کلید قفل رابطه
کد خبر: ۱۸۲۵
تاریخ انتشار: 2015 June 07    -    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
گرهي كه با دست وا مي‌شه
دیدار با آدم‌های تازه، کار راحتی نیست. آدم چه باید بگوید؟ چه نباید بگوید؟ چه‌طورگفت‌وگو را پیش ببرد و چه‌طور اثر خوبی روی طرف مقابل بگذارد؟

اين‌ مطلب چند شگرد ياد مي‌دهد كه موجب موفقيت شما در ارتباط‌گيري با ديگران مي‌شود تا در اولين برخورد، دوست‌داشتني به‌نظر برسيد.

گوش بده، قضاوت نكن

مهم‌ترين نكته در برقراري ارتباط با آدم‌هاي جديد چيست؟

جواب: تلاش براي شناخت و درك  نگاه و عقيده‌ي طرف مقابل، بدون هيچ قضاوتي.

خوب گوش بده و حتي اگر لازم است سؤال كن، اما به‌دنبال قضاوت‌كردن و نمره‌دادن به طرف مقابلت نباش.  هيچ‌كس (حتي خود تو) از اين‌كه حس كند در برخورد اول موردقضاوت واقع شده، خوشش نخواهد آمد.

واقعاً گوش بده

همه‌ي ما از اهميت گوش‌دادن به ديگران و توانايي شنيدن باخبريم، اما كسي درست توضيح نمي‌دهد كه راه رسيدن به چنين توانايي‌اي چيست؟

جواب: به‌جاي فكركردن به حرفي كه مي‌خواهي درست بعد از تمام‌شدن صحبت طرف مقابل بزني، به حرفي توجه كن كه او در همين لحظه دارد مي‌زند. سعي كن با نگاه او درباره‌ي موضوع موردبحث آشنا شوي و اگر سؤالي داري يا چيزي توجهت را جلب كرده، از او بخواه بيش‌تر توضيح بدهد.

زرنگي‌ات را به‌رخ نكش

اگر مي‌خواهي بقيه دوستت داشته باشند، بايد بتواني غرور و خود دروني‌ات را مهار كني.

بعضي‌وقت‌ها ما خودمان را به آب و آ‌تش مي‌زنيم كه به طرف مقابل ثابت كنيم اشتباه مي‌كند. مي‌خواهي اشتباه ديگران را به آن‌ها گوشزد كني و از اين طريق به آن‌ها بفهماني كه چه‌قدر باهوش و زرنگ هستي؟ پيشنهاد من به تو همين يك كلمه است: نكن!

زود تمامش كن


چه‌طور كاري كنيم كه كسي كه نمي‌شناسيمش با ما احساس راحتي كند؟ كافي است به او بگويي فقط يك دقيقه وقتش را مي‌گيري و بعد مي‌روي. آدم‌هاي غريبه وقتي حس كنند زود كارت با آن‌ها تمام مي‌شود، احساس آرامش و امنيت مي‌كنند.

مواظب باش

اما اگر يك‌وقت حس كردي كسي دارد از همين شگردها براي ارتباط‌گرفتن با تو استفاده و در واقع سوءاستفاده مي‌كند، چه‌كار بايد بكني؟

جواب: حتي يك لحظه هم ترديد نكن كه صريح باشي و از طرف مقابل بپرس كه چه مي‌خواهد و هدفش از مكالمه و رابطه چيست؟
همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار