طرز تهیه مرغ بریان خانگی
کد خبر: ۱۸۱۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 14    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مرغ بریان یکی از غذاهای پرطرفدار در سراسر جهان است. همیشه وقتی از جلوی مغازه های مرغ بریان فروشی که عبور می‌کنیم  میشیم مرغ های کاملی که در حال پختن به ما چشمک میزنن و ما را وسوسه میکنند تا یکی از آنها را بخریم. به نظرمان می‌رسد که شاید خودمان نتوانیم به خوشمزگی مغازه‌ها مرغ بریان درست کنیم. اما در این گزارش یک روش ساده برای پخت مرغ بریان به همان خوشمزگی آماده کرده‌ایم با ما باشید. 

طرز تهیه مرغ بریان خانگیاختصاصی«تابناک با تو»؛ مرغ  بریان یکی از غذاهای پرطرفدار در سراسر جهان است. همیشه وقتی از جلوی مغازه های مرغ بریان فروشی که عبور می‌کنیم  میشیم مرغ های کاملی که در حال پختن به ما چشمک میزنن و ما را وسوسه میکنند تا یکی از آنها را بخریم. به نظرمان می‌رسد که شاید خودمان نتوانیم به خوشمزگی مغازه‌ها مرغ بریان درست کنیم. اما در این گزارش یک روش ساده برای پخت مرغ بریان به همان خوشمزگی آماده کرده‌ایم با ما باشید. 

مواد لازم برای دو نفر

کره ۳-۲ قاشق غذا خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن ۱ قاشق سوپ خوری
‌ مرغ (با پوست) ۲ عدد
پودرآویشن یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ بریان خانگی

مرغ بریان شده خانگی

طرز تهیه

۱- فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی گراد) داغ کنید. یک تابه‌ی بزرگ و سنگین مناسب فر را روی شعله ی متوسط 2 دقیقه داغ کنید. از چند ساعت قبل مرغ را با ادویه مزه دار کنید.

۲- روغن را درون تابه بریزید. مرغ را به صورتی که روی پوست دار آن به سمت کف تابه باشد در آن قرار دهید. 6 تا 8 دقیقه تا زمانی که پوست قهوه ای طلایی شود بپزید. مرغ را برگردانید. کره و آویشن را اضافه کنید. وقتی کره آب شد با قاشق روی مرغ بریزید.

۳- تابه را در فر قرار دهید. 12 تا 15 دقیقه تا زمانی که وقتی ضخیم ترین قسمت مرغ را برش می دهید دیگر آب نداشته باشد در فر بپزید.

۴- کره را با قاشق روی مرغ بریزید.

۵- تابه را از فر بیرون بیاورید. روی مرغ را با فویل بپوشانید و بگذارید قبل از سرو کردن 5 دقیقه بماند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
5
عجب دستور عجیب و غریبی.!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار