چگونه کاریزماتیک شویم؟
کد خبر: ۱۸۲۶۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 20    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
... بنابراین ما می‌توانیم کاریزما را به عنوان توانایی جذب و تأثیرگذاری سحرگونه بر اطرافیان خود تعریف کنیم. معمولاً آسان است که بگوییم يک شخص کاریزماتیک است یا نه. با این وجود، تعیین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که این افراد در اختیار دارند و دیگران فاقد آن هستند اغلب دشوار است.

چگونه کاریزماتیک شویم؟

چگونه کاریزماتیک شویم؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ درباره کلمه کاریزما بسیار شنیده‌ایم، و می‌دانیم که آدمهای کاریزماتیک محبوبند و روی اطرافیانشان تأثیر می‌گذارند. اما کاریزما و شخصیت کاریزماتیک چیست و با چه مهارت‌ها و صفاتی می‌‌توان به شخصیتی کاریزماتیک تبدیل شد؟!

کاریزما Charisma چیست؟

از نظر لغوی، کاریزما یک کلمه یونانی به معنی هدیه یا برتری الهی است. این کلمه با جاذبه، حضور، جادو و تأثیرگذاری بر دیگران ارتباط دارد.

بنابراین ما می‌توانیم کاریزما را به عنوان توانایی جذب و تأثیرگذاری سحرگونه بر اطرافیان خود تعریف کنیم. معمولاً آسان است که بگوییم يک شخص کاریزماتیک است یا نه. با این وجود، تعیین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که این افراد در اختیار دارند و دیگران فاقد آن هستند اغلب دشوار است.

انواع مختلفی از افراد کاریزماتیک وجود دارد. برخی ممکن است آرام‌تر باشند و ممکن است بیشتر به افسون‌های شخصی خود اتکا کنند تا به کلماتی که بر دیگران تأثیر می‌گذارد. برخی دیگر اجتماعی‌تر و با روابط اجتماعی بهترند و توانایی تسلط روانی به دیگران را با شور و شوق و قدرت دارند. در نهایت، کاریزما نتیجه مهارت‌های عالی ارتباطی و بین فردی است. بنابراین می توان کاریزمای خود را توسعه داده و بهبود بخشید.

چگونه کاریزماتیک شویم؟

چگونه به یک شخصیت کاریزماتیک تبدیل شویم؟

شخصیت کاریزماتیک به معنای کمال نیست! یک تصور غلط رایج وجود دارد که افراد با شخصیت کاریزماتیک بالا ایده‌آل هستند و جذابیت آنها ناشی از مهارت‌های سطح بالا مثل درآمد بالا ​​یا ظاهر خوب است. اما اصلاً اینگونه نیست. شخص کاریزماتیک از بعضی جهات آسیب‌پذیر است و تشخیص ضعف او را دوست داشتنی و صمیمانه‌تر می‌کند. بنابراین شرم آور نیست که خطاهای خود را نشان دهید. نیاز به اثبات ایده‌آل بودن خسته کننده و رنج‌آور است و کاریزمای واقعی از اصالت، ضعف و صداقت ناشی می‌شود.

افراد کاریزماتیک گویندگان عالی هستند!

افراد کاریزماتیک می‌دانند که چگونه به دیگران خوب گوش دهند. آنها نسبت گوش دادن به صحبت کردن را با نسبت یک به دو حفظ می‌کنند. ساده‌ترین راه برای صحبت کمتر و گوش دادن بیشتر این است: سوالات توضیحی زیادی بپرسید.

به جای اینکه برای صحبت کردن سطحی باشید با پرسیدن سؤال و درخواست مثال، عمیق تر باشید. با این کار نه تنها اطلاعات بیشتری در مورد موضوع در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه ارتباط خود را نیز بیشتر خواهید کرد و به یاد داشته باشید: وقتی بیشتر صحبت می‌کنید کمتر یاد می‌گیرید.

چه خصوصیاتی شما را به یک شخصیت کاریزماتیک تبدیل می‌کند؟

در دانشگاه کانادا تورنتو گروهی از متخصصان مطالعه‌ای را انجام دادند که در آن ۱۰۰۰ شرکت کننده شرکت کردند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا خودشان را براساس مجموعه‌ای از صفات رده بندی کنند که به آنها کاریزمای قوی می‌دهد که بر اساس دو عامل تأثیر، توانایی رهبری و اثبات حضور استوار بود. این مطالعه که در روزنامه ایندیپندنت انگلیس منتشر شد نتیجه گرفت که شش مورد اصلی در شخص باید وجود داشته باشد تا او را کاریزماتیک بنامیم.

چگونه کاریزماتیک شویم؟

این الزامات عبارتند از: قدرت حضور حتی در خانه.

امکان تأثیرگذاری بر دیگران.

دارا بودن روحیه رهبری و مدیریت.

امکان گسترش احساسات در هر مکالمه‌ای به شکل آسان.

امکان تعامل با هر شخص، صرف نظر از سطح او.

دارای لبخندی متمایز در مواجهه با دیگران.

حال برای اینکه دریابید که شخصیت کاریزماتیک دارد می‌توانید از شش مورد فوق به صفاتی که در شما موجود است نگاه کنید و کل را بر عدد شش تقسیم کنید. اگر از ۳.۷ به بالا رسیدید نسبت به یک فرد معمولی صفات کاریزماتیک بیشتری دارید و اگر از این تعداد کمتر باشد می‌توانید روی شخصیت خود کار کنید تا کاریزماتیک‌تر شوید و همانطور که گفته می‌شود، کاریزما ژنتیکی نیست اما می‌توانید روی آن کار کنید و آن را توسعه دهید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
40
10
کاریزماتیک چی چیمه دیگه؟ بگو چجوری عبد خدا بشم- اینو بگو - بقیه رو بیریز دور
پاسخ ها
علیرضا
| |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
خیلی خوب گفتی
ناشناس
| |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
خیلی کارت درسته. التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
11
کاری نداره. یکی بود میگفت من هاله نور دارم. کاریزما بیشتر از این؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
3.7؟ حالا هر شش تاشم که داشته باشی تقسیم بر شش میشه یک!!!! آخه نویسنده بزرگوار خودتم یکبار بخون چی نوشته ای...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار