یک کلاهبرداری تمیز ۴۳۸میلیاردی در وردآورد
کد خبر: ۱۸۲۲۵۸
تاریخ انتشار: 2020 June 15    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
ماجرای فروش زمینی به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان در وردآورد توسط هیئت مدیره یکی از تعاونی‌های مسکن از سوی اعضای تعاونی گزارش شد؛ مبلغی که قرار است تنها حدود ۹۲ میلیارد تومان آن دست اعضای تعاونی را بگیرد.

ماجرای فروش زمینی به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان در وردآورد توسط هیئت مدیره یکی از تعاونی‌های مسکن از سوی اعضای تعاونی گزارش شد؛ مبلغی که قرار است تنها حدود ۹۲ میلیارد تومان آن دست اعضای تعاونی را بگیرد.

تعدادی از اعضای تعاونی مسکن شهرداری منطقه ۲ تهران در نامه ای مدعی شدند که اعضای هیئت مدیره این تعاونی پس از حدود ۹ سال که آنها را برای ساخت آپارتمان در وردآورد سر دوانده اند قصد دارند زمین ۵۳ هزار متری را که دست کم ۵۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد بفروشند و قرار است به هر عضو تعاونی ۱۲۰ میلیون تومان و در کل حدود ۹۲ میلیارد تومان به تمام اعضا بپردازند؛ این یعنی یک کلاهبرداری تمیز ۴۳۸ میلیارد تومانی در روز روشن!

ماجرا از آنجا شروع می شود که در سال ۱۳۹۰ حدود ۵۰۰ نفر با آرزوی خانه دار شدن در وردآورد «تعاونی مسکن شهرداری منطقه ۲» را تشکیل می‌دهند و هیئت مدیره پنج نفره‌ای را انتخاب می‌کنند. از هر عضو هم ۸ میلیون تومان دریافت می‌شود. بعد به تدریج تعداد اعضا افزایش پیدا می‌کند و هم اکنون به ۷۷۰ نفر رسیده است. گفته می‌شود پولی که از اعضای جدید اخذ شده ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است.

بر اساس ادعای اعضای تعاونی، هیئت مدیره که باید هر سه سال یکبار انتخابات برگزار می‌کرده با اسناد جعلی و به پشتوانه مجامعی که برگزار می شد، با این عنوان که انتخابات برگزار شده و اعضا به آنها رای داده‌اند هر سه سال یکبار از اداره کل تعاون استان تهران، حکم ابقا دریافت می‌کرده است.

زمین مربوطه در وردآورد در محدوده استان تهران واقع است که قرار بوده در آن برای اعضا آپارتمان بسازند در ابتدا ۹۶ هزار متر مربع بوده اما با توجه به معارض هایی که داشته هم اکنون به دو قطعه ۱۷ هزار و ۶۰۰ و ۳۶ هزار و ۲۰۰ متر مربعی جمعاً حدود ۵۳ هزار متر مربع کاهش یافته است؛ کاهش متراژی که اعضا آن را بذل و بخشش هیئت مدیره می‌نامند. در حال حاضر کاربری قطعه ۱۷ هزار متری، مسکونی تعیین شده و برای ۳۶ هزار مترمربع هنوز کاربری تعیین نشده است.

پس از کش و قوس های فراوان در پایان سال ۱۳۹۸ هیئت مدیره ای که بنا به گفته اعضای تعاونی، غیر قانونی بر سر کار بوده اعلام می‌کند که قصد دارد زمین را بفروشد و پول آن را به اعضای تعاونی بدهد. ابتدا اعلام کردند نفری ۳۰۰ میلیون تومان به هر نفر می رسد.

اما افراد عضو که عمدتاً افراد بدون خانه و مستأجر هستند تصمیم میگیرند زمین را نگه دارند و با فروش آن مخالفت می‌کنند. اداره تعاون نیز نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت فروش زمین به هیئت مدیره ارسال می کند اما ظاهراً آنها زمین را فروخته اند و حالا قرار است به هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان بپردازند.

با توجه به تعداد اعضای تعاونی که ۷۷۰ نفر هستند جمع مبلغ ۱۲۰ میلیون تومانی که به هر نفر پرداخت می شود ۹۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است؛ در حالیکه بنا به گفته اعضای تعاونی، ارزش روز این زمین با توجه به منطقه ای که در آن قرار گرفته متری ۱۰ میلیون تومان است که بر این اساس، زمین ۵۳ هزار متری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار