آشنایی با انواع کود کشاورزی و کاربرد صحیح هر کدام
کد خبر: ۱۸۲۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 14    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

امروزه دیگر دادن کود به گیاهان کار آسانی نیست چرا که انواع مختلفی از کودها در بازار موجود هستند که هر کدام نیز کاربرد مخصوص به خودشان را دارند. برای این که یک کشاورز و یا گلخانه‌دار بتواند کود مناسب گیاه و محصولات خودش را پیدا کند باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشد. اگر شما نیز در این حوزه فعالیت می‌کنید بهتر است که این مقاله را به دقت بخوانید چرا که ما در این مقاله خواهیم گفت که کود چیست و به چه منظور از کود در زمین کشاورزی استفاده می‌شود. همچنین در ادامه انواع کود را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

انوع مختلف کود و اهمیت استفاده از آن

آشنایی با انواع کود کشاورزی و کاربرد صحیح هر کدام

تهیه کود خانگی برای تغذیه گیاهان یکی از بهترین راهکارهایی است که سلامت گیاهان را تضمین می‌کند. خصوصا اگر باغچه کوچکی دارید که سبزی یا گیاهان خوراکی دیگری در آن کشت می‌دهید، کودهای خانگی انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند، زیرا دیگر مجبور نیستید با به کار بردن کودهای شیمیایی مواد مضر را وارد خاک کنید.

اما گاهی اوقات تنها استفاده از کود کافی نیست، یک باغدار یا کشاورز موفق یا حتی فردی که به صورت آزاد این کار را انجام می‌دهد، باید آگاهی کافی نسبت به کودها و انواع آن‌ها داشته باشد. در این مقاله از سنا پالیز ما مطالبی را برای آگاهی این افراد در نظر گرفته‌ایم.

انواع مختلف کود برای زمین‌های کشاورزی:

تقسیم بندی‌های مختلفی برای کود وجود دارد اما در حالت کلی می‌تواند کود را به دوسته کودهای معدنی و کودهای طبیعی تقسیم بندی کرد.

کودهای معدنی، کودهای شیمیایی‌اند که حاوی عناصر مغذی برای رشد محصولات زراعی حاصل از مواد شیمیایی هستند. کودهای معدنی در سه نوع زیر موجود می‌باشند.

  • کودهای نیتروژن
  • کودهای فسفر
  • کودهای پتاسیم
  • کودهای گوگرد
  • کودهای کلسیم و منیزیم

در مقابل کودهای آلی کودهای طبیعی هستند که از گیاهان و حیوانات به دست می‌آیند.

آشنایی با انواع کود کشاورزی و کاربرد صحیح هر کدام

چرا باید از کود استفاده کنیم:

استفاده از کود هم می‌تواند محصولات و گیاهان را از خطرات احتمالی در امان نگه دارد و هم می‌توانید میزان آن را افزایش دهد البته اگر به درستی استفاده شود. رشد برخی از محصولات تنها پس از چند فصل کاشت می‌توانند مواد مغذی خاک را تخریب کنند. کودهای شیمیایی نقش مهمی در تأمین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای رشد محصولات زراعی و برداشت مواد مغذی دارند.

طبق مطالعات و گزارشات سازمان ملل متحد اکثر محصولات غلات جهان بدون روی کافی تولید می‌شوند. ارائه کودهای ریز مغذی به غلات این مشکل را می‌تواند حل کند.

این‌ها فقط بخشی از مزایای استفاده از کود بودند. اگر شما نیز کشاورز و یا باغدار هستید قطعا از اهمیت استفاده از کود در زمین‌های کشاورزی باخبرید.

اگر شما نیز قصد خرید کود را دارید و می‌خواهید از قیمت کودهای مختلف مانند قیمت کود پتاسه اطلاع پیدا کنید همین حالا می‌توانید به سایت سناپالیز مراجعه کرده و این اطلاعات را به دست آورید. همچنین سناپالیز این نامکان را فرآهم کرده که بتوانید با مشاوران متخصص در این حوزه تمای برقرار کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

با مراجعه به سایت سناپالیز می‌توانید انواع مختلف کود را با مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کرده و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
این آشنایی با انواع کود کشاورزی و کاربرد صحیح هر کدام نبست تبلیغ یک فروشگاه است. با دروغ نمیشود رشد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار