دانشمندان: شش میلیارد سیاره شبیه به زمین وجود دارد
کد خبر: ۱۸۲۷۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 22    -    ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
خانم میشل کونیموتو، پژوهشگر دانشگاه بریتیش کلمبیا که در این پژوهش جدید مشارکت داشته و پیش از این ۱۷ سیاره جدید حارج از منظومه شمسی را کشف کرده می‌گوید: محاسبات آن‌ها برای هر ستاره از نوع جی رشته اصلی (مثل خورشید)، محدود ۰.۱۸ سیاره شبیه به زمین را تعیین می‌کند. به عبارت دیگر این به معنی حدود ۵ سیاره در هر خورشید است.

دانشمندان: شش میلیارد سیاره شبیه به زمین وجود دارد

دانشمندان: شش میلیارد سیاره شبیه به زمین وجود دارداختصاصی «تابناک باتو» ـ براساس برآورد جدید پژوهشگران، سیاراتی شبیه به سیاره زمین در کهکشان راه شیری وجود دارد که تعداد آنها به شش میلیارد سیاره می‌رسد. بنا به گزارش سایت Big Think، دانشمندان ستاره‌شناس دانشگاه بریتیش کلمبیا، یافته‌های گروه کپلر وابسته به ناسا را مورد بررسی و پژوهش قرار دادند و در نهایت به این نتیجه شگفت‌انگیز رسیدند. این اطلاعات از ۲۰۰ هزار ستاره و از طریق سفینه فضاپیمای کپلر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی گردآوری شده‌است.

از جمله ویژگیهایی که دانشمندان آن را در پژوهش خود اساس قرار داده بودند عبارت بود از: دارای خاک صخره‌ای باشد، حجم آن نزدیک به حجم زمین باشد و دور سیاره‌ای شبیه به خورشید بچرخد، و همچنین امکان وجود آب، زندگی و حیات در آنها وجود داشته باشد.

خانم میشل کونیموتو، پژوهشگر دانشگاه بریتیش کلمبیا که در این پژوهش جدید مشارکت داشته و پیش از این ۱۷ سیاره جدید حارج از منظومه شمسی را کشف کرده می‌گوید: محاسبات آنها برای هر ستاره از نوع جی رشته اصلی (مثل خورشید)، محدود 0.18 سیاره شبیه به زمین را تعیین می کند. به عبارت دیگر این به معنی حدود ۵ سیاره در هر خورشید است.

ستاره شناس دانشگاه بریتیش کلمبیا، جیمی‌متیو که درگیر این تحقیق است آن را از زاویه دیگری توضیح می‌دهد و می‌گوید: کهکشان راه شیری که ما متعلق به آن هستیم نزدیک به ۴۰۰ میلیارد ستاره دارد و ۷ درصد آنها متعلق به نوع G است. کمتر از ۶ میلیارد ستاره سیاره هایی مانند زمین در کهکشان ما دارند.

برای انجام این مطالعه کونیموتو از تکنیکی به نام (مدل سازی جبهه) استفاده کرد، که به وی اجازه می‌داد مشکل دشواری در شناسایی سیارات شبیه زمین را دور بزند زیرا در اندازه کوچک هستند و از ستاره خود دور نیستند.

پژوهشکر دانشگاه بریتیش کلمبیا در کنفرانس خبری گفت: تمام سیارات خارجی (خارج از منظومه شمسی) را که کپلر در اطراف سیارات کشف کرده بود را شبیه سازی کردیم. او افزود: من براساس میزان احتمال کشف شدن آنها از طریق الگوریتم جستجوی سیاره‌ای، هر سیاره را به عنوان کشف‌شده یا گمشده تعیین کرده‌ام. سپس، سیارات شناسایی شده را با جدول واقعی سیارات مقایسه نمودم. اگر شبیه‌سازی در یک تطابق نزدیک نتیجه بگیرد سیارات به نمایشگر خوبی از تعداد واقعی سیارات که در اطراف ستارگان خود می چرخند تبدیل می‌شوند.

در حالی که دانشمندان به وجود این تعداد از سیارات احتمالی شبیه به زمین رسیده‌اند، اما این لزوماً به این معنا نیست که این تعداد سیاره بالفعل وجود دارند و یا حیات مثل سیاره ما در آن‌ها جاری است، بلکه این برآورد به احتمال زیاد، به امکان وجود این سیارات اشاره می‌کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
3
10
یعنی اونجا ها میریم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
واقعا جالبه یعنی بشر می تونه به خارج از منظومه شمسی سفر کنه و
روی سیاره های دیگه تحقیقات انجام بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
1
من میدانم که فضایی ها میلیاردها سال دارن از کره زمین بازدید میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
اگه دیدیشون سلام برسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
1
سلام اقای دانشمند
میشه پیش فروش کنید..
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار