حباب صابون در ژاپن جایگزین زنبورها شد
کد خبر: ۱۸۲۷۸۴
تاریخ انتشار: 2020 June 23    -    ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
محققان محلول را درون دستگاه حباب قرار داده و حباب‌های باردار شده را در یک باغ گلابی پخش کردند. با وجود ۲۰۰۰ گرده در هر حباب، این روش باعث می‌شود ۹۵ درصد گل‌های مشخص‌شده گرده افشانی شوند که متعاقباً میوه تولید کند. میاکو گفت: این ممکن است کمی تخیلی به نظر برسد؛ اما ...

حباب صابون در ژاپن جایگزین زنبورها شد

حباب صابون در ژاپن جایگزین زنبورها شداختصاصی «تابناک با تو»؛ مهندسان ژاپنی روش جدیدی برای گرده‌افشانی ابداع کردند و از حباب صابون به جای زنبور برای گرده‌افشانی استفاده کردند، آنها با استفاده از پهباد حباب صابون پخش می‌کنند تا در غیاب زنبورها، که تعدادشان کاهش چشمگیری داشته، گرده‌افشانی انجام بدهند.

به گزارش ژورنال علمیiScience، ایجیرو میاکو استاد مؤسسه علوم پیشرفته ژاپن چندین سال است که روی ربات های گرده افشانی کار می‌کند، اما آنها گل ها را خرد کردند و از بین بردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک روز هنگامی که میاکو با پسرش ۳ ساله خود در یک پارک عمومی رفته بود شاهد بود که حباب‌هایی که بچه‌ها به هوا می‌فرستند در میان درختان و روی گلها حرکت می‌کنند بدون اینکه آسیبی به گلها برسانند، بنابراین این دانشمند تصمیم گرفت از حباب‌های صابون استفاده کند.

حباب صابون در ژاپن جایگزین زنبورها شد

میاکو و همکارش ژی‌یانگ حباب‌های صابون را با میکروسکوپ مورد بررسی قرار دادند تا اطمینان حاصل کنند که آنها قادر به حمل گرده هستند.

محققان محلول را درون دستگاه حباب قرار داده و حباب‌های باردار شده را در یک باغ گلابی پخش کردند. با وجود ۲۰۰۰ گرده در هر حباب، این روش باعث می‌شود ۹۵ درصد گل‌های مشخص‌شده گرده افشانی شوند و متعاقباً میوه تولید کنند. میاکو گفت: این ممکن است کمی تخیلی به نظر برسد اما حباب صابون امکان گرده افشانی مؤثر را فراهم می‌کند و میوه‌هایی با کیفیت مشابه با محصول گرده افشانی دستی سنتی را تضمین می کند.

حباب صابون در ژاپن جایگزین زنبورها شد

میاکو در حال حاضر در حال مذاکره با یک شرکت است تا بتواند در آینده این فناوری را به بازار عرضه کند. او تأکید کرد که می‌توان دقت فرآیند را بهبود بخشید و مسیر هدفمندی را طی کرد. 

حباب صابون در ژاپن جایگزین زنبورها شد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار