نخستین عمل جراحی برداشتن تومورمغزی از طریق بینی
کد خبر: ۱۸۲۸
تاریخ انتشار: 2015 June 07    -    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
برای نخستین بار در کشور عمل برداشتن تومور مغزی از طریق بینی به وسیله تجهیزات ناوبری ساخت داخل کشور در بیمارستان شهدای تجریش صورت پذیرفت.

در این راستا علیرضا زالی استاد مغز و اعصاب و رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور در توضیح این عمل جراحی پیچیده به تسینم گفت: این عمل‌های جراحی به برداشتن تومور غده هیپوفیز از طریق باز کردن جمجمه صورت می‌پذیرفت ولی برای کاهش عوارض جراحی این تومور را می‌توان از طریق بینی و با تجهیزات ناوبری نیز برداشت که برای نخستین بار این عمل پیچیده با تجهیزات ساخت داخل کشور صورت می‌پذیرید .

در ادامه توضیح این عمل جراحی پیچیده جهانگیر قربانی متخصص گوش، حلق و بینی نیز در توضیح این جراحی عنوان کرد: عمل جراحی تومور غده هیپوفیز به روش آندروسکپی از داخل بینی مزایایی بسیاری دارد از جمله آنکه جمجمه بیمار باز نمی‌شود و تورم مغز کاهش می‌‌یابد.

همچنین افسون صدیق جراح مغز و اعصاب و مسئول این تیم جراحی درباره زوایای دیگر برداشتن تومور غده فیپوفیز به روش اندروسکپی به تسنیم گفت: این عمل جراحی حدود دو ساعت به طول می‌انجامد در حالی که برداشتن جمجمعه و انجام این عمل جراحی حداقل دو برابر این زمان را می‌برد. بنابر این برای نخستین بار عمل جراحی برداشتن تومور غده فیپوفیز به روش آندروسکپی از داخل بینی با تجهیزات ناوبری ساخت داخل کشورمان صورت می‌پذیرد.

در این راستا مهندس گیسکی مسئول تجهیزات ناوبری این عمل جراحی به تسنیم عنوان کرد: این دستگاه یک نوع موقعیت‌یاب به حساب می‌آید که برای برداشتن تومورهای مغزی کاربری دارد. امروز قیمت این دستگاه تولید داخل یک سوم قیمت خارجی آن است این توانایی وجود دارد که مراکز درمانی و اتاق‌‌های عمل جراحی کشور از این دستگاه ناوبری تولید داخل استفاده کنند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار