با این فواصل زمانی غذا بخورید تا لاغر شوید
کد خبر: ۱۸۱۷۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 June 12    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کاهش وزن به طرق مختلفی امکان پذیری است که از ورزش گرفته تا پایین آوردن میزان کالری روزانه مصرفی را شامل می شود. با این حال ثابت شده غذا خوردن در ساعات مشخصی از روز که به آن روزه منقطع گفته می شود هم میتواند به کاهش وزن کمک کرده و حتی باعث آب کردن چربی های شکمی شود.

با این فواصل زمانی غذا بخورید تا لاغر شوید؛ کاهش وزن با روزه منقطع

با این فواصل زمانی غذا بخورید تا لاغر شوید«تابناک با تو»؛ کاهش وزن به طرق مختلفی امکان پذیری است که از ورزش گرفته تا پایین آوردن میزان کالری روزانه مصرفی را شامل می شود. با این حال ثابت شده غذا خوردن در ساعات مشخصی از روز که به آن روزه منقطع گفته می شود هم میتواند به کاهش وزن کمک کرده و حتی باعث آب کردن چربی های شکمی شود.

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن از جمله دشواری هایی است که در مسیر لاغر شدن افراد وجود دارد. اما همانطور که گفته شد دانشمندان اعلام کرده اند که غذا خوردن در ساعات مشخصی از روز هم میتواند باعث کاهش وزن شود؛ در این روز شما میتوانید همچنان غذاهای مورد علاقه خود را بخورید و بی آنکه هیچکدام از آنها حذف کنید وزن کم کنید.

روزه گرفتن با فواصل نامنظم از جمله روش های محبوب برای کاهش وزن است. در این روش شما برای ساعات معینی غذا نمی خورید. طبق آنچه در وبسایت Healthline آمده غذا نخوردن برای بازه های زمانی کوتاه کمک می کند که مقدار کالری کمتری را وارد بدن خود کنید و در نتیجه این اقدام هورمون های مرتبط با کنترل وزن نیز در بدنتان بهینه سازی می شوند.

سه روش روزه منقطع وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت:

* روش اول غذاخوردن با نسبت ۱۶ به ۸ است؛ در این روش شما برای مدت ۸ ساعت مجاز به غذا خوردن هستید و در مقابل برای ۱۶ ساعت نباید چیزی بخورید که توصیه می شود مثلا در اواسط روز بازه غذا خوردن خود را تنظیم کنید تا فشاری به شما وارد نشود.
* روش دوم این است که به صورت هفتگی یک یا دو روزه ۲۴ ساعته را اجرا کنید. مثلا از شام یک روز تا شام روز بعد چیزی نخورید.
* در پایان به متد ۵:۲ می رسیم؛ در این روش شما به صورت عادی برای پنج روز در هفته غذا می خورید و سپس در دو روز دیگر آن صرفا ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری در روز مصرف می کنید.

با این فواصل زمانی غذا بخورید تا لاغر شوید؛ کاهش وزن با روزه منقطع

همانطور که گفتیم این روشها هم باعث کاهش وزن می شوند و هم آب کردن شکم. علت هم این است که وقتی انسان غذا می خورد بدن شروع به تولید انسولین می کند. در طول روزه اما سطح انسولین بدن افت شدیدی پیدا می کند و کاهش سطح انسولین باعث سوزاندن چربی ها می شود.

پژوهشی دیگر ثابت کرده افرادی که از این شیوه تغذیه پیروی می کنند (یعنی به صورت متناوب روزه می گیرند) در بازه زمانی شش هفته ای با کاهش چربی های شکمی روبرو شده اند.

تحقیق دیگری که روی ۱۹ بزرگسال انجام شده (این افراد برای بازه زمانی ۱۶ ساله از خوردن غذا امتناع کرده اند) نشان دهنده کاهش قابل توجه وزن و بافت های چربی خصوصا در ناحیه اطراف شکم افرادی بوده که روزه منقطع را پیاده سازی کرده بودند. با این روش در واقع چربی های احشایی یا همان چربی های مضر ذخیره شده در شکم که باعث بروز بیماری های قلبی، سکته و دیابت می شوند از بین می روند.

با این فواصل زمانی غذا بخورید تا لاغر شوید؛ کاهش وزن با روزه منقطع

البته باید در نظر داشته باشید که در روزه منقطع حفظ تعادل در رژیم و همچنین ورزش اهمیت بالایی در اثربخشی رژیم دارد. لذا خوردن غذاهای دارای فیبر زیاد نظیر مغزها، دانه ها و میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید.

غذاهای مملو از پروتئین هم می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند چراکه شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. این یعنی کمتر احتمال دارد که به دنبال میان وعده ها و غذاهای چاق کننده باشید.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
3
لاغر شدن خیلی سخته،من که کمرمم درد میکنه نمیتونم راحت پیاده روی برم کمرم خیلی درد میگیره،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
2
4
چه جالب! روش اول و دوم همون روزه اسلامی هست.
پس چرا دکتر ها میگن روزه باعث پرخوری میشه! پس اضافه وزن در ماه رمضون ربطی به روزه نداره. مربوط به عادات غذایی هست.
البته من خودم ماه رمضون لاغر میشم.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
هر وقت کامنتی حاوی مطالب ارزشی و اسلامی باشد عده ای حتما منفی می دهند ظاهرا با محتوای متن کاری ندارند و دردشان چیز دیگری است
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
3
پدر من حدود 65 کیلو وزن داره تا حالا ندیدم چاقتر یا لاغرتر بشه میگه از زمانی که به یاد دارم همین وزن رو داشتم شعار و عملش در غذا خوردن اینه که قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن میکشه فرقی نداره چه غذایی سر سفره باشه پدرم قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن میکشه و همیشه همان وزن 65 رو حفظ کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار