پخت میرزا قاسمی اصیل گیلانی با ترفندهای ساده
کد خبر: ۱۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار: 2020 June 18    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
میرزا قاسمی یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می‌باشد. این غذای خوشمزه با بادمجان کباب شده و سیر تهیه می شود و به همین دلیل طعمی دودی دارد. میرزا قاسمی یک خورشت اصیل و قدیمی است، اما پخت آن ترفندها و فوت و فن‌هایی دارد، ما در این گزارش بهترین روش ممکن برای پخت میرزا قاسمی را تهیه کرده‌ایم.

پخت میرزا قاسمی اصیل گیلانی با ترفندهای سادهاختصاصی«تابناک با تو»؛ میرزا قاسمی یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می‌باشد. این غذای خوشمزه با بادمجان کباب شده و سیر تهیه می شود و به همین دلیل طعمی دودی دارد. میرزا قاسمی یک خورشت اصیل و قدیمی است، اما پخت آن ترفندها و فوت و فن‌هایی دارد، ما در این گزارش بهترین روش ممکن برای پخت میرزا قاسمی را تهیه کرده‌ایم.

مواد لازم برای۴ نفر:

گوجه فرنگی خرد شده ۳ عدد
رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
سیر تازه ۱ بوته
بادمجان قلمی ۸ عدد
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

پخت میرزا قاسمی اصیل گیلانی با ترفندهای ساده

طرز تهیه:

۱- ابتدا بادمجان ها را شسته و روی پوست آن ها به صورت خطی با چاقو وارد می کنیم تا در حین کباب شدن مغز پخت شوند و آنها را کباب میکنیم.

۲. بعد از کبابی و نرم شدن بادمجان ها باید پوست آن ها را بکنید نکته قابل ملاحظه در این مورد زمان پوست کندن هست که اگر بادمجان سرد شود پوست آن به سختی و با گوشت کنده خواهد شد پس باید عجله کنید و تا بادمجان ها داغ هستند پوستشان را بکنید.

۳. حال باید بادمجان ها را کاملا له کنید. در ظرفی دیگر نیز سیر ها را کوبیده و یا رنده کنید. روغن را داخل تابه داغ کرده و سیر های کوبیده شده را اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را هم همینطور.
4- بعد از اینکه سیر ها طلایی شد بادمجان های کوبیده شده را نیز اضافه کنید و شروع به تفت دادن مواد با حرارت کم کنید.

۵. در همین حین گوجه های نگین شده را به ماهیتابه افزوده و به مدت 15 دقیقه با شعله کم بگذارید تا آب غذا گرفته شود. بعد از زمان ذکر شده زمانی که غذا به روغن افتاد آن را هم زده رب را اضافه کنید.

۶. دانه دانه تخم مرغ هارا به میرزا قاسمی مان اضافه میکنیم و به مدت چند دقیقه مواد را کاملا هم می زنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار