وضعیت کرونا در یک استان شمالی قرمز شد
کد خبر: ۱۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار: 2020 June 17    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که با اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گلستان را بار دیگر در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که با اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گلستان را بار دیگر در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داد.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: با وجود توصیه‌ها و تاکیدات فراوان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بعد از کاهش موج نخست کرونا و لغو محدودیت‌ها، ابلاغیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشد که نتیجه آن اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا در استان است.

وی افزود: براساس آخرین آمار اعلام شده از بررسی وضعیت ۱۴ شهرستان استان و براساس تعداد بیماران بستری، شهرستان‌های بندرگز، گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: به غیر از شهرستان‌های کردکوی و گمیشان که وضعیت آنها سفید اعلام شده، شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گالیکش در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل گفت: اگر روند شیوع ویروس کوئید ۱۹ ادامه داشته باشد، قرمز شدن همه شهرهای استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۶۰ بیمار حاد تنفسی با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری استان هستند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش تعداد بیماران کوئید ۱۹ کیفیت رسیدگی به بیماران کاهش یافته و با افزایش بار بیمارستانی، آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از این ویروس بیشتر خواهد شد.

وی همچنین از جان باختن ۶ کودک در این استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا ابتدای هفته جاری هشت هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند که تاکنون ۸۰ درصد آنان مرخص شدند.

فاضل از مردم خواست، از حضور در اجتماعات خودداری کرده و ضمن استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

درویشعلی حسن‌زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم با اعلام اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی و مراکز عرضه و فروشگاهی به زیر ۲۰ درصد رسیده، گفت: براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح ویژه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی از هفته آینده اجرا خواهد شد.

اعلام وضعیت قرمز در گنبدکاووس باعث شد تا فرماندار این شهرستان، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مانند تعطیلی بازارچه مرزی اینچه‌برون، امامزاده یحیی بن زید، تمامی مساجد و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه، بازار هفتگی (جمعه بازار)، میدان دام، گیم‌نت‌ها، پارک‌های بازی و مینی‌ پارک‌ها و برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کند.

عبدالقدیر کریمی تاکید کرد که تالارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کافه‌ باغ‌ها نیز شامل این تعطیلی شده و برگزاری هرگونه جلسه و تجمعات گروهی و مذهبی از سوی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و اشخاص منوط به کسب مجوز از فرمانداری است.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند و هشت هزار و ۹۵۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار