آمار جهانی همه‌گیری کرونا
کد خبر: ۱۸۱۹۹۱
تاریخ انتشار: 2020 June 12    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۲۳هزار و ۸۶۶ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هفت میلیون و ۵۹۸ هزار و ۲۰۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون سه میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹تاکنون بهبود یافته‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود، اکنون آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت (WHO) نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه شیوع کروناویروس به طور کلی در سراسر جهان وخیم‌تر شده، از مقامات کشورها خواسته است تا اقدامات خود را برای کنترل شیوع این بیماری تشدید کنند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۸۹ هزار و ۷۰۱ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۳۴ قربانی

۲. برزیل ۸۰۵ هزار و ۶۴۹ مبتلا، ۴۱ هزار و ۵۸ قربانی

۳. روسیه ۵۰۲ هزار و ۴۳۶ مبتلا، ۶۵۳۲ قربانی

۴. هند ۲۹۸ هزار و ۲۸۳ مبتلا، ۸۵۰۱ قربانی

۵. انگلیس ۲۹۱ هزار و ۴۰۹ مبتلا، ۴۱ هزار و ۲۷۹ قربانی

۶. اسپانیا ۲۸۹ هزار و ۷۸۷ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

٧. ایتالیا ۲۳۶ هزار و ۱۴۲ مبتلا، ۳۴ هزار و ۱۶۷ قربانی

۸. پرو ۲۱۴ هزار و ۷۸۸ مبتلا، ۶۱۰۹ قربانی

۹. آلمان ۱۸۶ هزار و ۷۹۵ مبتلا، ۸۸۵۱ قربانی

۱۰. ایران ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ مبتلا، ۸۵۸۴ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۷۴ هزار و ۲۳ مبتلا، فرانسه با ۱۵۵ هزار و ۵۶۱ مبتلا، شیلی با ۱۵۴ هزار و ۹۲ مبتلا، مکزیک با ۱۳۳ هزار و ۹۷۴ مبتلا، پاکستان با ۱۲۵ هزار و ۹۳۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۱۶ هزار و ۲۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار