تیم مردمی روستای هرمود و زاهد محمود فارس هستیم.

فرماندار شهرستان بندر خمیر در این خصوص در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ساعتی قبل بالگرد اعزامی از استان فارس، در منطقه هورمود لارستان محل وقوع آتش سوزی فرود آمده و در حال جابجایی نیروهای امدادی وتجهیزات به محل آتش سوزی می باشد.

میرهاشم خواستار افزود: در تماس تلفنی با فرماندار لارستان ،هم اکنون از تعداد ۷ اکیپ نیروهای امدادی، ۳ اکیپ به محل وقوع آتش سوزی اعزام شده و دیگر نیروها در حال جابجایی به محل آتش سوزی هستند.

رئیس ستاد بحران شهرستان خمیر اضافه کرد: با هماهنگی با استاندار هرمزگان و معاون عمرانی استانداری، اکیپی از نیروهای امدادی شهرستان خمیر جهت همکاری با نیروهای امدادی لارستان به محل حادثه اعزام شده است. همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود را جهت همکاری و اعزام نیرو به محل حادثه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، کوه شب یکی از بلندترین کوه‌های جنوب ایران محسوب می‌شود و در منتهی الیه شرق لارستان فارس با استان هرمزگان واقع شده‌است و حدود ۲۸۸۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. کوه شب محل زندگی جانورانی چون آهو، بز کوهی، روباه، خوک، کفتار، شغال، جوجه‌تیغی و خرگوش ‌است. همچنین پرندگان مانند: کبک، عقاب، شاهین، تیهو، فاخته و بلبل وصدها پرنده مختلف دیگر است که متأسفانه امروزه به دلیل نبود نظارت کافی و شکار بی‌رویه و غیرمجاز، نسل اکثر این حیوانات در حال انقراض است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار