لباس‌هایی که انسان‌ها را خوشحال می‌کنند
کد خبر: ۱۸۳۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 26    -    ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
شاید ربط دادن نوع لباس پوشیدن به خوشحال بودن عجیب و غریب باشد، اما باید بدانید یکی از ترندهای مد چیزی است که اصطلاحا به آن دوپامین درسینگ dopamine dressing می‌گویند. این اصطلاح به معنی تزریق خوشحالی از طریق لباس‌هایی است که هر روز می‌پوشیم.

لباس‌هایی که انسان‌ها را خوشحال می‌کنند«تابناک باتو» شاید ربط دادن نوع لباس پوشیدن به خوشحال بودن عجیب و غریب باشد، اما باید بدانید یکی از ترندهای مد چیزی است که اصطلاحا به آن دوپامین درسینگ dopamine dressing می‌گویند. این اصطلاح به معنی تزریق خوشحالی از طریق لباس‌هایی است که هر روز می‌پوشیم. 

نوع لباس پوشیدن می‌تواند به شما احساس شادی و قدرت و اعتماد به نفس بدهد. لباس‌های رنگی و نخی و راحت این کار را می‌کنند، چون می‌توانند هورمون دوپامین را در بدن شما ترشح کنند. دوپامین یک پیام‌رسان مهم در مغز است که عملکردهای بسیار زیادی دارد و بر انگیزه، حافظه، توجه و حتی تنظیم حرکات بدن تاثیر می‌گذارد. هنگامی که این ماده به میزان زیاد در بدن ترشح می‌شود، احساس لذت و رضایت از به دست آوردن پاداش را می‌سازد.

برای پوشیدن لباس‌هایی به سبک دوپامین درسینگ که حس خوب و شادی را به شما بدهد، این ۵ روش را امتحان کنید.

۱- لباس‌های رنگی بپوشید. رنگ‌ها حس و حال شما را خوب می‌کنند.

در حالی که رنگ‌های خنثی برای ایجاد یک ظاهر شیک و باوقار مناسب هستند، هیچ دلیلی وجود ندارد که رنگ‌های دیگر را امتحان نکنید. شما می‌توانید رنگ صورتی یا قرمز را امتحان کنید تا سطح دوپامین را بالا ببرید و یک تکه از رنگ آبی یا سبز را با آن ترکیب کنید تا با ترشح اکسی‌توسین احساس آرامش و خوشبختی داشته باشید.

۲- لباس‌هایی با الیاف لطیف و طبیعی بپوشید.

مدت‌هاست که پارچه‌های نرم و لطیف مثل ساتن و ابریشم با احساس لوکسی و راحتی زیاد همراهند که تن شما را کمتر اذیت می‌کنند و احساس خوبی پیدا می‌کنید. همچنین برای استایل روزمره خود می‌توانید از پارچه‌های ارگانیک و نخی و لطیف از جنس لینن و وال که هوا در آنها در جریان باشد استفاده کنید.

۳- لباس‌های اسپرت بپوشید. این لباس‌ها حس حرکت را در شما بیدار می‌کند.

پوشیدن شلوار و کفش ورزشی نه‌تنها حس راحتی و رهایی برای شما دارد، که در شما انگیزه ورزش کردن را هم برمی انگیزد. وقتی لباسهای راحتی ورزشی بر تن دارید، ‌میتوانید بیشتر پیاده روی کنید یا حتی بدوید.  

۴- لباس‌های گشاد بپوشید.


پوشیدن یک شلوار گشاد و راحت و نخی می‌تواند حس رهایی و آرامش خاطر به شما دهد. شما آزادانه می‌توانید در آن حرکت کنید و نگرانی‌ای هم در مورد اینکه چطور بنشینید تا شلوارتان زانو نیندازد نخواهید داشت. 

۵- کمدی داشته باشید از لباس هایی که خاطرات خوشی را برای شما زنده می‌کند.

این لباس‌ها می‌تواند لباس عروسی شما باشد یا حتی سوییشرتی که شخص خاصی به شما هدیه داده است و هرگاه شما آن را ببینید احساسات خوب را به شما یادآوری می‌کند و شما را خوشحال می کند. مثل این می‌ماند که شما با دیدن یک عکس خاطرات خوشی را به یاد بیاورید که لبخند روی لبان شما می نشاند.

با این نوع لباس پوشیدن شما احساس بهتری خواهید داشت و به اعتماد به نفس بالاتری می‌رسید. حتما آن را امتحان کنید.

همشهری آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
5
ما فقط مجازیم که مانتو شلوار و مقنعه تیره بپوشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار