طرز تهیه ۵ کرم دور چشم خانگی
کد خبر: ۱۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار: 2020 June 24    -    ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
با خرید کرم مخصوص دور چشم، برای پیشگیری و یا رفع چین و چروک دور چشم اقدام کنید. چشم‌ها یکی از نقاط مهم در زیبایی صورت به حساب می‌آیند و چین و چروک‌های دور چشم تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند. افزایش سن، نور خورشید، خوابیدن با صورت به روی بالش، پوست خشک و میمیک چهره در ایجاد این خطوط نقش دارند.

طرز تهیه ۵ کرم دور چشم خانگی«تابناک باتو» با خرید کرم مخصوص دور چشم، برای پیشگیری و یا رفع چین و چروک دور چشم اقدام کنید. چشم‌ها یکی از نقاط مهم در زیبایی صورت به حساب می‌آیند و چین و چروک‌های دور چشم تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند. افزایش سن، نور خورشید، خوابیدن با صورت به روی بالش، پوست خشک و میمیک چهره در ایجاد این خطوط نقش دارند. اما اگر به مراقبت‌های پوستی خانگی علاقه دارید، می‌توانید در منزل کرم دور چشم را خودتان تهیه کنید. در این مقاله به ساخت کرم دور چشم خانگی به روش‌های مختلف می‌پردازیم. مهمترین موضوعی که در رفع این خطوط موثر است آبرسانی به پوست دور چشم و تغذیه آن است.

کرم دور چشم آلوئه‌ورا و روغن هسته انگور

اگر بخواهیم نام گیاهی پر از خاصیت و با فواید و خواصی بی‌نظیر را بیاوریم، قطعاً گزینه اول آلوئه‌ورا است. این گیاه در درمان انواع بیماری‌ها و به خصوص در حوزه زیبایی و پوست و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نقش مفیدی دارد. هسته انگور نیز یک آنتی اکسیدان قوی و حاوی مواد مغذی مانند ویتامین E، اسید لینولئیک و فلاونوئید‌ها است. این ترکیب باعث احیای سلول‌های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.

طرز تهیه ۵ کرم دور چشم خانگی

مواد لازم

سه قاشق سوپخوری ژل آلوئه‌ورا
یک قاشق چای‌خوری روغن هسته انگور

طرز تهیه

نحوه تهیه این کرم بسیار ساده است. فقط کافیست ژل آلوئه‌ورا را با روغن هسته انگور مخلوط کرده و خوب بهم بزنید. سپس آن را هر شب برای چند دقیقه دور چشم مالیده و ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود. استفاده از این کرم دور چشم باعث افزایش کلاژن سازی طبیعی پوست می‌شود.

کرم دور چشم خانگی آلوئه‌ورا و عسل

همانطور که در بالا ذکر شد آلوئه‌ورا دارای خواص بسیاری است. خواص عسل نیز بر کسی پوشیده نیست. عسل به حفظ رطوبت و مبارزه با پیری و انواع باکتری‌ها کمک می‌کند. همچنین آنزیم‌های موجود در عسل روشن کننده پوست بوده و منافذ آن‌را تمیز و شفاف نگه می‌دارد.

مواد لازم

نصف قاشق غذاخوری موم
نصف قاشق غذاخوری عسل
ده قطره عصاره آلوئه ورا
ده قطره عصاره لیمو
نصف فنجان برگ بابونه

طرز تهیه

برای ساخت این کرم دور چشم گیاهی در ابتدا برگ‌های بابونه را آسیاب کرده و سپس موم را با کمک بخار آب جوش ذوب کنید. در مرحله بعد عصاره لیمو، عصاره آلوئه‌ورا و عسل را با هم مخلوط کنید. در نهایت همه مواد را در یک ظرف ریخته، روی حرارت گاز به مدت ۵ دقیقه بهم بزنید تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. کرم به دست آمده را می‌توانید به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کرده و هر شب از آن استفاده کنید.

کرم کاکائو و روغن زیتون

همان‌طور که می‌دانید پوست دور چشم بسیار نازک بوده و غدد چربی بسیار اندکی دارد؛ لذا برای جلوگیری از ایجاد چروک دور چشم، باید از کرم دور چشمی استفاده کرد که علاوه بر آبرسانی به این ناحیه، حاوی مواد مغذی باشد. این کرم حاوی اسید‌های چرب فراوانی است. اسید آمینه‌های موجود در این کرم همراه با ویتامین E تغذیه رسانی عمقی به پوست دور چشم را انجام می‌دهند.

مواد لازم

دو قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
دو قاشق سوپ‌خوری کره کاکائو

طرز تهیه

برای تهیه این کرم دور چشم کافیست کره کاکائو را در داخل یک ظرف بر روی شعله با حرارت ملایم آب کنید. سپس شعله گاز را خیلی کم کرده و روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. بعد از اینکه بطور کامل مخلوط شدند، گاز را خاموش کرده و اجازه دهید مخلوط در دمای محیط خنک شود. در نهایت آن را درون قوطی ریخته و هر شب دور چشم خود ماساژ دهید. این کرم حالت کشسانی و سفتی خوبی به دور چشم می‌دهد.

کرم روغن نارگیل و روغن جوانه گندم

بسیاری از عفونت‌های پوستی از جمله آکنه، سلولیت، فولیکولیت و… به دلیل باکتری یا قارچ ایجاد می‌شوند. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسید لوریک که تقریباً ۵۰% اسید‌های چرب موجود روغن نارگیل را تشکیل می‌دهد، مانع از رشد این میکروارگانیسم‌های مضر می‌شود. روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد نیز هست. از روغن نارگیل برای بهبود اختلالات پوستی نظیر پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی که بر اثر التهابات مزمن بوجود می‌آیند، می‌توان استفاده کرد.

طرز تهیه ۵ کرم دور چشم خانگی

جوانه گندم که سرشار از ویتامین‌های C و E است، دارای خواص ضد لک بوده و یک آبرسان و نرم کننده طبیعی خوب است. جوانه گندم علاوه بر دارا بودن خاصیت ضد جوشی و درمان ناراحتی‌های پوستی، سرشار از انواع ویتامین‌های B و ویتامین E به همراه روی، آهن، منیزیوم، فسفر، ید و اسید فولیک است که پوست را شاداب، جوان و تازه‌تر می‌کند.

مواد لازم

دو قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل
دو قاشق سوپ‌خوری روغن جوانه گندم

طرز تهیه

طرز تهیه این کرم دور چشم نسبتاً ساده است. تنها کافیست یک یا دو قاشق البته به مقدار مساوی از هر دو روغن درون یک ظرف بلوری ریخته و به صورت مستقیم حرارت دهید تا کاملاً با هم مخلوط و ترکیب شوند. البته به خاطر داشته باشید که نیازی به حرارت طولانی مدت نیست. در انتها اجازه دهید تا با دمای محیط خنک شود. سپس آن را درون یخچال قرار داده و شب‌ها و حتی روز‌ها با انگشت چند قطره از آن را بر روی پوست دور چشم خود به صورت ضربه‌ای بزنید.

البته شما می‌توانید از محصولات مراقبتی چشم که برند‌ها و فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی اصل ارائه می‌دهند نیز استفاده کنید.

کرم ماست و چای سبز

متعادل نگه داشتن PH پوست، باعث کاهش لک‌ها و همچنین حفظ حالت کشسانی پوست می‌شود. ماست یکی از این متعادل کننده‌هاست. چای سبز نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که در نتیجه آن، شادابی، درخشندگی و جوانی پوست حفظ میشود. وقتی این دو را باهم مخلوط می‌کنیم، از خواص آنتی اکسیدانی چای سبز و قدرت متعادل سازی PH ماست، به صورت همزمان بهره می‌بریم.

مواد لازم

۳ قاشق سوپخوری دمنوش چای سبز
نصف لیوان ماست طبیعی

طرز تهیه

ماست و چای سبز را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود. این کرم دور چشم را می‌توانید هر شب بر روی نواحی دور چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با دستمال مرطوب پاک کنید. بخاطر داشته باشید به دلیل وجود ماست در این کرم، لازم است که آن را پس از مصرف درون یخچال قرار دهید.

نیک صالحی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار