تمامی مدارس تا شهریور به اینترنت متصل می‌شوند
کد خبر: ۱۸۲۵۳۲
تاریخ انتشار: 2020 June 18    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بر اساس تکالیف قانونی وزارت ارتباطات باید تمامی مدارس را تا ابتدای شهریورماه به اینترنت متصل کند.

 محسن حاجی میرزایی در شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به شیوع کرونا در سراسر جهان اظهار کرد: این اتفاق و پدیده‌ای بی‌نظیر در سالیان اخیر بوده و اتفاقاتی که در اثر این شیوع افتاده، باعث شده تا اندیشمندان جهان را به قبل و پس از کرونا تقسیم کنند، زیرا تعادل‌های جدیدی را در جوامع شکل داده است.

وی با اشاره به آسیب اقتصاد‌های دنیا از این بیماری گفت: بیکاری ۴۰ میلیون نفری در آمریکا و برخی معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور‌های اروپایی نشان‌دهنده بخشی از این آسیب‌ها است، اما در جمهوری اسلامی به دلیل تعهد و مسئولیت شبکه بهداشت و درمان و فرهنگ غنی اسلامی مردم، اقداماتی هوشمندانه و مواجهه درست ایجاد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین به اثر کرونا در عرصه آموزش نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: کار‌های متمایزی در کشور به نسبت سایر کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های اروپایی انجام شد که نشان از سرعت، کیفیت و کمیت مناسب اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه آموزش است.

وی آموزش با تلویزیون را ازجمله نخستین اقدامات جبران تعطیلی مدارس عنوان کرد و گفت: تمام محتوای درسی رسمی که به‌صورت حضوری تدریس نشده بود، در این مسیر به آموزش دانش آموزان رسید.

حاجی میرزایی همچنین مرحله بعدی استفاده از آموزش را حضور ۶۴ درصدی دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی خارجی برای ایجاد ارتباط تعاملی با معلمین خود بیان کرد و گفت: این شبکه‌ها به علت عدم بومی بودن، عدم اختصاص ویژه برای آموزش و عدم امکان نظارت و ارزیابی اقدامات، مناسب برای این امر نبود و پس‌ازآن شبکه تعاملی ارتباط معلم و دانش‌آموز از طریق شاد ایجاد شد.

وی در ادامه وضعیت عدالت آموزشی در پساکرونا را بهتر از گذشته توصیف کرد و افزود: امروزه امکان در دسترس قرار گرفتن تدریس تمامی معلمین و جزوات آن‌ها برای تمامی دانش آموزان وجود دارد و این یک فرصت مناسب برای بهره‌برداری از انواع تدریس‌های معلمین در مدارس مختلف کشور است.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اقدامات و گام‌های بلند در عرصه آموزش‌های الکترونیکی مطابق با سند تحول بنیادین تصریح کرد: شبکه اختصاصی داخلی مبتنی بر فناوری‌های بومی برای آموزش‌وپرورش ایجادشده و ارتباطات در این مسیر در جریان است.

وی ادامه داد: آموزش‌های حضوری تأثیرات خاص خود را دارد، اما در شرایط فعلی علی‌رغم آلام جامعه، اکنون خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر و در جریان مسائل درسی و تحصیلی فرزندان قرار دارند.

حاجی میرزایی درباره وضعیت عدم پوشش اینترنت در برخی نقاط کشور نیز گفت: تکلیف قانونی وزارت ارتباطات است تا ابتدای شهریورماه تمامی مدارس کشور را به اینترنت متصل کند و ان شالله این اتفاق می‌افتد که می‌توان با تبلت‌های ارزان‌تر و ویژه آموزش شاد نگرانی‌های خانواده‌ها را در این عرصه رفع کرد و جوابگوی آنان بود.

وی با تأکید بر اینکه برای آغاز سال تحصیلی آمادگی کاملی داریم، افزود: وزارت آموزش‌وپرورش مسئول آموزش همه فرزندان کشور است و برای گزینه‌های مختلف فکر و بررسی‌های لازم انجام‌شده است.

حاجی میرزایی به موضوع پویش آجر به آجر و طرح دعوت از تمامی مردم برای کمک به مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: مردم سراسر کشور با هر بضاعتی می‌توانند با مشارکت در پویش مردمی آجر به آجر به جمع خیرین مدرسه‌ساز بپیوندند و در ساخت مدارس کشور مشارکت کنند.

وی در انتها با اشاره به وضعیت حقوق معلمین نیز گفت: افزایش حقوق معلمان بیش از سایر دستگاه‌ها اجرایی در کشور بوده، اما برای رسیدن به شرایط مناسب‌تر باید تلاش شود.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار