خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟
کد خبر: ۱۸۲۲۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 16    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کریستینا دی بوربون، دختر دوم خوآن کارلوس پادشاه سابق اسپانیایی و همسرش سوفیا بود. او در ژوئن ۱۹۶۵ میلادی به دنیا آمد. کریستینا خواهر بزرگ پادشاه کنونی «فیلیپ ششم» است. فیلیپ خواهر و شوهر خواهرش «ایناکی اوردانگارین» را به دلیل اتهام فساد و سوء استفاده از قدرت و فرار مالیاتی که رسوایی بزرگی در اسپانیا بود...

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!اختصاصی«تابناک با تو»؛ کریستینا دی بوربون، دختر دوم خوآن کارلوس پادشاه سابق اسپانیایی و همسرش سوفیا بود. او در ژوئن ۱۹۶۵ میلادی به دنیا آمد. کریستینا خواهر بزرگ پادشاه کنونی «فیلیپ ششم» است. فیلیپ خواهر و شوهر خواهرش «ایناکی اوردانگارین» را به دلیل اتهام فساد و سوء استفاده از قدرت و فرار مالیاتی که رسوایی بزرگی در اسپانیا بود، از القاب سلطنتی خلع کرد. در این گزارش درباره کریستینا دی بوربون خواهر پادشاه اسپانیا بیشتر خواهید خواند. 

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!

کریستینا دی بوربون کیست؟ 

کریستینا دی بوربون Cristina de Borbo'n از دانشگاه کومبلوتنسی مادرید در سال ۱۹۸۹ میلادی در رشته علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد. مدرک کارشناسی ارشد روابط بین الملل را سال بعد، از دانشگاه نیویورک دریافت کرد. او به زبانهای یونانی، انگلیسی، فرانسوی و کاتالونی مسلط است. اسپانیایی زبان مادری او است. 

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!

کریستینا دی بوربون در سال ۱۹۸۸ از اعضای تیم قایقرانی اسپانیا در المپیک تابستانی سئول در کره جنوبی و مفتخر به گرفتن پرچم کشورش در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها بود. 

کریستینا با بازیکن اسپانیایی هندبال ایناکی اوردانگارین برنده مدال برونز بازی‌های المپیک آتلانتا ملاقات کرد، از آن به بعد همه چیز شکل جدیدی به خود گرفت و آنها بیشتر وقت خود را صرف ملاقات با یکدیگر در بارسلونا کردند. 

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!

در سه ماه مه ۱۹۹۷ کریستینا و ایناکی در مقابل رسانه‌های جمعی برای نخستین‌بار در باغ قصر زارزویلا رابطه خود را رسماً اعلام کردند و در ۴ اکتبر سال ۱۹۹۷ در کلیسای جامع بارسلونا ازدواج کردند و لقب دوک و دوشس پالما دی مایورکا را به دست آوردند. 

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!

کریستینا دی بوربون و همسرش ایناکی و ۱۶ متهم دیگر در دادگاه پالما دی مایورکا در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۶ به دلیل بزرگترین پرونده فساد اسپانیا در مقابل قاضی و در جایگاه متهمین ایستادند.

کریستینا به فرار مالیاتی و همسرش با همکاری شریک سابقی به نام دیه‌گو توریس به اختلاس ۶ میلیون یورویی از اموال عمومی متهم شدند. دادگاه ایناکی را به ۱۹ سال و نیم زندان و شریک او دیه‌‌گو را به ۱۶ سال و نیم محکوم کرد. 

خواهر جنجالی پادشاه اسپانیا کیست؟!

کریستینا ادعا کرد که از این ماجراها خبری نداشته و همسرش در ۱۸ سال زندگی همه‌ی امور را در دست داشته‌است. با وجود فشار خانواده سلطنتی کریستینا حاضر به جدایی از همسرش نشد. کریستینا دی بوربون نخستین فرد خانواده سلطنتی اسپانیا است که در دادگاه در جایگاه متهم قرار گرفت و به همین خاطر برادرش پادشاه فیلیپ لقب سلطنتی را از روی او برداشت. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
2
63
در مقابل مرجان شیخ اسلام آل آغا که به اندازه یک پر کاه از انبار کاه فساد های مقامات دولتی در ایران هست ایشان یک فرشته است.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
1
26
حالم از اسپانیا بهم خورد فکر نمیکردم اینقدر کشور بدی باشه فرض کن شاهزاده کشور باشی نتونی 6 میلیون یورو ناقابل معادل 120 میلیارد تومن که پول یک خونه در شمال تهران بیشتر نیست اختلاس کنی.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
13
خدایی به قول جمالدین اسد آبادی اسلام را در کشور غیر مسامان دیدم. دختر و برادر و پسر یک مقام زپرتی را در ایران نمی توانند محکوم کنند. تازه بعضی از رفیق دزدان به جای محکومیت توبه را پیشنهاد می کنند.
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
1
0
واااااااا؟؟؟؟
یعنی شاهزاده یه مملکت باشی نتونی اختلاس کنی؟
جلل الخالق ...
پس ایران بهشت اختلاس گرهاست اینهمه اختلاس کردن کک شون هم نگزید اونوقت این شاهزاده بیجاره یه کوچولو پول کش رفت مقام سلطنتی شو گرفتن.
خدا به حق سیدالشهدا به اقای رئیسی ۲۰۰سال عمر باعزت بده دست همه اختلاسگرا و دزدا رو رو کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار