طرز تهیه بادمجان پلوی خوشمزه عربی
کد خبر: ۱۸۲۶۸۱
تاریخ انتشار: 2020 June 22    -    ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
چه شما از طرفداران بادمجان باشید و چه بخواهید برای اولین بار غذاهای خوشمزه و متنوع با بادمجان را امتحان کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم این دستور طرز تهیه غذا با بادمجان که واقعا خوشمزه و بی‌نظیر است را بخوانید و آن را انجام دهید:

طرز تهیه بادمجان پلوی خوشمزه عربیاختصاصی «تابناک با تو»؛ چه شما از طرفداران بادمجان باشید و چه بخواهید برای اولین بار غذاهای خوشمزه و متنوع با بادمجان را امتحان کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم این دستور طرز تهیه غذا با بادمجان که واقعا خوشمزه و بی‌نظیر است را بخوانید و آن را انجام دهید:

طرز تهیه بادمجان پلوی خوشمزه عربی

بادمجان پلوی عربی

مواد لازم برای۴ نفر

بادمجان متوسط حلقه شده ۲ عدد
پیاز بزرگ خردشده ۱ عدد
گوجه فرنگی بزرگ حلقه شده ۳ عدد
گوشت گوسفندی خرد شده ۱ کیلوگرم
برنج خیس شده ۲ پیمانه
ادویه پلویی ۱ قاشق غذا خوری
پودر دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر لیمو عمانی 1/2ق چای خوری
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان پلوی خوشمزه عربی

طرز تهیه:

۱- ورقه‌هاي بادمجان را نمك بپاشيد و 30 دقيقه كنار بگذاريد تا تلخ​ی آن گرفته شود، سپس آنها را شسته و خشك كنيد. يك‌ چهارم پيمانه روغن مايع را روي شعله متوسط داغ كرده و دو طرف بادمجان را در آن سرخ كنيد، سپس روغن آنها را گرفته و كناربگذاريد.

۲- پنج قاشق غذاخوري روغن را در يك قابلمه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز را در آن تفت دهيد. شعله را كم كرده و گوشت و ادويه‌ را اضافه كرده و چند دقيقه ديگر تفت دهید.

۳- دو پيمانه آب‌جوش اضافه كنيد، در قابلمه را ببنديد و گوشت را با شعله كم 2 تا 3 ساعت بپزيد تا نرم شود. اگر روي آب كف گوشت جمع شد، با كفگير آن را بگيريد. در پايان زمان پخت بايد يك‌دوم پيمانه آب باقي‌مانده باشد. نمك و فلفل غذا را اندازه كنيد.

۴- برنج را به روش معمول آبكش كنيد، سپس كف و دور يك قابلمه متوسط را چرب كرده و گوجه‌فرنگي را ته آن بچينيد. به ترتيب پلو، مايه‌گوشت و بادمجان را لايه‌لايه قرار دهید تا مواد تمام شود. یک چهارم پیمانه آب روی پلو ریخته و در قابلمه را ببنديد. حداقل 30 دقيقه روي حرارت متوسط آن را بپزيد تا برنج دم بكشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار