کدام میوه‌ها و سبزیجات را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟
کد خبر: ۱۸۲۰۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 13    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
هنگام باز کردن خرید‌ها کمتر کسی به توصیه‌های روی بسته‌ی مواد غذایی در مورد نحوه‌ی نگهداری آن‌ها دقت می‌کند و اغلب ما بر حسب دانسته‌ها و تصورات قبلی همانطور مثل همیشه بعضی از آن‌ها را در کابینت می‌گذاریم و بعضی را در یخچال. اما از قرار معلوم بیشتر ما از مواد غذایی اشتباه نگهداری می‌کنیم و این مسأله می‌تواند واقعاً روی مزه و میزان ماندگاری آن‌ها تأثیر بگذارد.

کدام میوه ها و سبزیجات را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟

کدام میوه ها و سبزیجات را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟«تابناک باتو» هنگام باز کردن خریدها کمتر کسی به توصیه های روی بسته ی مواد غذایی در مورد نحوه ی نگهداری آن ها دقت می کند و اغلب ما بر حسب دانسته ها و تصورات قبلی همانطور مثل همیشه بعضی از آن ها را در کابینت می گذاریم و بعضی را در یخچال.

اما از قرار معلوم بیشتر ما از مواد غذایی اشتباه نگهداری می کنیم و این مسأله می تواند واقعاً روی مزه و میزان ماندگاری آن ها تأثیر بگذارد.

به تازگی جدولی در فضای مجازی منتشر شده که باعث سردرگمی کاربران در مورد نحوه ی نگهداری مواد غذایی شده.

یکی از مواردی که بیشتر افراد را متعجب کرده خیار است که از قرار معلوم باید در کابینت از آن نگهداری شود اما کاربران دلیل آن را متوجه نمی شوند.

کدام میوه ها و سبزیجات را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟

طبق این جدول:
میوه هایی که باید در یخچال نگه داری شوند: زردآلو- توت سیاه- بلوبری- توت فرنگی- گیلاس- انجیر- انگور- میوه های برش خورده
سبزیجاتی که باید در یخچال نگهداری شوند: لوبیا سبز- هویج- تربچه- کلم- گل کلم- اسفناج- کرفس- کلم بروکلی- سبزیجات برش خورده
میوه هایی که نباید در یخچال نگهداری شوند: سیب- آووکادو- موز- کیوی- لیمو- انبه- پرتقال- پاپایا- هلو
سبزیجاتی که نباید در یخچال نگهداری شوند: خیار- بادمجان- سیر- زنجبیل- فلفل- سیب زمینی- سیب زمینی شیرین- گوجه فرنگی- کدو حلوایی

این جدول که در یک گروه فیسبوکی منتشر شده بحث زیادی در میان کاربران فضای مجازی به راه انداخته.

یک کاربر نوشته: «آخر کی خیار را در یخچال نمی گذارد» و برای بیان بهتر احساس واقعی خود در ادامه یک ایموجی متعجب هم گذاشته.

یک کاربر دیگر گفته: «فکر کنم همان روانی هایی که اول شیر را می ریزند بعد چای را، قبل از غلات صبحانه، شیر را در کاسه می ریزند و نان تست را از درازا برش می زنند.»

کاربر سوم نوشته: «من همیشه خیار و فلفل را در یخچال نگه می دارم.»

کدام میوه ها و سبزیجات را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟

اما ماجرا به همینجا ختم نمی شود. طبق این جدول سیر، فلفل و سیب زمینی هم نباید در یخچال نگه داشته شوند، در حالی که هویج، کلم بروکلی، اسفناج و لوبیا سبز را باید در یخچال بگذارید.

با این حال زنی گفته: «جدیداً سیب زمینی هایم را در یخچال می گذارم چون خیلی زود جوانه می زدند، نمی دانم فقط به خاطر گرمای هوا بود یا نه، اما حالا ماندگاری بیشتری دارند و تازه تر می مانند.»

میوه هایی مثل توت فرنگی، انگور، تمشک و میوه های توت مانند را هم باید در یخچال نگه داشت و برعکس، سیب، آووکادو، انبه و موز را نباید در یخچال بگذارید.

گرچه برخی از کاربران معتقدند سیب را باید در یک کابینت تاریک و خنک یا ظرف میوه خوری نگه داشت، اما بعضی هم می گویند آن ها سیب هایشان را همیشه در یخچال می گذارند و این کار باعث می شود میوه «ماه ها بماند».

یک کاربر گفته: «من همه چیز را در یخچال می گذارم، اینطوری همه چیز خیلی بیشتر می ماند.»

کاربر دیگری هم نوشته: «اگر چیزی وقت خرید در یخچال بود پس در خانه هم در یخچال می گذارمش، اگر نه که در یخچال نمی گذارم.» منطقی به نظر می رسد!

کدام میوه‌ها و سبزیجات را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟

کاربر بعدی گفته: «ببخشید ولی بیشترشان باید در یخچال نگهداری شوند!»

و کاربری هم نوشته همیشه موز را در یخچال نگه می دارد و ادعا کرده این کار باعث می شود میوه تقریباً ۱۰ روز بماند.

شما چطور؟ میوه ها و سبزیجات خود را کجا نگه می دارید؟

منبع: روزیاتو

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
4
در کشورهای خارجی رطوبت هوازیاده و شاید میشه طبق گفته های مقاله رفتارکرد ولی در کشور ما که تقریبا" آب و هوای کشور خشکه بیشتر میوه جات و سبزیجات را اگر داخل یخچال نگذاریم خیلی زودمیپلاسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
4
اون تجویز مال خرید کم اروپائی هاست که درحد مصرف روزانه است
نه ما ایرانیها که جعبه ای وکیلویی می خریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار