سرنوشت ثروت هنگفت غول برندهای جهان چه می شود؟
کد خبر: ۱۸۲۵۰۵
تاریخ انتشار: 2020 June 18    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کارل لاگرفلد غول برند‌های مطرحی نظیر شنل و فندی تنها یک علاقمندی داشت و آن ایجاد احساس در زندگی بود. او در سال ۲۰۱۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت و ثروتی عظیم را از خود برجای گذاشت که هنوز بعد از ۱۶ ماه بلاتکلیف است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ذینفعان ثروت کارل لاگرفلد و بخشی از دارایی‌های هنگفت او.

سرنوشت ثروت هنگفت غول برندهای جهان چه می شود؟

سرنوشت ثروت هنگفت غول برندهای جهان چه می شود؟«تابناک باتو» کارل لاگرفلد غول برند‌های مطرحی نظیر شنل و فندی تنها یک علاقمندی داشت و آن ایجاد احساس در زندگی بود. او در سال ۲۰۱۹ در سن ۸۵ سالگی درگذشت و ثروتی عظیم را از خود برجای گذاشت که هنوز بعد از ۱۶ ماه بلاتکلیف است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ذینفعان ثروت کارل لاگرفلد و بخشی از دارایی‌های هنگفت او.

یکی از موضوعات مورد مناقشه برای تقسیم ثروت کارل لاگرفلد شرکتی به نام Kaiser است که گفته می‌شود ۱۷۸ میلیون دلار ارزش دارد و براساس برخی برآورد‌ها ارزش آن به رقم ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

ذینفعان این ثروت نیز تعدادی از مدل‌های مرد، کارمندان سابق و البته پسرخوانده لاگرفلد هستند که حالا بی صبرانه منتظرند بدانند این شخصیت مطرح دنیای مد بیشتر از همه علاقمند به کدامیک از آن‌ها بوده و در نتیجه بیشترین مقدار از ارث خود را به چه شخصی بخشیده است.

حسابدار لاگرفلد که ۸۷ سال دارد و باید فرایند قانونی تقسیم ارث را انجام دهد مدتیست که ناپدید شده تا گره دعوای حقوقی ۱۶ ماهه برسر میراث عظیم او محکم‌تر از قبل شود.

سرنوشت ثروت هنگفت غول برندهای جهان چه می شود؟

ثروت لاگرفلد کجاست؟ آیا گربه دوست داشتنی او به نام شوپت قرار است به ثروتمندترین حیوان خانگی روی زمین بدل شود؟

تیپ و ظاهر لاگرفلد را این‌ها تعریف می‌کردند: عینک‌های دودی، مو‌های دم اسبی، جین مشکی و پیراهن سفید برند Hilditch & Key.

نام اصلی اش کارل اوتو لاگرفلد بود و براساس برخی گفته‌ها در سال ۱۹۳۳ میلادی در هامبورگ متولد شد؛ پدرش مدیر شرکت محصولات لبنی آمریکا بود و مادر مسحور کننده اش الیزابت تاثیر بسزایی در زندگی اش داشت. زمانی که کارل تنها ۱۴ ساله بود مادرش به او گفت که دست هایش بیش از اندازه برای سیگار کشیدن زشت هستند. در واقع مادرش برای اینکه او را از دود و سیگار دور کند این حرف‌ها را مطرح کرد. حتی گفته می‌شود برای آنکه در نوجوانی به سراغ نوشیدنی‌های الکلی نرود او را به تخت بسته اند.

لاگرفلد در سال ۱۹۵۴ میلادی برنده رقابت پاریس در گروه کت شد و به این ترتیب مسیر برای ورودش به دنیای مد هموار گردید. او در ابتدا به استخدام برند Balmain در آمد و سپس با ورودش به برند فندی انقلابی را در دنیای مد به پا کرد.

لاگرفلد در ادامه به شنل رفت و از سال ۱۹۸۳ مدیر هنری این برند بود و به باور خیلی‌ها شنل را متحول کرد.

کلمات کنایه آمیز و حرف‌های او در صنعت مد به قدری تند و تیز و هنجارشکن بود که در سال ۲۰۱۳ در قالب کتابی با عنوان دنیا به تفسیر کارل منتشر شدند.

او زمانی چهره خواهر کیت میدلتون عروس ملکه بریتانیا را زشت خطاب کرد و از ملکه دایانا با عنوان کودن یاد نمود.

کارل خیلی از چیز‌هایی که همه ما دوست داریم را نمی‌پسندید؛ به نظرش سفر کردن بدون جت شخصی کاری بیهوده بود، از مردان کوتاه قد بدش می‌آمد، سلفی و تلفن به نظرش چیز‌های بی فایده‌ای بودند و بوی غذا، گوشت و برنج را دوست نداشت.

کارل در طول دوران فعالیتش ثروتی هنگفت را به هم زد. از او یک خانه متعلق به قرن ۱۸ با ۹ اتاق خواب در پاریس به جای مانده است. قالیچه‌های متعلق به دوران لویی پانزدهم سطح این خانه عظیم را پوشانده و ظروف چینی موجود در آن در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده اند.

سرنوشت ثروت هنگفت غول برندهای جهان چه می شود؟

البته کارل مدتی پیش بخشی از این عتیقه جات را به مزایده گذاشت و ۱۶ میلیون پوند از فروش آن‌ها به جیب زد. او همچنین خانه‌ای در ورمونت آمریکا، منزلی در Biarritz و یک آپاراتمان ۲۵ میلیون پوندی با دید ۳۶۰ درجه در موناکو دارد.

او زمانی در یکی از مصاحبه‌های خود گفته است که ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه شخصی اش دارد و معتقد بود ویژگی خاص و منحصر بفردش این است که خودش را با دیگران وفق نمی‌دهد.

ماشین مورد علاقه اش یک دستگاه رولز رویس فانتوم کروک بود که قیمتش به نیم میلیون پوند می‌رسید. گفته می‌شود یکی از دلایل به تاخیر افتادن تقسیم ثروت او گستردگی دارایی هایش است.

کارل هیچ خویشاوند خونی ندارد و همواره در صحبت هایش گفته که ثروتش را برای شوپت (گربه خانگی اش) می‌گذارد؛ گربه‌ای که زمانی کارل قصد داشت در صورت اجازه دادن قانون با او ازدواج کند. اما به لحاظ حقوقی امکان آنکه کارل این ثروت عظیم را به یک گربه انتقال دهد وجود ندارد.

سرنوشت ثروت هنگفت غول برندهای جهان چه می شود؟

کارل وصیت نامه اش را در موناکو تنظیم کرده که بهشت مالیاتی ثروتمندان دنیاست. این وصیت نامه هنوز به صورت علنی منتشر نشده است، اما خبرگزاری فرانسه گزارش داده که هفت ذی نفع در آن دیده می‌شوند و همگی انسان هستند و قرار است میلیون‌ها دلار از او ارث ببرند.

علاوه بر آنچه گفته شد اداره مالیات فرانسه نیز به قضیه تقسیم ثروت لاگرفلد ورود کرده و اعلام نموده که درآمد‌های هنگفت او از برند‌هایی نظیر شنل و فندی معلوم نیست که به کجا سرازیر شده اند و او احتمالا فرار مالیاتی داشته است. آن‌ها همچنین خاطرنشان کرده اند که یک استودیو فیلم سازی در بریتانیا که عمده سهامش هم متعلق به لاگرفلد بوده احتمالا بخشی از این درآمد‌ها را دریافت می‌کرده و باید تکلیف مالیات این ثروت لاگرفلد مشخص شود.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار