۳ اشتباه رایج خانم ها در استفاده از کانسیلر
کد خبر: ۱۸۱۶۹۳
تاریخ انتشار: 2020 June 12    -    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
گاهی راز برخورداری از یک پوست صاف و بدون نقص تنها در استفاده از یک کانسیلر مناسب نهفته است. در میان محصولات آرایشی ای که در کیف لوازم آرایش شما جا خوش کرده اند شاید کار با هیچ کدام به اندازه ی کانسیلر سخت نباشد. اگر سر و کله ی جوش های ناخوانده هم روی پوست پیدا شده و کم خوابی ها هم باعث سیاه شدن زیر چشم شده باشد که کار سخت تر هم خواهد شد.

۳ اشتباه رایج خانم ها در استفاده از کانسیلر

۳ اشتباه رایج خانم ها در استفاده از کانسیلر«تابناک باتو» گاهی راز برخورداری از یک پوست صاف و بدون نقص تنها در استفاده از یک کانسیلر مناسب نهفته است. در میان محصولات آرایشی ای که در کیف لوازم آرایش شما جا خوش کرده اند شاید کار با هیچ کدام به اندازه ی کانسیلر سخت نباشد. اگر سر و کله ی جوش های ناخوانده هم روی پوست پیدا شده و کم خوابی ها هم باعث سیاه شدن زیر چشم شده باشد که کار سخت تر هم خواهد شد.

استفاده از کانسیلر شاید در نگاه اول کار ساده ای به نظر برسد اما این کار ترفندهایی دارد و با اشتباهاتی می تواند همراه باشد که باید از آن ها آگاه باشید. اینطور نیست که فقط کانسیلر را به پوست تان بمالید و کار تمام شود. پس برای این که بتوانید نهایت استفاده را از این محصول معجزه گر ببرید از اشتباهاتی که در ادامه درباره ی آن ها صحبت خواهیم کرد پرهیز کنید و ترفندهایی را به کار گیرید که در انتها به آن ها خواهیم پرداخت.

۱- پوست خود را آماده نمی کنید

وقت هایی که با عجله آرایش می کنید احتمالاً وقت کافی برای آماده کردن پوست تان از قبل نمی گذارید. برای پوشاندن قسمت هایی از پوست که دچار جوش، قرمزی یا لکه هستند، قبل از زدن کانسیلر باید زمان زیادی را صرف رسیدگی به پوست و زیرسازی آن کرده باشید. اگر بوم نقاشی زیبا نباشد، نقاشی هم زیبا از آب درنخواهد آمد! برای این کار می توانید از انواع ماسک ها، کرم ها و سرم های پوستی برای آرامش بخشی به پوست و آبرسانی به آن استفاده کنید تا پوست صاف و زیبای شما آماده ی آرایش شود.

۲- زیاد کانسیلر می زنید

اولین کاری که در مواجهه با یک جوش یا لکه به ذهن مان می رسید این است که آنقدر کانسیلر بزنیم تا دیگر معلوم نشود. به این میل غلبه کنید و جلوی خودتان را بگیرید. این کار باعث می شود کانسیلر روی صورت حالت ناخوشایندی پیدا کند که اصطلاحاً به آن کیکی شدن می گویند. از زدن چندین و چند لایه کانسیلر به صورت تان خودداری کنید و هنگامی که می خواهید کانسیلر را به بخش های جوش دار یا لکه دار پوست بزنید، به جای کشیدن کانسیلر روی پوست، آن را با ضربه های ملایم به ناحیه ی مورد نظر بزنید.

۳- از فیکساتور استفاده نمی کنید

شما باید همیشه کانسیلر خود را با فیکساتور یا پودر فیکس تثبیت کنید تا کانسیلرتان در طول روز ریزش نداشته باشد. این کار باعث می شود پوست ظاهری ابریشمی پیدا کند و کمک می کند آرایش تان بدون هیچ تلاشی بر سر جای خود باقی بماند. علاوه بر این ها، از براق شدن ناخواسته ی پوست هم جلوگیری می شود.

۳ اشتباه رایج خانم ها در استفاده از کانسیلر

ترفندهای استفاده از کانسیلر

حالا که می دانید چه کارهایی را نباید انجام دهید، با به کارگیری این ترفندها می توانید مطمئن شوید که از کانسیلر خود به درستی استفاده می کنید یعنی به گونه ای که ظاهری طبیعی و بی نقص به پوست شما دهد:

۱- پوست خود را آماده کنید: همانطور که گفته شد رسیدگی روزانه به پوست تان را نباید فراموش کنید. این کار شامل استفاده از شوینده، ماسک، سرم پوستی، کرم مرطوب کننده و حتی مقداری کرم دور چشم، در صورت پف داشتن زیر چشم ها می شود.

۲- دو رنگ کانسیلر مختلف استفاده کنید: یک رنگ کانسیلر لزوماً برای همه ی قسمت های صورت مناسب نیست. شما می توانید از دو رنگ کانسیلر مختلف استفاده کنید. یک رنگ روشن تر را به دور چشم ها و دهان بزنید و از یکی دیگر همرنگ کرم پودرتان برای پوشاندن مشکلات پوستی استفاده کنید. آرایش کردن در اصل یعنی فریب نور. استفاده از کانسیلر به این روش باعث می شود یک بخش از پوست روشن تر دیده شود و نور از قسمت های تیره تر پوست بازتاب داده شود و در عین حال مشکلات پوستی پنهان بمانند.

۳- گاهی به جای براش از انگشتان تان استفاده کنید: استفاده از براش برای زدن کانسیلر به پوشش مؤثرتر انحنای زیر چشم و دور بینی کمک می کند، اما از انگشتان تان هم می توانید برای زدن کانسیلر به صورت ضربه ای و ایجاد یک ظاهر طبیعی تر استفاده کنید.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار