اپلیکیشنی که ویرایش سلفی‌ها را تشخیص می‌دهد
کد خبر: ۱۸۱۸۷۱
تاریخ انتشار: 2020 June 13    -    ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
شبکه‌های اجتماعی، گاهی تبدیل به شبکه‌های دروغ می‌شوند! یکی از جنبه‌های دروغ‌پردازی کاربران، ارائه عکس‌های غیرواقعی است. اگر کاربران لطف کنند و عکس شخص دیگری را به عنوان عکس خودشان جا نزنند، روی عکس ویرایش سنگین انجام می‌دهند و در مواردی این کار را به متخصص‌های فتوشاپ واگذار می‌کنند.

اپلیکیشنی که ویرایش سلفی‌ها را تشخیص می‌دهد و عکس اصلی چهره را بازسازی می‌کند

اپلیکیشنی که ویرایش سلفی‌ها را تشخیص می‌دهد و عکس اصلی چهره را بازسازی می‌کندبه گزارش «تابناک با تو»؛ شبکه‌های اجتماعی، گاهی تبدیل به شبکه‌های دروغ می‌شوند! یکی از جنبه‌های دروغ‌پردازی کاربران، ارائه عکس‌های غیرواقعی است. اگر کاربران لطف کنند و عکس شخص دیگری را به عنوان عکس خودشان جا نزنند، روی عکس ویرایش سنگین انجام می‌دهند و در مواردی این کار را به متخصص‌های فتوشاپ واگذار می‌کنند.

گاهی ویرایش عکس‌ها توسط کاربران بسیار مبتدیانه صورت می‌گیرد، طوری که هر کسی می‌تواند متوجه شود که یک عکس ویرایش شده. اما گاهی هم واقعا نمی‌توان گفت که یک عکس دستکاری شده یا نسخه اصلی است.

در این موارد ما نیاز به آدم‌های متخصص و خبره در کار بررسی عکس داریم تا به ما بگویند که احتمالا کدام قسمت عکس‌ها دستکاری شده است.

اما به تازگی توسعه‌دهنده‌ای به نام Akshat Jagga یک اپلیکیشن به نام اپلیکیشن میراژ Mirage نوشته که همین کار را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

این اپلیکیشن از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند و بر اساس کدی که تیم پژوهشی شرکت ادوبی و دانشگاه برکلی قبلا نوشته بودند، ایجاد شده است. این گروه پژوهشی در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۹ ، شیوه‌ای برای تشخیص دستکاری سلفی‌‌ها پیشنهاد کرده بودند.

حالا گفته می‌شود که کیفیت این اپ آنقدر خوب است که از حتی در مواردی از انسان‌های باتجربه هم پیشی می‌گیرد. این اپ نه‌تنها به کاربر می‌گوید که کدام قسمت عکس دستکاری شده، بلکه فرایند تغییر عکس را هم نمایش می‌دهد.

پس از این کار اپ تلاش می‌کند که حدس بزند، عکس اولیه به چه صورت بوده است.

البته این اپ ضرفا در مورد عکس‌های چهره کار می‌کند. اپ میراژ در حال توسعه است و تلاش می‌شود که مشاهده و مقایسه عکس اصلی و ویرایش شده را در کنار هم آسان کند و به جز تصاویر چهره بتواند، در دستکاری عکس‌های دیگر را هم شناسایی کند.

متاسفانه این اپلیکیشن رایگان نیست و برای اشتراک ماهانه‌اش باید مبلغی پرداخت نمایید.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار