۵۰ مبتلا به کرونا در هر خانواده بعد از عروسی و عزا
کد خبر: ۱۸۲۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 19    -    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: بعد از هر مراسم عروسی و عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در هر خانواده شناسایی می‌کنیم.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: بعد از هر مراسم عروسی و عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در هر خانواده شناسایی می‌کنیم.

سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگوی خبری پنجشنبه شب با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود اینکه هنوز برگزاری مراسمات بزرگ مانند عروسی‌ها و عزاداری‌ها در تعداد زیاد را توصیه نکرده‌ایم، اما متاسفانه مردم این کار را انجام می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: هنوز به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، توصیه می‌کنیم در خانه بمانند و افرادی که به دلایل اقتصادی مجبور به حضور در بیرون از خانه هستند، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و ناظران هم حتمابر نحوه اجرای آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه هر روز نتیجه حدود ۳۰ درصد نمونه‌ها در آزمایشگاه مثبت می‌شود، گفت: خوشبختانه تعداد موارد فوتی هنوز چندان زیاد نیست، اما نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته، اما درصد فوت همچنان چهار درصد است.

به گزارش ایسنا، خیاط زاده اظهار کرد: بیماری در هفته‌های گذشته منجر به فوت افراد با سن پایین هم شده و افزایش ورود به بیمارستان‌ها را با شیب ملایم ملاحظه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش افرادی که زیر ونتیلاتور هستند و حتی وجود یک نفر مبتلا هم ما را نگران می‌کند و هشداری برای ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ارایه توصیه‌های بهداشتی به نمازگزاران به دنبال تصمیم برای برگزاری فریضه نماز جمعه از فردا، اظهار کرد: این تصمیم بر اساس اطلاعات ارائه شده دو هفته قبل که وضعیت زرد بود، گرفته شد.

وی تاکید کرد: از نمازگزاران خواهش می‌کنیم برای ادای این فریضه دینی بدون ماسک در مصلی حضور پیدا نکرده و فاصله ۱.۵ متری را رعایت کرده و با خودشان سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: نمازگزاران برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در وضو خانه مصلی تا حد ممکن در خانه وضو بگیرند و فاصله مورد تاکید را در وسایل نقلیه عمومی رعایت کرده و به صورت یکی در میان بر روی صندلی‌ها بنشینند.

وی در خاتمه تاکید کرد: توصیه می‌شود نماز گزاران پس از اتمام فریضه دینی و هنگام ترک محل، تجمع نکنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
وقتی دولت با بی تدبیری وبیخیالی اجازه بازگشایی مساجد وتالار ها ودیگر اماکنی که هیچ توجیه وضرورتی برای باز گشایی اش نبوده
میدهد همین میشود .........قاتل مردم الان دولت است که خودش زیر بار حرف زور برای بازگشایی ها میشود .......چون همه متاسفانه انقدر
عاقل نیستند ومیگویند وقتی جایی باز شد یعنی خطری نیست خداوند به همه واز جمله دولتمردان عقل عطاکند.......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار