اروپا، داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا تایید کرد
کد خبر: ۱۸۳۲۳۵
تاریخ انتشار: 2020 June 26    -    ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
آژانس دارویی اروپا (EMA) مؤثر بودن داروی رمدسیویر (Remdesivir) در درمان بیماری کووید ـ ۱۹ مؤثر را تأیید کرده است.

آژانس دارویی اروپا (EMA) مؤثر بودن داروی رمدسیویر (Remdesivir) در درمان بیماری کووید ـ ۱۹ مؤثر را تأیید کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تأیید این آژانس می‌تواند راه را برای استفاده از این دارو در درمان بیماران مبتلا به کرونا در اروپا هموار کند.

سازمان دارویی اروپا مستقر در لاهه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رمدسیویر نخستین داروی ضد کووید ۱۹ است که برای تجویز در اتحادیه اروپا توصیه شده است. این توصیه حالا باید توسط کمیسیون اروپا تایید یا رد شود. این سازمان اعلام کرد کمیسیون اروپا قصد دارد درباره مجوز مشروط ورود داروی رمدسیویر به بازار در هفته آینده تصمیم گیری کند.

اروپا، داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا تایید کرد

توصیه این سازمان شامل درمان ویروس کرونای جدید در میان بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۲ سال است که از ذات الریه رنج می‌برند و به اکسیژن بیشتر نیاز دارند. این به معنای آن است که این دارو به افرادی که به نوع وخیم بیماری مبتلا شده اند، توصیه می‌شود.

تحقیق سازمان دارویی اروپا نشان داد، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که با رمدسیویر درمان شده اند، به طور متوسط ۴ روز زودتر از دیگر بیماران بهبود یافته اند.

به گزارش این خبرگزاری، این دارو که نخست برای مقابله با تب خونریزی دهنده ابولا از سوی شرکت داروسازی گیلیاد آمریکا تولید شده بود، نخستین درمانی است که در میان بیماران بستری شده کووید ۱۹ در یک آزمایش بالینی با ابعاد قابل توجه اثراتی از خود نشان داده است؛ اگرچه این اثرات متوسط ارزیابی می‌شوند. همچنین استفاده از رمدسیویر در شرایط اورژانسی در بیمارستان‌ها نخست از سوی آمریکا و سپس ژاپن مجاز اعلام شد.

اعتمادآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار